کد خبر 864618
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
سیستم ویدئو چک

سیستم ویدئوچک در جام جهانی 2018 روسیه در بالاترین حد تکنولوژی خود مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما بسیاری از هواداران فوبال همچنان با این سیستم بیگانه هستند.

سرویس ورزش مشرق – سیستم ویدئو چک که البته دیگر برای دنیای فوتبال تازگی ندارد در جام جهانی 2018 روسیه مورد استفاده کامل و دقیق خواهد بود و دیگر برای اهالی فوتبال یک غریبه برای کاهش هیجان فوتبال نیست. قرار است این سیستم به افزایش سطح عدالت و قضاوت درست در فوتبال کمک کند و شاید واقعا همین اتفاق هم رخ بدهد، در هر حال احتمال یک فرایند مملو از آزمون و خطا هم در میان است که فیفا نگران نیست و معتقد است که هرگز خطایی در کار نخواهد بود.

ماجرا از این قرار است که داور می تواند در حین بازی و به صورت مستقیم از کمک داوران ویدیویی در خواست بازبینی صحنه را داشته باشد. کمک داوران در حین بازی به داور مسابقه در مورد صحنه اتفاق افتاده گزارش می دهند. حالا داور می تواند بر اساس این صحبت ها تصمیم خود را تغییر دهد و یا اینکه بازی را قطع کند و خودش خواهان بازبینی صحنه شود.

ریاست فیفا پیش از این تناقضات آشکاری در سخنان خود داشته است، او یک بار به شدت از این تکنولوژی دفاع می کند و بار دیگر خود را در جبهه مخالفین نشان می دهد، و در آخرین حرفهای خود در مصاحبه با وب سایت رسمی فیفا می گوید: ما نمی توانیم چشم هایمان را رو به پیشرفت تکنولوژی ببندیم. ما به صحبت های بازیکنان، مربیان و هواداران احترام می گذاریم، اما اول باید تست های مختلفی را پشت سر بگذاریم. باید مطمئن شویم با این تکنولوژی اصل فوتبال و روند بازی زیر سئوال نمی رود و به فوتبال لطمه ای نمی خورد. نکته اصلی برای ما این است که مبادا استفاده از این تکنولوژی، هیجان و سرعت بازی را بگیرد.

اکنون آس اسپانیا در شرایطی که دیگر جام جهانی کلید خورده در گزارشی کوتاه بار دیگر به این تکنولوژی اشاره کرده و می نویسد: این تکنولوژی قانون دارد و قانونش اجرا می شود، اینگونه نیست که داوران به صورت شخصی تصمیم بگیرند و هر وقت نخواهند به رغم درخواست کمک داور مربوط به این سیستم، از توجه به آن صرف نظر کنند.

کانکس سه داوری که با داور اصلی در ارتباط هستند، بیرون از ورزشگاه است و مثل رشته والیبال نیست که مربیان اجازه اعتراض داشته باشند چرا که تمامی صحنه های حساس و اشتباهات واضح و مهم چک می شود. زمانی که اشتباهات واضحی مثل پنالتی یا گل، خطاها و برخوردهای شدید که کارت قرمز به همراه داشته باشد، کمک داور ویدئویی به داور وسط کمک می کند. ضمنا یک تلویزیون کنار زمین برای چک کردن برای داور در نظر گرفته می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس