کد خبر 861060
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
مرتضی آقاخان

مهاجم جدید استقلال می‌گوید هرگز شرط مالی‌ای برای باشگاه استقلال نداشته و حرف‌هایی که در مورد او می‌زدند به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش مشرق، مرتضی آقاخان بعد از مدت‌ها حرف و حدیث بالاخره بامداد جمعه قرارداد خود را با استقلال نهایی کرد تا حالا به نوعی جانشین داریوش شجاعیانی در لیست استقلال شود که به دلیل مصدومیت نامش در نیم فصل از لیست آبی‌ها خارج می‌شود. هافبک فصل گذشته پیکان صحبت‌های جذابی در مورد عقد قرارداد با آبی‌ها انجام داد که در ادامه آن را می‌‌خوانید.

دو، سه سال بود که اسمت برای حضور در استقلال مطرح می‌شد اما هرگز این اتفاق نیفتاد. خودت در مورد این موضوع توضیح می‌دهی؟

حرف شما درست است و واقعا باید بگویم که از همان دو، سه سال پیش که اسمم برای حضور در استقلال مطرح شد خیلی حس خوبی داشتم و دوست داشتم با این تیم قرارداد امضا کنم اما هر دفعه اتفاقی افتاد که این موضوع عملی نشد. واقعیتش را بخواهید آقای توفیقی که برای عقد قرارداد من بسیار زحمت کشیدند به من گفتند در سال‌های گذشته اسم من جزو نفرات اصلی که باید جذب استقلال می‌شدند نبود اما بسیار خوشحالم که امسال آقای شفر به من لطف داشتند و من در بین نفرات اول مورد نظر ایشان بودم. 


یعنی استقلال در آن زمان تمایلی به جذب تو نداشت؟

این حرفی است که آقای توفیقی به من زدند و البته این موضوع را هم باید بگویم که من در آن زمان با پیکان قرارداد داشتم و جدایی‌ام از این تیم بسیار سخت بود. با این حال الان خوشحالم که در خدمت تیم بزرگ استقلال هستم، دوست ندارم حرف کلیشه‌ای بزنم و بگویم از بچگی طرفدار این تیم بودم اما همین که الان در خدمت این تیم هستم بسیار برایم خوشحال کننده است.

وقتی قراردادت با استقلال امضا شد خودت متوجه بزرگی این تیم شدی؟

واقعا همین‌طور است حتی همان سال‌های پیش که من از استقلال پیشنهاد داشتم هم از برخورد هواداران کاملا متوجه شدم که چقدر این باشگاه بزرگ است و چقدر کار در این تیم سخت. مطمئن باشید مرتضی آقاخان ارزش پیراهنی را که برتن کرده به خوبی می‌داند و تمام تلاشش را می‌کند که بهترین عملکرد را داشته باشد. از لحظه‌ای که قرارداد من با استقلال منعقد شد افراد زیادی از طریق اینستاگرام و تماس تلفنی به من این اتفاق را تبریک گفتند و این نشان می‌دهد چه اتفاق مهمی در فوتبالم افتاده. شاید باورتان نشود ولی احساس می‌کنم فوتبالم تازه شروع شده است و باید دوباره از صفر شروع کنم تا در تیم بزرگ استقلال موفق شوم. 


در این مدت صحبت‌های زیادی مطرح شده است که تو پول بسیار زیادی از استقلال درخواست کرده‌ای. این موضوع را تایید می‌کنی؟

به خدا حرف‌هایی که در مورد من می‌زدند خنده‌دار است و هرگز صحت نداشت. مگر می‌شود بازیکنی برای تیم بزرگ استقلال شرط مالی بگذارد؟ یک موضوعی است که اگر مدیران باشگاه صلاح بدانند آن را رسانه‌ای می‌کنم. دوست دارم مدیران باشگاه به رسانه‌ها بگویند قرارداد من چقدر است. باور کنید لحظه‌ای که برای عقد قرارداد با مسئولان باشگاه جلسه داشتم حتی مبلغ قراردادم را هم نگاه نکردم و بعدا متوجه شدم که چقدر رقم قراردادم است. همانطوری که گفتم اینقدر برای آمدن به استقلال شوق داشتم که هیچ پیشنهاد مالی در کار نبود. 


خیلی‌ها گفتند که تو برای عقد قرارداد با استقلال شرط گذاشتی که باید در پستی خاص بازی کنی. این موضوع را تایید می‌کنی؟

هرگز چنین نبود. من در جلسه با مدیران باشگاه در مورد تنها چیزی که حرف نزدم پست بازیم بود. بازیکن حق ندارد شرط بگذارد که در کدام پست بازی کند یا در کدام قسمت زمین به بازی گرفته نشود. 


حالا پست ایده‌آل تو برای حضور در استقلال چیست؟

واقعیتش را بخواهید من در تمام پست‌های هجومی می‌توانم بازی کنم اما در این چند سالی که در پیکان بازی کردم در پست وینگر به میدان رفتم و در این پست راحت هستم اما در استقلال در هر پستی که صلاح بدانند و بخواهند من بازی می‌کنم. 

پس با این حساب تو را باید جانشین موقت داریوش شجاعیان در استقلال دانست. درست است؟

اول باید بگویم که تمام بازیکنان فوتبال از مصدومیت داریوش شجاعیان بسیار ناراحتند چراکه او هم بازیکن بسیار خوبی بود و هم هواداران استقلال بسیار او را دوست دارند. در کل هم این را بگویم من جانشین کسی نیستم و جای خودم به استقلال آمدم. دوست دارم در استقلال هرچند دقیقه‌ای که بازی می‌کنم تاثیر خودم را بگذارم و هواداران من را دوست داشته باشند. مطمئنم داریوش شجاعیان هم با قدرت برمی‌گردد و بار دیگر در این تیم می‌درخشد. 

محبوبیت بازیکنی که در دربی گل بزند بیش از همه بازیکنان این دو تیم است و تو سابقه گلزنی به بیرانوند و پرسپولیس را داری؟

قطعا برایم مهم این است که نظر کادرفنی را جلب کنم و دستورات آقای شفر را به بهترین شکل پیاده کنم. به اندازه گل زدن برایم پاس گل دادن هم جذاب است اما اگر فرصتی پیش بیاید بدم نمی آید یک گل دیگر به بیرانوند بزنم.


شماره پیراهنت در استقلال معلوم شده است؟

نه، هنوز معلوم نیست و برایم مهم نیست که چه پیراهنی را برتن می‌کنم. شماره پیراهن در استقلال بازی نمی‌کند و خودتان می‌دانید کیفیت یک بازیکن است که باعث می‌شود هواداران او را دوست داشته باشند. به همین دلیل هم می‌گویم هیچ شرطی برای شماره ندارم و هر شماره‌ای را که بخواهند برتن می‌کنم.

حالا خودت به چه شماره‌ای علاقمند هستی؟

راستش را بخواهید من همیشه در پیکان شماره 9 را برتن کرده‌ام و این شماره را دوست دارم اما این به آن معنی نیست که بخواهم اجبار کنم این شماره را به من بدهند. هر تصمیمی که مسئولان باشگاه بگیرند اطاعت می‌کنم و حرفی ندارم. 

و سوال آخر، در این مدت شایعات زیادی در مورد مصدومیت تو منتشر شده است و خیلی‌ها می‌گویند نمی‌توانی تعداد زیادی بازی به میدان بروی، خودت این موضوع را تایید می‌کنی؟

موضوع مصدومیت طولانی من در پیکان یک موضوع خیلی مفصل است که اگر بخواهم خیلی خلاصه، مختصر و مفید برایتان تعریف کنم این است که مصدومیتی فصل پیش نصیب من شد اما من چون شوق زیادی داشتم که برگردم و بازی کنم زودتر از موعد این کار را انجام دادم و این مساله باعث شد که مصدومیتم تشدید شود. مطمئن باشید حالا هیچ مشکلی ندارم و با آمادگی کامل در خدمت استقلال هستم.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس