کد خبر 862195
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
رضا سراج نمایه

از سال ۹۲ به بعد، اسرائیل عدم توافق ایران با ۱+ ۵ را دستاویز بازی سایه جنگ نمود تا به اخذ ستانده‌های بیشتر آمریکا از ایران، در توافق هسته‌ای، کمک کرده باشد.

به گزارش مشرق؛ رضا سراج در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش درباره بازی سایه جنگ با ایران نوشت:

لشگر کشی به افغانستان و عراق، منجر به استقرار ۱۵۰ هزار نیروی نظامی آمریکا در پشت مرزهای ایران شد. از این رو طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ استفاده از تاکتیک سایه جنگ، برای باور پذیر شدن و معتبر ساختن تهدید علیه ایران در دستور کار آمریکا قرار گرفت. آمریکا سعی کرد با ایجاد سایه جنگ، بویژه پس از ارسال پرونده ایران به شورای امنیت، برخورد تهاجمی با ایران داشته باشد تا از این طریق رفتار ایران در موضوعات هسته‌ای، حمایت از محور مقاومت و حقوق بشر را تغییر دهد. با شکست آمریکا در افغانستان و عراق و نامعتبر شدن تهدید علیه ایران، از سال ۲۰۰۷ رژیم صهیونیستی وارد بازی سایه جنگ شد. در فاز جدید لبه پرتگاه جنگ علیه ایران، اسرائیل نقش پلیس بد را عهده‌دار شد تا آمریکا بتواند به بهانه ممانعت از جنگ، تحریم‌های بیشتر علیه ایران را عملیاتی نماید. اسرائیل در سال ۹۱ مجداد، به عنوان بازیگر تهدید کننده، وارد بازی سایه جنگ علیه ایران شد. تهدید به جمله نظامی در صورت توافق کشورهای گروه ۱+ ۵ با ایران، راهبرد هماهنگ اسرائیل و آمریکا برای جلوگیری از توافق هسته‌ای و موکول نمودن آن به پس از انتخابات ۹۲ در ایران بود.

در همین زمینه:

چرا برداشتن سایه جنگ دروغ است؟

چه کسانی درباره ارتباط برجام و جنگ به مردم دروغ گفتند؟ +جدول

از سال ۹۲ به بعد، اسرائیل عدم توافق ایران با ۱+ ۵ را دستاویز بازی سایه جنگ نمود تا به اخذ ستانده‌های بیشتر آمریکا از ایران، در توافق هسته‌ای، کمک کرده باشد. اکنون بازیگران بازی سایه جنگ سعی دارند از این حربه جنگ روانی-ادراکی استراتژیک برای تحمیل #برجام_معیوب به ایران بهره‌ ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    21 25
    اقا من موندم اگه توافق هسته ای تنقدر به نفع امریکا بوده پس چرا ازش خارج شده؟ خودشون میدونستن با خروج از توافق ایران به سمت غنی سازی بیشتر میره پس امریکا هیچ ترسی از غنی سازی ایران نداره چیزی که امریکا رو میترسونه تعامل ایران با جهانه
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    6 2
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل بر جامم بوخوره تو سر اصلاحات خائن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس