کد خبر 864075
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
درگیری و بمباران در یرموک، محل پیشین اردوگاه فلسطینیان در جنوب دمشق

جنگنده‌های آمریکایی امروز روستایی در حومه الحسکه سوریه را بمباران کردند که در نتیجه آن ۱۲ غیرنظامی جان باختند.

 به گزارش مشرق به نقل از سانا، این جنایت بعد از کمتر از بیست و چهار ساعت از جنایت آمریکایی‌ها در روستای خویبیره در حومه جنوبی الحسکه رخ داده است.

به گفته منابع محلی در الحسکه، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی امروز منازل مردم در روستای تل الشایر را بمباران کردند که به جان باختن 12 غیرنظامی و زخمی شدن دو نفر دیگر منجر شده است.

روز گذشته نیز جنگنده‌های آمریکایی با بمباران مدرسه‌ای در روستای خویبیره در جنوب شرقی الشدادی جنایت دیگری را به فهرست جنایات آمریکا علیه غیرنظامیان سوری اضافه کردند.

سه شنبه گذشته نیز در حمله جنگنده‌های آمریکایی به روستای جزاع در شمال الدشیشه در حومه جنوبی شهر الشدادی، 10 غیرنظامی از جمله چند زن و کودک جان باختند و خسارت‌های زیادی به منازل مردم وارد شد.

بیشتر بخوانید:

آیا اروپا می‌تواند ریسمان کاخ سفید را از گردن خود باز کند؟

جنایت تازه ائتلاف آمریکا در شمال سوریه با ۱۸ کشته

آمریکا از سال 2014 بدون اجازه شورای امنیت ائتلاف ادعایی خود را به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکیل داده و از آن زمان به این بهانه مناطق مختلف سوریه از جمله مواضع ارتش و نیروهای همپیمان آنها را که با تروریسم می‌جنگند، بارها هدف قرار داده است که به شهید و زخمی شدن صدها غیرنظامی و تخریب گسترده زیرساخت‌های این کشور در حومه دیرالزور، الحسکه و ویرانی تقریبا کامل الرقه و آوارگی صدها هزار نفر منجر شده است.

به گفته تحلیلگران،‌حملات آمریکا بیشتر در راستای حمایت از گروه تروریستی داعش بوده است تا مقابله با آن.

‎از سوی دیگر عملیات ارتش سوریه در منتهی‌الیه حومه شمال شرقی السویداء علیه گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد که طی آن مناطق عرعر و رسم التحتیته در محورهای تل الاصفر و القصر-الساقیه از لوث داعشی‌ها پاکسازی شده است. عملیات ارتش از چند روز پیش در چندین محور در  امتداد صحرای سوریه برای آزادسازی مناطقی که همچنان در اشغال بقایای گروه تروریستی داعش است، آغاز شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس