کد خبر 865803
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
تیم ملی

برد ایران مقابل مراکش هم حال و هوای بازیکنان تیم ملی را به کلی دگرگون کرده و هم ایرانی‌های حاضر در شهرهای روسیه بخصوص مسکو و سن پترزبورگ را.

به گزارش مشرق، پیروزی بر مراکش به طرز مشهودی نگاه‌ها را نسبت به ایرانی‌های حاضر در جام جهانی تغییر داده به گونه‌ای که حتی تماشاگران آرژانتینی، کلمبیایی، مکزیکی و حتی آلمانی، ایران را شانس اصلی صعود از این گروه می‌دانند.

یکی از تماشاگران کلمبیایی که با تمام ستاره‌های فوتبال این کشور عکس و فیلم دارد و چهره شناخته شده‌ای محسوب می‌شود درباره ایران گفت: شما تیم سفت و محکمی هستید و هیچ‌کس نمی‌داند تیم شما با چه تاکتیکی بازی می‌کند.

او حتی از لفظ مرموز استفاده می‌کند. ایران تیم مرموزی است و یکدفعه زهرش را خالی می‌کند.

تماشاگر کلمبیایی راست می‌گوید. ایران به طرز شگفت‌آوری تیم ناشناخته‌ای است. حرف‌های رنار، سرمربی تیم ملی مراکش نیز بر این وضعیت صحه گذاشت. ایران همه را گیج می‌کند. همان تاکتیک پرنده در  قفس خودمان که برای حریف دان می‌پاشد و به یکباره آن را در تله می‌اندازد.

ایران به معمای بزرگ جام جهانی بدل شده و هرجا درباره ایران صحبتی به میان می‌آید این واقعیت به طرز مشهودی نقل می‌شود. یک تماشاگر آرژانتینی در میدان سرخ شهر مسکو با من روبه‌رو شد و مشت‌هایش را گره کرد. از او پرسیدم نتیجه ایران و اسپانیا را چطور پیش‌بینی می‌کنی که او گفت شما بازی گیج کننده‌ای دارید. بعد به بازی ۴ سال پیش تیم ملی کشورش با ایران اشاره کرد که به سختی پیروز شدند. سپس با چهره‌ای کاملا جدی گفت ایران شانس رسیدن به فینال را دارد!

حتی خودمان هم باور نداریم که چنین اتفاق بزرگی برای فوتبال ایران بیفتد اما این شرح نگاه‌های بیرونی نسبت به تیم ملی ایران است. آنها از ما حساب می‌برند. یک ترس پنهان در وجودشان رخنه کرده و وقتی می‌بینند قهرمان آفریقا مقابل ایران زانو می‌زند نگاه‌های‌شان به ایران دگرگون می‌شود.


این نگاه آمیخته با احترام وقتی ملموس‌تر جلوه می‌کند که خارجی‌های حاضر در روسیه به محض دیدن پرچم ایران لبخند به لب می‌آورند و توی چشم‌هایت خیره می‌شوند و می‌گویند؛ پرشین؟‌!


و وقتی سر تکان می‌دهی و تایید می‌کنی انگشت شست‌شان را مقابلت می‌گیرند؛ یعنی بسیار عالی.


چند کیلومتر آنطرف‌تر و در کمپ لکوموتیو مسکو نیز کارلوس کی‌روش دقیقا در همان افکاری غوطه‌ور است که از زبان تماشاگر آرژانتینی و کلمبیایی شنیدیم. او نیز به صعود از این گروه می‌اندیشد. کی‌روش اصل روحیه‌سازی برای بازیکنانش را در اولویت قرار داده و می‌کوشد با تدابیر ویژه‌ای مردانش را شاد و سرحال و البته امیدوار نگه دارد. باورش کمی دشوار است وقتی می‌شنویم سرمربی تیم ملی در آخرین نشست خصوصی با مردانش این جمله را به زبان می‌آورد: می‌خواهیم دنیا را شگفت‌زده کنیم. ما باید از این گروه صعود کنیم.


کی‌روش نقشه را چیده است. او به کسب دو مساوی مقابل اسپانیا و پرتغال می‌اندیشد. کی‌روش باور دارد که تیمش با این استحکام دفاعی می‌تواند از گروه صعود کند. او به شاگردانش نقشه راه را گفته است و تاکید دارد که نمایش متفاوتی مقابل اسپانیا و پرتغال انجام می‌شود.
درکمپ تیم ملی اتفاقی با مرد محبوب تیم ملی روبه‌رو می‌شویم. یک سلام و احوالپرسی سریع و این سوال؛ مقابل اسپانیا و پرتغال چه تاکتیکی خواهیم داشت؟


لبخند می‌زند و یک جمله می‌گوید: مثل بازی با مراکش با آنها بازی نمی‌کنیم. تاکتیک‌ها عوض می‌شود.


بعد لبخند دوباره‌ای می‌زند و رد می‌شود و می‌رود.


کی‌روش چه در سر دارد؟ بازی متفاوت تیم ملی چه سبک و سیاقی دارد؟ ما با رقبای‌مان چه خواهیم کرد؟ آیا رویای دو مساوی از اسپانیا و پرتغال محقق خواهد شد؟ شاید هم بردی در میان این دو بازی نهفته باشد، کسی چه می‌داند.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن میلادی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    2 0
    در کنار یازده ستاره تیم ملی یه ستاره کی روش هم اضافه کنید ایران یه تیم دوازده نفره س

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس