چراغپور

کی‌روش در طول هفت سال فوتبال پرتغالی را به خوبی به ایران آموخته و یاد داده چه طور یکپارچه شوند و فضاهای عقب را ببندند و یا چه طور باز شوند و حمله سریع آغاز کنند.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور، پیشکسوت و تحلیلگر فوتبال ایران درباره بازی ایران-مراکش اظهار داشت: استراتژی در فوتبال یک موضوع کلان است و اگر قبل از بررسی دیدار تیم های ایران و مراکش به بازی روسیه و عربستان دقت کنیم مشاهده می کنیم عربستان به دلیل استراتژی غلط ۵ گل از روسیه دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه استراتژی در فوتبال به معنای ترسیم نقشه برای ۹۰ دقیقه است گفت: عربستان در ترسیم استراتژی خود مقابل روسیه دچار اشتباه شد و فوتبال بازی را به نمایش گذاشت و در نهایت ۵ گل دریافت کرد ولی تیم مراکش به دلیل رفتار کی‌روش و اینکه او بازی های تدارکاتی قبل از جام جهانی را کنسل و بازی با لیتوانی نیز پشت درهای بسته انجام شد اطلاعات عمیقی از تیم ما نداشت.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه مراکش نمی دانست plan دوم تیم ملی ایران چه طور شکل می گیرد بیان کرد: به طور مثال مراکش نمی دانست با خروج مسعود شجاعی plan دوم تیم ملی چه خواهد شد و کی‌روش با مخفی کاری باعث شد مراکش در برآورد استراتژی خود دچار مشکل شود و در نتیجه برای خود برد تعریف کرده بود و با برآورد کسب سه امتیاز استراتژی اشتباهی را انتخاب کرد.

چراغپور تصریح کرد: کی‌روش در طول هفت سال فوتبال پرتغالی را به خوبی به ایران آموخته و یاد داده چه طور یکپارچه شوند و فضاهای عقب را ببندند و یا چه طور باز شوند و حمله سریع آغاز کنند. با این دو  استراتژی مراکشی ها در تور ایران افتادند و استراتژی که مراکش انتخاب کرده بود برای ایران مناسب بود و ما جمع می شدیم و وانمود می کردیم که آنها قوی تر هستند تا سر فرصت حمله سریع انجام دهیم که موقعیت هایی از طریق نصیب کریم انصاریفر و سردار آزمون نیز شد و گلی را که در دقیقه ۹۴ زدیم در حمله سریع توسط سامان قدوس صاحب ضربه ایستگاهی شدیم و از آن طریق گل ما به دست آمد.

این کارشناس فوتبال اذعان داشت: در مجموع تیم ملی ایران خوب دفاع و سریع حمله می کند و دو تیم ایران و مراکش حدودا ۱۰۰ کیلومتر دوندگی داشتند ولی آمار پاس های آنها به مراتب بیشتر بود و ما سعی می کردیم با پاس های کمتر حملات خود را شکل دهیم.

چراغپور همچنین بهترین بازیکن ایران مقابل مراکش را امید ابراهیمی نام برد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر نیمکت نشینی میلاد محمدی و بازی دادن احسان حاج صفی در سمت چپ خط دفاعی توضیح داد: نباید به دنبال افراد باشیم و چون حاج صفی پخته تر و باتجربه تر بود کی‌روش تصمیم گرفت از او در دفاع چپ استفاده کند ولی تیم ملی یک تیم یکپارچه ای تبدیل شده است به عنوان مثال در لحظه ای که کی‌روش می خواست پژمان منتظری را به جای امید ابراهیمی روانه میدان کند و در لحظه تصمیم خود را عوض کرد و مجید حسینی را به بازی فرستاد.

چراغپور در ادامه گفت: تیم ملی اسیر سیستم و افراد نیست و مانند یک پوسته گیربکس است که دنده ها در آن می چرخند و دنده ها وظایف خود را انجام می دهند.

این پیشکسوت فوتبال درباره شانس صعود تیم ملی از گروه خود اظهار کرد: اگر واقعیت را نگاه کنیم با توجه به نوع فوتبال و نتیجه ۳-۳ دیدار پرتغال و اسپانیا به لحاظ فوتبالی شرایط صعود سخت است ولی به لحاظ شانس و اتفاق صعود از گروه برای ما ممکن است و گلی هم که به ثمر رساندیم شانسی بود.

وی به تحسین عملکرد علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی پرداخت و گفت: دایو سریع بیراوند در آن موقیت گل شرایط بازی را عوض کرد و چون مسیر دید بیرانوند باز بود توانست آن شیرجه سریع را برود و توپ را دفع کند.

منبع: صبح رشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس