کد خبر 773207
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
ایسرائیل کاتص وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی

«ایسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) از رئیس جمهور آمریکا خواست توافق هسته‌ای ایران را متوقف یا لغو کند.

به گزارش مشرق، کاتص طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی «هرتزیلیا» گفت «دونالد ترامپ» یا باید برجام را متوقف یا لغو کند زیرا کره شمالی به ما آموخت چگونه می‌توان قواعد بازی را تغییر داد و ایران نیز کره شمالیِ بعدی است.


وی با بیان اینکه جامعه جانی گزینه‌ای برای تغییر برجام ندارد، تاکید کرد اسرائیل، آمریکا و همه کشورها باید از تبدیل شدن ایران به کره شمالی جدید ممانعت کنند.

به نوشته خبرنگار روزنامه «جروزالم پست» حاضر در این نشست، وزیر اطلاعات اسرائیل افزود که ایران باید توافق دیگری را امضا کند که ما مطمئن شودیم برنامه تسلیحاتی هسته‌ای‌اش را برای همیشه متوقف می‌کند.

کاتص ضمن تاکید بر اینکه آمریکا نباید سوریه را به دست ایران یا دیگران (حزب‌الله) بدهد، خواستار مبارزه برای کاهش نفوذ ایران در سوریه شد.

وی تهدید کرد: «هنوز این اتفاق رخ نداده اما ایران می‌تواند در سوریه پایگاه نظامی زمینی، دریایی و تاسیسات تولید سلاح بسازد...شاید مجبور شویم کاری را که بگین در سال 1981 با حمله پیشگیرانه به برنامه هسته‌ای عراق انجام داد، اکنون در سوریه انجام دهیم.»

این وزیر رژیم صهیونیستی از ترامپ خواست تا در اجلاس عمومی سازمان ملل در ماه جاری، مسئله لزوم تغییر توافق هسته‌ای ایران را مطرح کند و گفت هرکسی که با بحران کره شمالی آشناست، نمی‌تواند تهدید هسته‌ای ایران را نادیده بگیرد.

کاتص ادامه داد: «اسرائیل باید از خودش در برابر ایران در سوریه و تسلیحات جدید حزب‌الله، محافظت کند. آمریکا نیز باید ما را در این زمینه یاری کند. ما باید با روسیه در این باره گفت‌وگو کنیم اما تکیه ما باید به آمریکا باشد.»

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در پایان با بیان اینکه دستگاه نظامی اسرائیل، توافق هسته‌ای ایران را وسیله‌ای را برای دادن زمان بیشتر به این کشور برای رسیدن به بمب هسته‌ای و انتقال پول به مکان‌های دیگر است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    3 17
    ترامپ به گور باباش میخندد که برجام را لغو کند مگر امریکا صاحب زمین است؟
  • بهرام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    0 1
    ایران در تاریخ معاصر خود به ویژه در 4 دهه گذشته نه تنها تهدیدی علیه کشورهای منطقه نبوده، بلکه ضامن ثبات، امنیت و متحدی قابل اتکا برای مبارزه‌ با تهدیدهای تروریستی و فرامنطقه‌ای اسرائیل بوده است.مگر همین دیروز اسرائیل نبود که دم از اجرای برجام به سینه می زد و حالا چه شده منکر میشوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس