کد خبر 864899
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
هواشناسی نمایه

امروز تا یکشنبه هفته آینده افزایش نسبی هوا در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه در سایر مناطق جو پایدار خواهد بود.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌ها و داده‌های پیش‌یابی هواشناسی در دو روز آینده به ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب، استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه هفته آینده در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز رشد ابر، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود. 

در سه روز آینده به سبب وزش باد شدید، بروز گردوخاک در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج است.

امروز تا یکشنبه افزایش نسبی هوا در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

‌روز شنبه 97/03/26 در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، زنجان‌، قزوین و گیلان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب‌ پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود با توجه به انتظار وقوع صاعقه خصوصاً در مناطق کوهستانی و همچنین احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و وزش بادهای شدید، برای کاهش خسارات احتمالی و حفظ ایمنی اقدامات لازم  به‌کار گرفته شود.

آسمان پایتخت فردا صاف، گاهی با وزش باد و اوایل شب گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز یکشنبه نیز آسمان تهران صاف و با وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 36 و 26 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین و شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 18 خردادماه امسال 161.6 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 207.5 میلی متر بود، بنابراین بارش سال جاری 22.1 درصد کمتر از سال گذشته است، همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 219.4 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 26.4 درصد کمتر از سال بلندمدت است؛ بیشترین میزان بارش در هفته 37 متعلق به منطقه آستارا در استان گیلان به میزان 33.3 میلی‌متر بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس