کد خبر 863538
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
وزارت دفاع روسیه

وزارت دفاع روسیه با ابراز تعجب از ادعای رئیس پنتاگون در مورد اوضاع سوریه، اعلام کرد که تمامی مراکز مقاومت تروریست‌های داعشی در خاک سوریه تنها در مناطق تحت کنترل آمریکایی‌ها قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، سرلشکر "ایگور کوناشینکوف" سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مراکز مقاومت تروریست‌های داعشی در سوریه تنها در مناطقی دیده می‌شود که تحت کنترل آمریکایی‌ها قرار دارد.

این مقام نظامی روس در تفسیر سخنان "جیمز ماتیس" وزیر دفاع آمریکا که گفته بود بشار اسد با حمایت ایران و روسیه، ملت سوریه را به سمت فاجعه سوق داده، این در حالیست که شبه نظامیان کرد نیروهای دموکراتیک سوریه تنها سازمانی هستند که موفق شده‌اند بر تروریسم در این کشور پیروز شوند، گفت: «در رابطه با اوضاع کنونی در سوریه ما به مقامات پنتاگون توصیه می‌کنیم تا نقشه وضعیت در این کشور را با دقت مطالعه کنند. تمام مراکز باقیمانده مقاومت تروریست‌های داعشی در سوریه تنها در مناطقی قرار دارند که تحت کنترل نظامیان آمریکایی هستند.»

بیشتر بخوانید:

علت عدم تحویل «اس ۳۰۰» روسیه به سوریه چیست؟

کوناشینکوف یادآور شد که استان‌های سوریه که تحت کنترل نیروهای دولت قانونی قرار دارند در حال حاضر فعالانه در حال بازگشت به وضعیت زندگی عادی بوده روند مینزدایی مناطق مسکونی ادامه دارد و موسسات، بازارها، مدارس و کودکستان‌ها فعالیت دارند.

این ژنرال روس تاکید کرد: در این مناطق کمک‌های انسان دوستانه و مایحتاج مورد نیاز به دست مردم می‌رسد و فاجعه واقعی برای ملت سوریه دقیقاً همانطور که سازمان ملل و مدافعان حقوق بشر نیز به آن اشاره کرده‌اند، در منطقه التنف و شهر رقه در حال رخ دادن است که تحت کنترل آمریکا و متحدانش قرار دارند.

وی همچنین اعلام کرد: «ظهور و استقرار گروه تروریستی داعش که نتیجه حمله آمریکا به عراق بود، بخش اصلی نیروهای گروه‌های مسلح مخالف در سوریه را تشکیل می‌دهند. سخنان فریب دهنده وزیر دفاع آمریکا در مورد وضعیت سوریه تعجب آور است. باید به آقای ماتیس یادآور شویم که ظهور و استقرار گروه تروریستی داعش در عراق نتیجه مستقیم و بدون تردید حمله آمریکا به این کشور بوده که دلیل آن هم ادعای وجود سلاح‌های شیمیایی صدام حسین بود.

این مقام روس افزود: «ادامه گسترش فعالیت‌های داعش به سوریه هم در سایه بی مسئولیتی و بی تفاوتی به اصطلاح نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا ممکن شد و در نتیجه تروریست‌های داعش سریعاً بخش‌های نفت خیز مناطق شرقی خاک  سوریه را به اشغال خود درآوردند و همین امر موجب موجب شد تا آنها بتوانند از طریق فروش محصولات نفتی این مناطق به تامین مالی مداوم دست یابند. در طول تمام این مدت، واشنگتن روی تامین مالی و تسلیحاتی مخالفان سوری به ارزش صدها میلیون دلار متمرکز بود. این تسلیحات و تامین مالی‌ها به دست نیروهای ستیزه جوی القاعده، جبهة النصرة و داعش می‌رسید که هدف اصلی آنها دقیقاً مطابق با سیاست واشنگتن و در راستای سرنگونی دولت قانونی سوریه بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس