کد خبر 863205
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
پرچم نمایه روسیه

به عقیده کارشناس روس، مطرح شدن "مسئله روسیه" در نشست سران «گروه ۷» تنها برای پنهان کردن اختلافات داخلی در میان رهبران کشورهای عضو این گروه بود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "فئودور لوکیانوف" کارشناس برجسته روس و سردبیر مجله «روسیه در سیاست جهانی» معتقد است موضوع بازگشت روسیه به «گروه 7» در جریان نشست سران «گروه 7» برای این منظور مورد نیاز بود تا توجه جامعه جهانی از مشکلات داخلی بین اعضای این گروه منحرف گردد، در حالیکه روسیه نیازی به چنین بازگشتی ندارد.

لازم به یادآوری است که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در پایان حضور خود در نشست سران «گروه 7» در کانادا اعلام کرد که ضروریست تا روسیه به ترکیب این گروه بازگردد.

بیشتر بخوانید

بیانیه گروه هفت درباره ایران چه می‌گوید؟

درخواست پوتین برای مبارزه با تروریسم در افغانستان

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این سخنان اعلام کرد که این کشور هرگز به عقب بازگشت نکرده و بار دیگر به «گروه 7» نخواهد پیوست. به گفته وی، روسیه به خوبی با گروه‌های دیگر بین المللی از جمله سازمان همکاری شانگهای، گروه بریکس و به خصوص «گروه 20» همکاری دارد.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه نیز تاکید کرد که پیوستن مجدد به گروه 7 برای مسکو دیگر اهمیت ندارد.

لوکیانوف یادآور شد: «نشست سران «گروه 7» در کانادا و اتفاقات رخ داده پیرامون آن، پوچ بودن رویدادها در سطح جهانی را نشان داد و تنش بین ترامپ با سایر رهبران کشورهای این گروه را آشکار ساخت. رئیس جمهور آمریکا مثل همیشه برای مقابله با این مشکل به روسیه روی آورد تا انزوای خود در میان شرکای اروپایی اش را پنهان سازد.»

این کارشناس سیاسی یادآور شد، زمانی که بین کشورهای غربی اختلاف و تنش وجود دارد، مسلما مطرح کردن "مسئله روسیه" همواره کمک می‌کند تا توجه‌ها از مشکلات اساسی منحرف گردد. به عقیده وی، این در حالی است که روسیه به هیچ وجه نیازی به چنین بازگشتی نداشته و جایگاه خاص خود را در گرو‌ه‌های بین المللی دیگر دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس