کاراته

سیدعلی کریمی و بهمن عسگری نمایندگان اوزان 67 و ۷۵- کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان در فینال مسابقات لیگ جهانی ترکیه به مدال نقره دست یافتند.

به گزارش مشرق، پنجمین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان از صبح روز جمعه به میزبانی کشور ترکیه و در شهر استانبول با حضور بیش از 607 کاراته‌کا از ۶۳ کشور دنیا آغاز شده است.

سیدعلی کریمی نماینده وزن منهای 67 کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان در نخستین مبارزه خود نماینده اردن را 4 بر 3 شکست داد. وی در دومین مبارزه خود نماینده آذربایجان را نیز 6 بر 2 شکست داد. کریمی در سومین مبارزه خود 4 بر یک حریف اسپانیایی خود را شکست داد. کریمی در ادامه این رقابت‌ها 3 بر صفر نماینده ازبکستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

کریمی در ادامه این رقابت‌ها نماینده قزاقستان را یک بر صفر شکست داد و به عنوان دومین نماینده کاراته ایران به فینال مسابقات لیگ جهانی راه یافت.

وی امروز(یک شنبه) در فینال این رقابت‌ها به مصاف "گومیتو هیرو" از ژاپن رفت و این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود حریف ژاپنی تمام شد و کریمی به مدال نقره دست یافت.

بهمن عسگری نماینده وزن منهای ۷۵ کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان در دور نخست نماینده ژاپن را ۶ بر ۲ شکست داد و در ادامه مقابل نمایندگان قزاقستان و چین‌تایپه با رأی داوران برنده شد.

عسگری در نیمه‌نهایی حریف مجارستانی خود را شکست داد و به دیدار نهایی این رقابت‌ها راه یافت. عسگری در فینال این رقابت‌ها به مصاف "ستانیسلاو هورنه" از اوکراین رفت و این دیدار با نتیجه صفر بر صفر و هانتی(رای داوران) به سود کاراته کای اوکراین تمام شد و عسگری به نقره دست یافت.


لازم به یادآوری، امیر مهدی‌زاده نماینده وزن منهای ۶۰ کیلوگرم تیم ملی کاراته ایران در فینال مسابقات لیگ جهانی کاراته وان ترکیه به مدال طلا دست یافت. تیم ایران موفق به کسب 7 مدال برنز توسط طراوت خاکسار در وزن منهای 55 کیلوگرم، امیررضا میرزایی در وزن منهای 67 کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب در وزن منهای 84 کیلوگرم، سامان حیدری در وزن به اضافه 84 کیلوگرم، کاتای تیمی بانوان با ترکیب( الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری)، کاتای تیمی اصفهان با ترکیب ( فاطمه چیذری، مریم کریمی و زهره میرزاخانی) و تیم اراک با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس