استرس ترامپ و رهبر کره شمالی مقابل دوربین‌ها

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با بیان اظهاراتی در بامداد جمعه گام‌های متقابل در مذاکره با کره شمالی را رد کرده و گفته که تحریم‌ها علیه این کشور باقی می‌مانند.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا بامداد جمعه با تأکید دوباره بر باقی ماندن تحریم‌ها علیه کره شمالی تا زمان خلع سلاح کامل هسته‌ای این کشور، امیدهای پیونگ‌یانگ برای گام‌های متقابل و مرحله‌ای در مذاکره با آمریکا را به یأس تبدیل کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی بعد از دیدار روز سه‌شنبه در سنگاپور بیانیه‌ای را امضاء کردند که بر «عاری‌سازی کامل شبه‌جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای» در ازای تعهد آمریکا به ارائه ضمانت‌های امنیتی تأکید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

۱۰ پرسش درباره دیدار ترامپ و «اون»

ترامپ بعداْ در یک نشست خبری گفت که رزمایش‌های نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی خاتمه پیدا خواهند کرد.

به گزارش رویترز، پامپئو بعد از دیدار با رئیس‌جمهور کره جنوبی و وزیر خارجه ژاپن در سئول در جمع خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ نظرش را درباره توالی خلع سلاح و رفع تحریم‌ها کاملاْ روشن ابراز کرده است».

پامپئو اضافه کرد: «ما خلع سلاح کامل را به دست خواهیم آورد، و تنها بعد از آن رفع تحریم‌ها انجام خواهند شد».

این در حالی است که رسانه‌های دولتی کره شمالی روز چهارشنبه گزارش داده بودند ترامپ اصل «اقدامات گام به گام و همزمان» برای دستیابی به صلح و خلع سلاح در شبه جزیره کره را به رسمیت شناخته است. 

در بیانیه مشترکی که بعد از دیدار سران دو کشور به امضاء رسید، اشاره‌ای به زمان دست کشیدن کره شمالی چه زمانی از برنامه تسلیحات هسته‌ای خود یا ساز و کارهای راستی‌آزمایی آن نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دیدگا IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    0 0
    استفاده از تجربه دیگران می تونه راهکاری مناسب تری باشه تا امتحان کردن همه کارها و همه راهها!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس