کد خبر 863621
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
هندوانه

بررسی آمارهای تجارت خارجی کشور نشان میدهد، در ۲ ماهه ابتدایی سال جاری صادرات هندوانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر شده است.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش اقلام عمده صادراتی که از طریق سازمان توسعه تجارت در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است، در دو ماهه ابتدایی سال جاری حد,د 460 هزار تن هندوانه به ارزش 83 هزار دلار از کشور صادر شده است. ارزش هر تن هندوانه صادراتی حدود 181 دلار می‌باشد که با احتساب دلار 4200 تومان، هر کیلو هندوانه با قیمت تقریبی 750 تومان صادر شده است.

نکته جالب توجه در خصوص صادرات هندوانه این است که در این مدت صادرات این محصول دو برابر شده  و از 207 هزار تن در دو ماه ابتدای سال 96 به حدود 459 هزار تن افزایش یافته است. به عبارت دیگر  همزمان با ماه مبارک رمضان صادرات هندوانه از کشور 2 برابر شد تا قیمت این محصول برای مصرف کننده داخلی به صورت قابل توجهی افزایش یابد. حال سوال اینجاست آیا 83 هزار دلار درآمد ارزی از صادرات یک محصول آب بر در آستانه ماه رمضان ارزش این را دارد که بازار داخل دچار مشکل شود؟

بیشتر بخوانید:

هنگام بیماری چه خوراکی‌هایی بخوریم؟

میوه ارزان می‌شود

در ماه مبارک رمضان که فصل افزایش تقاضا برای هندوانه است قیمت این محصول به‌ شدت افزایش یافته است. با توجه به اینکه هندوانه به عنوان میوه‌ای است که روزه‌داران  برای رفع عطش در ماه رمضان از آن استفاده می‌کنند قیمت این محصول از حدود 700 تومان در هر کیلوگرم  با آغاز ماه رمضان به یکباره افزایش یافت و به حدود دو تا سه هزار تومان در هر کیلو رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    15 0
    تجارت سیاه // اگر این تجار شیعه بودند وجدانشان اجازه نمی داد که شیعیان امیر المومنین ع میوه گران بخرند در کشورهای دیگر ماه رمضان ماه ارزانی است //// علاوه بر این ها جهش صادراتی مشکوک است ممکن است برای فرار سرمایه باشد و در خارج سرمایه گذاری شود
  • LB ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    12 1
    دولت تدبیره دیگه. بی تدبیری موج میزنه
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    10 1
    اینجاست که پی به نقش یه مشت حروم لقمه میبریم
  • علی IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    3 0
    آفرین به آقای نوبخت که هنوزم میگه تورم ۸ درصده ! رو که نیسته !!!!!!!!
  • احمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    1 0
    داخل ایران کیلویی 3000 تومان صادرات کبلویی 750 تومان تدبیر وامید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس