کد خبر 861613
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
اعتراض به سفر نتانیاهو به پاریس

برخی سازمان‌های فرانسوی و عربی در اعتراض به سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به فرانسه که قرار است سه شنبه آینده صورت بگیرد، فراخوان تظاهرات اعتراض‌آمیز دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، تعدادی از سازمان‌های فرانسوی و عربی در اعتراض به سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن فراخوان برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز اعلام کردند: استقبال از جلاد ننگ است.

لغو سفر نخست‌وزیر فرانسه به تل‌آویو

سفر جنجال برانگیز نتانیاهو به پاریس در حالی انجام می‌گیرد که ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه اخیرا سفر خود به تل‌آویو را لغو کرد و گرچه دلایل این اقدام او روشن نیست، اما ناظران آن را به جنایت های اسرائیل در مرزهای غزه مرتبط دانستند.

به نوشته یک روزنامه فرانسوی از بداقبالی نتانیاهو سفر او به فرانسه سه هفته پس از حوادث خونین غزه و شهادت ۱۲۰ فلسطینی انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

رسوایی جدید و امنیتی نتانیاهو در اسرائیل

قرار است امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در کنار نتانیاهو در نمایشگاهی تحت عنوان "هفتاد سال نوآوری در فناوری اسرائیلی" در قصر لوگران بالی شرکت کند و همزمان با آن هنرمندان و دانشمندان فرانسوی دستاوردهای خود را در فلسطین اشغالی به نمایش خواهند گذاشت.

سیر صعودی نفرت فرانسوی‌ها از مواضع اسرائیل

نظرسنجی‌هایی که به درخواست اتحادیه دانشجویان یهودی فرانسه در این کشور انجام گرفته است از جمله نظر سنجی موسسه "ایووب" حاکی از نفرت روزافزون فرانسوی ها از مواضع اسرائیل است تا جایی که ۵۷ درصد از آنان دیدگاه بدی نسبت به اسرائیل دارند و ۷۱ درصد نیز اسرائیل را مسئول انجام نگرفتن مذاکرات با فلسطینی ها می دانند.

در همین ارتباط گروههای فرانسوی "حمایت از مبارزات فلسطین" شامل ۴۲ گروه، سفر نتانیاهو را در شرایط و زمان کنونی تحریک آمیز دانسته و اعلام کردند، برای ماکرون سخت است که در این موضوع حساس مانور بدهد.

فرانسه اختلاف با اسرائیل بر سر ایران و غزه را به نتانیاهو گوشزد می کند

این روزنامه فرانسوی که به ماکرون نزدیک است، افزود: رهبری فرانسه به منظور رهایی از این تنگنا از طرح موضوع اختلافات با نتانیاهو از جمله تفاوت مواضع دو طرف در قبال ایران و غزه غافل نخواهد شد.

همچنین بسیاری از جمعیت‌های فلسطینی از جمله جمعیت "ایل دی فرانس" و " جمعیت فلسطنی فرانسه- اقلیت" و اتحاد جمعیت‌ها و موسسات فلسطینی در فرانسه برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز در برابر لوگران بالی از ساعت شش ونیم عصر تا ده شب سه شنبه را خواستار شدند و هدف از آن را حمایت از راهپیمایی های بازگشت و ایستادگی فلسطین و اعتراض به سفر نتانیاهو و درخواست لغو آن برشمردند.

برای نتانیاهو فرش قرمز پهن نمی‌شود

یک روزنامه دیگر فرانسوی که ارگان حزب کمونیسم است، با انتشار تصویری سنگدلانه از نتانیاهو نوشت: "برای جنایتکار جنگی، نتانیاهو، فرش قرمز وجود ندارد" و "استقبال از جلاد غزه" ننگ است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس