کد خبر 13728
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳

خبرگزاري فارس: جواد تاجيک ضمن بررسي وضعيت يادمان‌هاي شهداي گمنام در دانشگاه‌ها، گفت: شهداي گمنام در 86 دانشگاه از 25 استان کشور تدفين شده‌اند و در حال حاضر 101 دانشگاه درخواست تدفين شهداي گمنام ارائه داده‌‌اند.

به گزارش مشرق، جواد تاجيک در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در دولت هشتم به واسطه مخالفت وزارت علوم و تحقيقات، دانشگاه‌هاي دولتي در زمينه تدفين شهداي گمنام در دانشگاه‌ها استقبال خوبي نداشتند.
وي ادامه داد: تدفين شهداي گمنام در دانشگاه‌ها از سال 1380 آغاز شد و نخستين دانشگاهي که با حضور شهداي گمنام منور شد، دانشگاه آزاد اسلامي يزد بود که پيکر مطهر 8 شهيد گمنام در اين دانشگاه تدفين شد.

* شهداي گمنام در 86 دانشگاه کشور تدفين شده‌اند
مسئول امور شهداي گمنام بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس بيان داشت: در حال حاضر تدفين شهداي گمنام در 86 دانشگاه از 25 استان کشور صورت گرفته است و از اين دانشگاه‌ها 33 دانشگاه دولتي، 6 دانشگاه پزشکي، 36 دانشگاه آزاد، 10 دانشکده نظامي و يک دانشگاه پيام نور هستند.
وي خاطرنشان کرد: پس از پيام‌هايي که مقام معظم رهبري با درخواست مسئولان دانشگاه‌ها در زمينه تدفين شهداي گمنام به دانشگاه‌هاي تربيت مدرس، تهران، اميرکبير و شاهد ارائه دادند، حجم درخواست تدفين شهداي گمنام در دانشگاه‌ها افزايش يافته است.

* اکثر دانشگاه‌ها براي ساخت يادمان شهداي گمنام اقدام کرده‌اند
تاجيک در خصوص وضعيت يادمان‌ شهداي گمنام در دانشگاه‌ها اضافه کرد: با توجه به حضور دانشجويان متعهد و بسيجي اکثر دانشگاه‌هاي کشور در طراحي و ساخت يادمان شهداي گمنام فعاليت‌هاي خوبي داشته‌اند.
وي ادامه داد: متأسفانه در برخي از دانشگاه‌ها با توجه به پيگيري دانشجويان و بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، مسئولان دانشگاه ساخت يادمان براي شهداي گمنام را از اولويت‌هاي اصلي خود خارج ‌کرده‌اند.
مسئول امور شهداي گمنام بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس گفت: در برخي از دانشگاه‌هايي که شهداي گمنام تدفين شده‌اند، مسئولان دانشگاه، مباحث عمليات‌هاي عمراني غير از يادمان شهداي گمنام، عدم حمايت بنياد شهيد و امور ايثارگران و وزارت علوم و تحقيقات را به عنوان بهانه‌هايي براي تعويق در ساخت يادمان مطرح مي‌کنند.
وي افزود: بخشي از کم‌توجهي مسئولان دانشگاه‌ها در زمينه ساخت يادمان حرم شهداي گمنام رسانه‌اي شده است که نگاه‌هاي منتقد به بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس است و آنها اين مجموعه را پاسخگو مي‌دانند.

* تدفين شهداي گمنام پس از ساخت يادمان در دانشگاه‌ها صورت مي‌گيرد
تاجيک با اشاره به اينکه در حال حاضر 101 دانشگاه درخواست تدفين شهداي گمنام ارائه داده‌‌اند، افزود: با تدبير رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، قبل از تدفين شهداي گمنام در دانشگاه‌ها نقطه‌اي را در نظر مي‌گيريم و دانشگاه را متعهد به ساخت يادمان مي‌کنيم و پس اجراي تعهدات از سوي مسئولان دانشگاه‌ها، اقدامات لازم براي تدفين شهداي گمنام در دانشگاه مورد نظر صورت خواهد مي‌‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس