کد خبر 862179
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱
رضا سراج

نه قدرت سیاسی و دیپلماتیک، بلکه قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران و توانایی اقدام متقابل، تهدید مستقیم را از ایران دور کرده است.

به گزارش مشرق؛ رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت:

رهبر انقلاب درباره برداشته شدن سایه جنگ توسط برجام فرمودند: «امروز برخی در کشور درصدد این هستند که یک شکل معیوب از برجام را به کشور تحمیل کنند، یک عده‌ای در داخل می‌گویند این نشود، جنگ می‌شود، نه آقا! این دروغ است، این تبلیغ به نفع دشمن است.»

اقدام نظامی آمریکا یا اسرائیل علیه ایران، نیازمند الزاماتی است.۱) عدم توانایی ایران برای پاسخ متناسب و متقابل به حمله ۲) بدست آوردن پیروزی سریع در برابر ایران ۳) تضمین امنیت اسرائیل در صورت حمله به ایران ۴) تامین منافع حیاتی آمریکا (انتقال انرژی) پس از حمله به ایران ۵) نابودی محور مقاومت به عنوان قطع بازوان قدرتمند منطقه‌ای ایران ۶) محاسبه پذیر نمودن سطوح قدرت بازدارندگی ایران، با این تفاسیر و هنگامی که تراز قدرت دفاعی و پاسخ متقابل ایران، بالاتر از یک قدرت منطقه‌ای است و کاخ سفید برای مجهولات خود درباره قدرت بازدارندگی ایران، پاسخ لازم را ندارد؛ محاسبات آنان برای تصمیم به حمله علیه ایران بی نتیجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی درباره ارتباط برجام و جنگ به مردم دروغ گفتند؟ +جدول

بنابراین نه قدرت سیاسی و دیپلماتیک، بلکه قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران و توانایی اقدام متقابل، تهدید مستقیم را از ایران دور کرده است. اساسا اگر دستگاه دیپلماسی چنین قدرتی داشت، از مرگ برجام جلوگیری می‌نمود؛ از تشدید تحریم‌ها ممانعت می‌کرد؛ در ماجرای منا و در برابر آل سعود عزت ایران را حفظ می‌نمود.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    41 13
    سایه ی جنگ را موشک و جنگنده دور میکند
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      30 17
      اما بعضي فكر ميكنن لبخند و ديزي خوري با دشمن دور ميكند
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    4 8
    تمام موارد بالا درباره داعش و جنگ سوریه هم صدق میکند یعنی...
  • منصور US ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    17 11
    در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کردند از شعار سایه ی جنگ و پیروز شدند و در انتخابات بعدی اگر کره شمالی با آمریکا به توافق برسه و آمریکا پایبند آن باشد ،که احتمالش کم است آن را علم می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس