تشییع دو شهید گمنام در دانشگاه پیام نور اهواز

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جزئیات رسیدگی به درخواست‌ها برای جانمایی، تشییع و تدفین شهدای گمنام در سال ۹۷ را تشریح کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار علی‌اصغر محسن شیخی معاون رئیس بنیاد و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در خصوص جزئیات واگذاری طرح جانمایی، تشییع و تدفین شهدای گمنام در سال 97 به این بنیاد اظهار کرد: بر اساس ابلاغ بخشنامه ستاد کل نیروهای مسلح در سال 97 مبنی بر جانمایی، تشییع و تدفین شهدای گمنام به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس, عملیات اجرایی این موضوع توسط کمیته‌ای کشوری تصمیم گیری و انجام خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش گفت که این کمیته کشوری متشکل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت کشور ، معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به ریاست و زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است و درخواست‌های ارسالی برای تدفین شهدا در نقاط مختلف در این کمیته کشوری بررسی و تایید می شود. همچنین در هر استان نیز  کمیته‌های استانی به این درخواست ها رسیدگی می‌کنند.

سردار شیخی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون پیکر شهید گمنامی در کشور خاکسپاری نشده, گفت که درخواست های متعددی برای تدفین شهدای گمنام در سال جاری به این کمیته ارسال شده که اکنون در حال بررسی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در خصوص ملاحظاتی که باید برای جانمایی مزار شهدای گمنام رعایت شود, گفت: مکان های پیشنهادی نباید در طرح‌های هادی روستاها باشد و اطراف مکان پیشنهادی نیز نباید شهید گمنامی دفن شده باشد. همچنین پیشنهاد دهنگان نیز باید تعهداتی برای بعد از تدفین داشته باشند که ایجاد مقبره برای شهدای گمنام پس از خاکسپاری یکی از این تعهدات است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس