ترامپ نمایه

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند شمار سخنان نادرست یا گمراه‌کننده ترامپ با نرخی فزاینده در حال افزایش است و به رکوردهای جدیدی رسیده است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ طی 497 روز از دوران تصدی منصب ریاست جمهوری آمریکا (منتهی به 31 ماه مِی) جمعا 3251 ادعای نادرست یا گمراه‌کنندهرا بیان کرده است.

بر این اساس، ترامپ طی این مدت به طور میانگین هر روز 6.5 ادعای نادرست یا گمراه‌کنندهرا بیان کرده است.

بیشتر بخوانید:

ثروت ترامپ سقوط کرد

جالب اینجاست که میانگین ادعاهای نادرست یا گمراه‌کننده ترامپ طی 100 روز اول ریاست جمهوری او برابر با 4.9 بود. اما این رقم طی ماه‌های پس از آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

واشنگتن‌پست می‌گوید که ترامپ در ماه گذشته میلادی (مِی) به طور میانگین روزانه 8 ادعای نادرست یا گمراه‌کننده را اظهار کرده است و حتی به رکورد 35 ادعای نادرست و گمراه‌کننده طی تنها یک روز رسید، رکوردی که مربوط به سخنرانی او در نشویل در 29 ماه مِی است.

ترامپ طی 497 روز گذشته، دستکم 122 مورد ادعای نادرست یا گمراه‌کننده را 3 مرتبه تکرار کرده است.

از بین مجموع 3251 ادعای نادرست یا گمراه‌کننده ترامپ، 931 مورد آن مربوط به مسائل اقتصادی، توافقات تجاری و اشتغال است. ترامپ به کرات فرصت‌های اشتغال ایجاد شده پیش از ریاست جمهوری‌اش را به عملکرد خود نسبت داده است.

مسئله مهاجرت نیز دومین منبع الهام‌بخش ادعاهای نادرست یا گمراه‌کننده ترامپ است، جایی که ترامپ 379 مرتبه چنین سخنانی را بیان کرده است.

موضوع مالیات با 299 ادعای نادرست یا گمراه‌کننده سومین منبع سخنان غیرواقعی ترامپ است.

ترامپ همچنین در 265 مورد از اظهارات خود درباره تحقیقات جاری در خصوص مداخله روسیه از عبارات اغراق‌آمیزی همچون «بدتر از واترگیت»، «مک‌کارتیسم» و «جستجوی توهم» استفاده کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس