صادرات نفت نمایه

واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه می به کمترین میزان از ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون (۲۹ ماه گذشته) برابر با ۱۷۹ هزار و ۴۴۴ بشکه در روز رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، واردات توسط نفت کره جنوبی از ایران در ماه می به کمترین میزان از ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون رسید، زیرا خریداران کره ای در تلاش هستند، تا خرید نفت از ایران را در میان تحریم‌های جدید آمریکا کاهش دهند.

بیشتر بخوانید:

جزئیاتی از برنامه دولت ترامپ برای اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران

آمار گمرکی کره جنوبی نشان داد کره جنوبی در ماه می ۷۵۸ هزار و ۹۰۳ تن یا ۱۷۹ هزار و ۴۴۴ بشکه در روز نفت از ایران خریده است. این رقم برای مدت مشابه سال گذشته برابر با ۱.۰۲ میلیون تن بوده است. که این رقم کمترین میزان از ژانویه ۲۰۱۶ به شمار می رود که در آن زمان سئول ۸۵۹ هزار و ۲۲۳ تن نفت از ایران خریده بود.

کره جنوبی، پنجمین واردکننده نفت در جهان است و بیشتر از ایران نفت بسیار سبک موسوم به میعانات گازی می‌خرید، اما در ماه های اخیر با کاهش تولید از سوی ایران به علت آغاز به کار یک اسپلیتر میعانات گازی جدید در این کشور، رقم واردات سئول از ایران کاهش یافته است.

بر اساس آمار گمرک کره جنوبی، واردات نفت این کشور از ایران در ۵ ماه نخست ۲۰۱۸، به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته و به ۵.۴۵ میلیون تن یا روزانه ۲۶۴ هزار و ۳۶۹ بشکه رسیده است. این رقم برای مدت مشابه سال گذشته ۸.۱۲ میلیون تن بوده است.

به طور کلی، کره جنوبی در ماه می ۱۲.۶۹ میلیون تن یا حدودا ۳ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده است که ۲.۵ درصد از سال گذشته کمتر است.

خرید نفت سئول از عربستان، بزرگ ترین صادرکننده نفت به کره جنوبی نیز در ماه می ۲۳.۶ درصد کاهش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AE ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
    41 19
    لطفا از یمن هم خبر بزار مشرق. خدا رو شکر پا برهنه های بی مغز بدجور شکست خوردن
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
      1 1
      اوضاع در استان الحدیده یمن باثبات است و دشمن در اطراف بخش الدریهمی در استان الحدیده محاصره شده است. ارتش و کمیته های مردمی یمن به فرودگاه الحدیده مسلط هستند و نیروهای مشترک یمن، جنگ فرسایشی به نیروهای متجاوز در نبرد ساحل غربی تحمیل کرده اند.
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      4 1
      خاک بر سر کسی که بجای حمایت از مردم مظلوم از جنایتکاران تاریخ دفاع می کند این افراد هم شریک جرم این جنایتکاران هستند و اگر زمینه ای برایشان فراهم شوند همان کاری را می کنند که جنایتکاران در دنیا انجام می دهند باید به این افراد یاد آوری کرد که بروند از اصل و نسب خود و لقمه ای که بر دهانشان گذاشتند تحقیق کنند شاید خدای ناکرده یکی از اینها فاسد باشد وگر نه آدم درست و حسابی از این حرفهای مشودز کننده نمی نویسد
    • US ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
      3 0
      پابرهنه هستن اما بی مغز ن ! برو به اربابان خبیثت مستقر در برج های زشت شیطانی ت بگو هرچی باشه نداشتن کفش از قبل دلار های باد آورده نفت بهتر از داشتنش هست اشکال نداره بدجوری سوختی ! آب رو بریز همون جایی که میسوزه مزدور آل مروان دبی پرست ! والعاقبه اللمتقین
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
    18 0
    خداکنه نفت ایرانو نخرن تادیگه راه دزدی اصلاح طلبان وبچه های فرنگیشون بسته بشه
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    2 0
    انشالله کلا قطع شه بمونه برا آیندگان!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس