کد خبر 863081
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
موگرینی نمایه

در دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با شاه اردن درباره موضوعات مختلف داخلی و منطقه‌ای صحبت شد.

به گزارش مشرق،‌ «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه (دیروز) در سفر به اردن با «عبدالله دوم» شاه این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی اردن «پترا»، در این دیدار روابط راهبردی میان اردن و اتحادیه اروپا و راه‌های تقویت آن مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

اشک تمساح پادشاه سعودی برای اردنی‌ها

دو طرف همچنین درباره برنامه‌ها و اصلاحات اقتصادی که اردن برای پشت سر گذاشتن چالش‌های اقتصادی و مالی اتخاذ کرده ، بحث و تبادل نظر کردند؛ چالش‌هایی که بر اثر بحران‌ها و اوضاع منطقه‌ای کنونی به وجود آمده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در دیدار دو طرفه مذکور درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و در مقدمه آن مسأله فلسطین صحبت شد و شاه اردن بر لزوم حصول یک صلح عادلانه و فراگیر میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی بر پایه راهکار دو دولتی و ایجاد دولت مستقل فلسطین به مرکزیت قدس تأکید کرد.

بر اساس گزارش پترا، در ادامه دیدار بر اهمیت یک راه‌حل سیاسی برای بحران‌های غرب آسیا بویژه بحران سوریه تأکید شد و عبدالله دوم تصریح کرد باید مناطق کاهش تنش در جنوب غرب سوریه حفظ شود؛ مناطقی که پس از توافق سه‌گانه میان اردن، آمریکا و روسیه در سال گذشته ایجاد شد.

در ادامه این گزارش آمده است، موگرینی هم بر اهمیت اینکه جامعه بین‌المللی باید به مسئولیت‌ها خود در حمایت از «امان» برای پشت سر گذاشتن چالش‌های کنونی عمل کند، تأکید کرد.

دیدار موگرینی و عبدالله دوم در حالی برگزار شد که اردن اخیرا شاهد اعتراضات مردمی در واکنش به تصویب پیش‌نویس قانون مالیات بر درآمد و ریاضت‌های اقتصادی بود؛ موضوعی که منجر به برکناری «هانی المُلقی» نخست‌وزیر شد .

پس از الملقی، عمر الرزاز مأمور به تشکیل کابینه شد؛ وی در طی یک کنفرانس خبری، بزرگترین چالش اردن را فرار مالیاتی عنوان کرد و گفت که دولت با فرار مالیاتی بدون اینکه به حقوق شهروندی مردم صدمه‌ای وارد آید، مبارزه خواهد کرد.

فعلا آرامش به اردن بازگشته و تظاهرات مردمی فروکش کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس