کد خبر 865489
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
علی دارابی

علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت ۲۷ خرداد و سالگرد فرمان تاسیس جهاد سازندگی پستی را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی رهبر کبیر انقلاب برای رسیدگی به مناطق محروم و دور افتاده ایران تاسیس شدجهاد سازندگی در دل انقلاب شکل گرفت و هم پا با انقلاب رشد کرد و هم سو با انقلاب به ثمر رسید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به ضرورت انجام اقدامات وسیع و سریع در راستای محرومیت زدایی و افزایش تولید محصولات کشاورزی و توسعه و عمران روستاها در کنار ارگان های رسمی دولتی، جهاد سازندگی در 27 خرداد 1358 با فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به منظور فراهم شدن زمینه نهضتی همه جانبه برای مبارزه با فقر و محرومیت حاصل از ناکارآمدی رژیم پهلوی و توسعه و عمرا روستا ها به وجود آمد.

امروز معاون امور استان‌های صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت 27 خرداد و سالگرد فرمان تاسیس جهاد سازندگی پستی زیر را منتشر کرد.

همه باهم جهاد سازندگی
27 خرداد ١٣٥٨ امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمان تاسیس جهاد سازندگی را صادر فرمودند. جهادسازندگی نهادی انقلابی و برآمده از متن توده های مردم بود. در مدت زمان کوتاهی پس از تاسیس توانست مبلغ و پیام رسان راستین انقلاب برای روستاییان و محرومان باشد. راه سازی، احداث حمام و مدرسه، سه نیاز مبرم و اولیه روستاها در اوایل انقلاب بود که جهادگران به خوبی از عهده این کار برآمدند...با آغاز جنگ تحمیلی ظالمانه رژیم بعثی صدام علیه کشورمان، ملت بزرگ ایران در دفاع از کشور و تمامیت ارضی و انقلاب بپاخواست و جهادگران هم همینطور. و کارهای بزرگی در پشتیبانی و مهندسی جنگ انجام دادند که شدند "سنگرسازبی سنگر" با بیش از هزار شهید؛ یادشان گرامی باد. در اوایل جهاد همه در این نهضت سازندگی شرکت کردند. تصویر آیت الله خامنه ای رییس جمهور وقت ایران را در برداشت محصول گندم که متعلق به همان روزها می باشد را می بینید.

جهادگران پرتلاش، دنیاگریز، پاکدست، ساده زیست، ضد تجمل و اشرافیگری، مردمی، خادم وصادق مردم بودند و فرهنگ جهادی از همان روزها بر سر زبانها افتاد. اکسیری که امروزه نیاز مبرم نظام اداری ماست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • - IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    50 9
    ماشاالله
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    10 3
    زنده باد. سایه اش مستدام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس