اکران فوتبال در سینماها

شورای عالی اکران با نمایش شش مسابقه جام جهانی در سینماها موافقت کرد. قیمت بلیط نیز بسته به کیفیت سینماها از ۱۵ هزار تومان به بالا در نظر گرفته شد. سینماهای تک‌سالنه سرگروه نیز اجازه پخش فوتبال ندارند.

به گزارش مشرق، علی سرتیپی سخنگوی شورای عالی اکران جزئیات پخش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینمایی را که در جلسه 22 خردادماه شورای عالی اکران نسبت به آن تصمیم‌گیری شد، اعلام کرد. در ادامه در قالب چند پرسش و پاسخ به بررسی این مصوبات می‌پردازیم.

سینماها چند مسابقه را نمایش خواهند داد؟
سخنگوی شورای عالی اکران در مورد تعداد مسابقاتی که قرار است در سالن‌های سینمایی به نمایش گذاشته شود، گفت: مقرر شد شش مسابقه از بازی‌های جام جهانی در سینماها با هماهنگی‌های لازم پخش شود که این شش بازی عبارت اند از: سه بازی تیم ایران در دور گروهی، دو مسابقه نیمه نهایی و مسابقه فینال.گفتنی است در صورت صعود ایران از مرحله گروهی، بازی‌های ایران در مراحل بعد نیز نمایش داده خواهد شد.

هر سینما در چند سالن اجازه نمایش فوتبال دارد؟
سرتیپی در خصوص تعداد سالن‌های مجاز هر سینما برای پخش مسابقات گفت: سینماهای تهران و شهرستان‌ها می‌توانند با توجه به تعداد سالن‌های خود سانس‌هایی را برای پخش فوتبال در نظر بگیرند.

سینماهای تک سالنه‌ای که سرگروه هستند امکان پخش فوتبال را ندارند و فقط آن‌هایی که سرگروه نیستند می‌توانند مسابقات را پخش کنند.

سینماهای سه سالنه فقط در یک سالن اجازه نمایش فوتبال دارند.

پردیس‌های پنج سالنه فقط در دو سالن اجازه پخش فوتبال را خواهند داشت.

پردیس‌های بیش از پنج سالن نیز، چهار سالن آن‌ها مجاز به پخش مسابقات هستند.

قیمت بلیط:
سخنگوی شورای عالی اکران در خصوص قیمت بلیط مسابقات نیز گفت:قیمت بلیت‌ها هم بین 15 تا 20 هزار تومان خواهد بود. البته ممکن است بعضی سالن‌ها با توجه به شرایط خاصی که به لحاظ VIP دارند قیمت بیشتری را از 20 هزار تومان در نظر بگیرند.

حق صاحبان فیلم چه خواهد شد؟
 سرتیبی درباره حق صاحبان فیلم‌ها از سانس‌های اکران فیلمشان که به مسابقات فوتبال اختصاص داده می‌شود هم گفت: در این باره هم صحبت شد و توافقی برای پرداخت مبلغی به صاحبان فیلم‌ها صورت خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس