کد خبر 861524
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
ستار همدانی

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به مشکلات فنی که در این تیم مقابل ترکیه به چشم آمد گفت: مهمترین اتفاقی که باید برای تیم ملی رخ بدهد ترمیم ساختار دفاعی است.

به گزارش مشرق، ستار همدانی در خصوص شرایط تیم ملی قبل از شروع جام‌جهانی اظهار داشت: با توجه به اینکه به تازگی لیگ تمام شده و برخی ملی‌پوشان تا چند روز گذشته درگیر مسابقات حذفی و لیگ قهرمانان بوده‌اند، هنوز خستگی از تن‌شان بیرون نرفته و نتوانستند یک بازی خوب را مقابل ترکیه ارائه کنند.

وی ادامه داد: آنها باید یک ریکاوری خوب انجام می‌دادند و پس از رفع خستگی به اردوی تیم ملی می‌پیوستند، اما به دلیل فرصت کم باقی‌مانده تا شروع جام‌جهانی، تیم ملی کشورمان باید هر چه زودتر بازی‌های تدارکاتی خود را انجام دهد تا بتواند با آمادگی کامل به مصاف مراکش برود.

بازیکن پیشین تیم ملی افزود: در این فرصت باقی‌مانده کادر فنی باید از لحاظ روحی و روانی شرایط تیم را به ایده‌آل رسانده تا بتوانیم حضوری موفق در جام‌جهانی داشته باشیم. پس از حضور کی‌روش، ساختاری ایجاد شد که نسبت به گذشته شرایط بهتر شده است و باید کی‌روش پس از انجام بازی‌های تدارکاتی، نقاط ضعف تیمش را برطرف کرده تا بتواند مقابل حریفانش در بازی‌های سختی که پیش‌رو دارد، عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

همدانی در پاسخ به این سؤال که بزرگترین نقطه ضعف تیم ملی چه بوده است؟ گفت: فکر می‌کنم عمق دفاع ما، ضعف اصلی تیم ماست. در مقابل ترکیه دوبار از ضعف عمق دفاعمان گل خوردیم و بارها هم ترکیه از این حربه به دروازه ما یورش برد، اما موفق به گلزنی نشد. در مجموع سازمان خط دفاعی ما شرایط خوبی ندارد و اگر می‌خواهیم در مقابل بازیکنان سرعتی اسپانیا و پرتغال به مشکل برنخوریم، باید خط دفاعی‌مان را تقویت کرده و آنها را آماده جدال با مهاجمان سرعتی کنیم.

وی در خصوص عملکرد بیرانوند افزود: بیرانوند در لیگ خوب بود اما در دیدار برابر ترکیه بر روی دو گل مقصر بود؛ بخصوص گل دوم بی‌دلیل دروازه‌اش را ترک کرد و پشت سر مدافعان قرار گرفت؛ همین مسئله باعث شد تا مهاجم ترکیه بدون معطلی و با دید خوبی که نسبت به موقعیت بیرانوند داشت، دروازه او را باز کند.

بازیکن پیشین تیم ملی اظهار داشت: من به نظر کی‌روش احترام می‌گذارم اما حسین حسینی می‌توانست با عملکرد قابل قبولی که در لیگ داشت، یکی از دروازه‌بان‌های حاضر در اردوی تیم ملی باشد، زیرا هنوز هم از درون دروازه مشکل داریم و جام‌جهانی جای ریسک نیست. اگر بیرانوند اعتماد به نفس خود را به طور کامل به دست نیاورد، باید منتظر گل‌های زیادی از حریفانمان باشیم.

همدانی تصریح کرد: کاش درون دروازه تغییرات اساسی به وجود می‌آمد، مهاجمان اسپانیا و پرتغال حرفه‌ای و کاملاً سرعتی هستند و می‌دانند چگونه از ضعف دروازه‌بان استفاده کرده و توپشان را وارد دروازه‌ کنند. من امیدوارم هر کسی که درون دروازه قرار می‌گیرد، بتواند سدی محکم برابر مهاجمان تیم‌های حریف به وجود بیاورد.

وی در پایان  گفت: بازی با ترکیه خوب بود و توانست ضعف‌های ما را آشکار کند؛ امیدوارم کی‌روش با انجام بازی‌های دیگر بتواند نقاط ضعف تیم ملی را پوشش داده و اشتباهات بازیکنان ما را به حداقل برساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    0 0
    در افساید گیری که جز اصول اولیه فوتبال هست بسیار ضعیف هستیم که باید در فرصت باقی مانده اصلاخ شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس