کد خبر 861119
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
بازار عراق

پایگاه خبری العربی طی گزارشی نوشت: بازارهای عراق به ویژه در ایام ماه رمضان پر از کالاها و محصولات صادراتی ایران شده است.

به گزارش مشرق، بازارهای عراق به ویژه در ایام ماه رمضان پر از کالاها و محصولات صادراتی ایران شده است و به گفته بازرگانان عراقی، وجود تسهیلات مناسب در مرزها و پایین بودن قیمت کالاهای ایرانی علت وفور کالاهای ایرانی در بازارهای عراق بوده است.

مقامات ایرانی می گویند عراق به سومین مقصد صادراتی ایران تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

خیز ترکیه برای تصاحب بازار خرده فروشی پوشاک ایران

یک بازرگان عراقی در بازار معروف شرق بغداد در این باره گفت: طی سال های اخیر شاهد افزایش فزاینده حضور کالاهای ایرانی در عراق بوده ایم و تسهیلات فراهم شده توسط مقامات عراقی ما را به واردات مواد غذایی از ایران ترغیب کرده است.

به گفته این بازرگان عراقی هزینه حمل و نقل کالا از ایران به عراق در مقایسه با نقل کالا از اردن یا از طریق بندر بصره پایین است.

اما صاحب یک سوپرمارکت در محله حی الصالحیه در وسط بغداد مدعی است کیفیت کالاهای ایرانی در مقایسه با کالاهای ترکیه و اردن و مصر پایین تر است اما به دلیل ارزان بودنشان مجبوریم آن ها را در سوپرمارکت خود عرضه کنیم.

وی گفت مشتریان زیادی هستند که سراغ کالاهای غیرایرانی را می گیرند اما گرانی این کالاها آن ها را وادار می کند که کالای ایرانی بخرند.

یک مشتری عراقی هم وفور کالاهای ایرانی در عراق را تایید می کند و می گوید همه چیز در بازار ایرانی شده است از بیسکویت و آب میوه و شیر و نوشابه گرفته تا خرما و هندوانه.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس