کد خبر 865562
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
پرویز فتاح نمایه

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: شاهد افزایش ۳۰ درصدی پرداخت زکات فطره هستیم.

به گزارش مشرق، سیدپرویز فتاح در نشست خبری ظهر امروز خود با اشاره به آمار اولیه صدقات، انفاقات و زکات فطریه رمضان امسال و عید فطر در تشریح مبالغ جمع آوری شده توسط کمیته امداد اظهار کرد: براساس گزارش اولیه امسال تا ظهر امروز بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان ذکات فطریه از طرف مردم به دست کمیته امداد رسیده که البته این رقم در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: برآورد ما این است که با توجه به افزایش آمار تا روز شنبه این عدد به ۸۰ میلیارد تومان و رقم قطعی برای سال ۹۷ به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: آمار اولیه بدست آمده که دو روز بعد از روز عید فطر محاسبه شده است، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که درسال ۹۶ نیز پس از دو روز از عید فطر جمع بندی شد، شاهد افزایش ۳۰ درصدی پرداخت زکات فطره از سوی مردم به کمیته امداد هستیم. این افزایش نشان دهنده اعتماد و بزرگواری مردم نسبت به خدمت گذاران خود در کمیته امداد است.

فتاح در خصوص توزیع فطریه جمع آوری شده نیز خاطرنشان کرد: تا این لحظه بیش از ۹۰ درصد فطره مردمی توزیع شده و ۱۰ درصد باقیمانده عمدتا به دلیل بعد مسافت و مسائلی از این دست توزیع نشده که البته این رقم نیز در حال توزیع است.

وی گفت: طبق موازین شرعی زکات فطره از محل، روستا، دهستان و شهر نباید خارج شود و این مبالغ می‌بایست در همان محل توزیع شوند که با توجه به این مهم مبالغ جمع آوری شده با مشارکت معتمدین محل در اختیار نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته است.

*رشد دو برابری اطعام نیازمندان در ماه رمضان ۹۷

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به مشارکت مردم در طرح اطعام و توزیع افطاری در ماه مبارک رمضان گفت: امسال نیز با مشارکت و همت مردم و خیرین سفره های اطعام و افطار در ماه رمضان برای نیازمندان گسترده بود و امسال انفاقات مردم در این بخش به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان رسید. 

فتاح خاطرنشان کرد: آمار مشارکت مردم در طرح اطعام امسال نسبت به ماه رمضان گذشته نشان دهنده رشد دو برابری این مشارکت است.

*مشارکت ۸۰ هزار نفر برای حمایت از ایتام

وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال ۸۰ هزار نفر در طرح محسنین ایتام ثبت نام کرده‌اند، افزود: مجموع پرداخت حامیان ایتام طی سه ماه گذشته رشد ۵۶ درصدی را نشان می دهد و طی این مدت ۸۳ میلیارد تومان کمک حامیان ایتام برای فرزندان معنوی آنها واریز شده است.

*ثبت‌نام ۲۰ هزار نفر در پرداخت صدقه پیامکی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه امسال بیش از ۲۰ هزار نفر در طرح پرداخت صدقه روزانه پیامکی ثبت نام کرده‌اند در خصوص آخرین آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: براساس آخرین آمار، پنج شنبه گذشته مستمری یک میلیون و ۵۵۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد واریز شده که برای خانواده‌های تک نفری مبلغ ۱۴۸ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره ۴۶۵ هزار تومان بوده این درحالی است که سال قبل خانواده‌های تک نفره ۵۲ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره ۱۰۰ هزار تومان به عنوان مستمری دریافت می‌کردند.

فتاح در خصوص خروج مددجویان از چرخه حمایت کمیته امداد به دنبال اشتغال زایی و مستمری تأمین اجتماعی گفت: سال گذشته ۱۳۵ هزار فقره وام اشتغال مددجویان کمیته امداد پرداخت شد که تصور می‌کنیم با درآمد ناشی از اشتغال این مددجویان بخش عمده‌ای از این افراد از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

وی ادامه داد: همچنین در طرح کمیته امداد بیش از ۳۰۰ هزار خانوار، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند و کمیته امداد ۱۰۰ درصد حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند که پس از ۱۰سال این افراد می‌توانند با یک سوم حداقل حقوق تأمین اجتماعی بازنشسته شده و از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درسال ۹۷ بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی کمیته امداد برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان کمیته امداد درسال ۹۷ پرداخت خواهد شد.

*واگذاری و احداث ۷۵ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد

فتاح در ادامه در خصوص اقدامات کمیته امداد برای تأمین مسکن مددجویان این کمیته گفت: با اقدام خوب دولت و مجلس مقرر شد ۵۰ هزار واحد مسکن مهر به کمیته امداد و بهزیستی واگذار شود که با توجه به تدوین دستورالعمل مربوطه در انتظار تصویب این دستورالعمل توسط دولت هستیم که به محض تصویب این واحدها به مددجویان کمیته امداد ساکن در شهرها واگذار می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه براین موارد برای روستاییان نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی را آغاز کرده و ۱۵ هزار واحد مسکونی نیز توسط کمیته امداد و خیرین ساخته خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس