کد خبر 864751
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
کلاهبرداري اينترنتي نمایه

پلیس فتای استان اصفهان نسبت به کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع‌آوری فطریه تذکر داده و به مردم توصیه کرده که مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، پلیس فتای استان اصفهان با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع‌آوری فطریه تذکر داده و به مردم توصیه کرده که مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.

بیشتر بخوانید:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی میلیاردی در اردبیل

در ابتدای این اطلاعیه آمده است: در این روزها شاهد حجم عظیم تبلیغات جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه از سوی انجمن‌ها و مؤسسات خیریه هستیم که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودنمایی می‌کنند، با توجه به این‌که بسیاری از این تبلیغات کذب است، به عموم مردم توصیه می‌شود در پرداخت فطریه و کفاره روزه خود مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران فضای سایبری نیفتند، شهروندان توجه داشته باشند که بسیاری از این سایت‌ها به صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از جمع‌آوری فطریه و کفاره از دور خارج می‌شوند.

در ادامه همچنین توصیه شده است: شهروندان و کاربرانی که قصد دارند فطریه و کفاره روزه خود را از طریق فضای سایبر یا تلفن بانک پرداخت کنند، توجه داشته باشند که فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و...) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند، اقدام کنند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی و سایت‌های ناشناس خودداری کنند.

پلیس فتا در این اطلاعیه متذکر شده است: روزه‌داران عزیز مراقب باشند تا در عملیات‌های بانکی پرداخت در دام سایت‌های فیشینگ نیفتند، از این رو موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl را نادیده نگیرند.

در ادامه این اطلاعیه یادآوری شده است: تبلیغات در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی بسیار بالاست و حتی در پیام‌های ارسالی خصوصی برای کاربران از خانواده‌های نیازمند عکس و فیلم منتشر شده است که واقعیت ندارد و این ترفندی برای جلب حسن اعتماد کاربران برای به دام انداختن آن‌هاست.

در قسمت دیگری از این اطلاعیه عنوان شده است: برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با راه‌اندازی سایت‌هایی در قالب مؤسسه خیریه، قصد جمع‌آوری فطریه و وجوهات شرعی شهروندان را دارند، بنابراین شهروندان و کاربران قبل از پرداخت فطریه خود به صورت مجازی از اصالت و صحت مؤسسه یا خیریه مطمئن شوند و در صورت هرگونه شک و شبهه در اصالت این سایت‌ها از پرداخت فطریه و کفاره روزه خود به شماره حساب‌های این سایت‌ها خودداری کنند؛ ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با جمع‌آوری فطریه در خصوص مؤسسات و انجمن‌های خیریه که مجوز فعالیت دارند و همچنین نحوه جمع‌آوری فطریه و کمک‌های مردمی این مؤسسات از طریق مبادی قانونی اطلاع رسانی کنند.

در پایان این اطلاعیه مطرح شده است: از هموطنان عزیز درخواست می‌شود در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک (برای شناسایی سایت‌های جعلی و تقلبی مؤسسات و انجمن‌های خیریه) مراتب را از طریق شماره تلفن 0312184355 به پلیس فتای استان اصفهان اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس