کد خبر 861596
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
آل هاشم

امام جمعه تبریز گفت: متاسفانه به جایی رسیده ایم که البسه تولید ایران را با مارک ترکیه از ترکیه یا بازار خودمان خریداری می‌کنیم در حالی که همین تولیدات با کیفیت بالا در کشور خودمان تولید شده است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در مراسم تجلیل از یاوران اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، با تسلیت سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: کمیته امداد یکی از بزرگترین و بهترین یادگارهای امام راحل است که ثمرات آن مستمر بوده است.

بیشتر بخوانید:

وفور کالاهای ارزان ایرانی در بازار عراق

حمایت از تولید را از انگلیس یاد بگیریم

فیلم/ واردات باورنکردنی کفن به کشور!

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای درمان فقر، پول مشکل را حل نمی‌کند افزود: بهترین خدمت برای مددجویان، ایجاد اشتغال و خودکفایی آنهاست. معتقدم با کارآفرینان مذاکره کرده و کارهای شراکتی با کمیته امداد انجام دهند و ایجاد اشتغال کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولیدات صنایع دستی می‌تواند مددجویان را به سمت خودکفایی سوق دهد ابراز داشت: اشتغال فقط ایجاد کارخانه نیست، مشاغل خرد هم برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال مهم هستند. 

امام جمعه تبریز خرید کالای ایرانی را مولفه مهم اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: متاسفانه به جایی رسیده‌ایم که البسه تولید ایران را با مارک ترکیه از ترکیه یا بازار خودمان خریداری می‌کنیم در حالی که همین تولیدات با کیفیت بالا در کشور خودمان تولید شده است و باید نسبت به ایجاد تعصب به کالاهای تولیدی کشور توجه کنیم.

‌آل هاشم با انتقاد از اینکه برخی در جامعه به دنبال کار نیستند، به دنبال میز هستند، اضافه کرد: عده‌ای به پشت میزنشینی تمایل دارند در حالی که اصل اشتغال در صنعت و تولید است.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی ما اشتغال است که همت مضاعف می‌خواهد گفت: باید برای این مشکلات تدبیری شود چراکه جوانان ما با مدارک تحصیلی بالا بیکار مانده اند و اگر این مسئله حل شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه با ایجاد اشتغال، جوانان را نسبت به آینده کشور امیدوار کنیم افزود: یکی از خیانت‌های استکبار جهانی این است که ملت را نسبت به آینده نا امید کنند که توطئه بزرگی است. 

امام جمعه تبریز تصریح کرد: اگر افراد معدود نابابی هستند که با فساد، اختلاس، رشوه، در جامعه ناامیدی ایجاد می‌کنند، باید به سزای عملشان برسانیم و مردم را به آینده امیدوار کنیم. مشکل از ما است که حرف‌های امام را نمی‌توانیم اجرا کنیم.

وی سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و انتخاب آیت الله خامنه ای به مسئولیت رهبری را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۲۹ سال است مقام معظم رهبری بهترین مدیریت را کرده اند. افرادی که به امورات کشور و بین الملل توجه دارند، می‌دانند که مقام معظم رهبری با تدبیر، چندین جنگ را از کشور دور کردند. حادثه ۱۱ سپتامبر، داعش، حمله آمریکا به عراق و سوریه مقدمه حمله به ایران بود اما همه را با تدبیر، از ایران دور کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس