ابوترابی

امام‌جمعه موقّت تهران با بیان اینکه نباید در جامعه اسلامی فقیر وجود داشته باشد تصریح کرد: باید دست یکدیگر را بگیریم و به کمک نیازمندان بشتابیم.

به گزارش مشرق، حجّت‌الاسلام سیّدمحمّدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۱۱ خرداد) تهران یکی از دستاوردهای ماه مبارک رمضان را آراستگی به صبر دانست و اظهار داشت: شهدا و رزمندگان هشت سال استقامت کردند که امروز این اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: امروز وقتی دشمن در برابر پیروزی‌های امت اسلام و نظام اسلامی، اقدام به تهدید می‌کند باید راه را برای خلق وحدت در جامعه اسلامی هموار کرد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: وقتی می‌بینید که دنیای استکبار ایستاده است و برای منافع نامشروع خود در منطقه، نگران نفوذ اسلام و اندیشه انقلابی است، شما باید در این راه از آنان ثابت قدم تر باشید.

امام‌جمعه موقّت تهران ادامه داد: این پیوند امت اسلام با امام خویش است که امروز، ملت‌های فلسین، یمن، عراق و لبنان را در زیر خیمه انقلاب به رهبری رهبر معظّم انقلاب گرد هم آورده است.

وی با بیان اینکه امروز امت اسلامی امام و پیشوا و راهبر خود را شناخته است و در مسیر تعیین‌شده از سوی پیشوای امت اسلام با قدرت قدم برمی‌دارد تصریح کرد: لذا جبهه مقاومت امت اسلام هر روز شاداب‌تر و پرنشاط‌تر در برابر نظام سلطه و آمریکا ایفای نقش می‌کند. این اصل محوری را باید استحکام بخشید. مسئولین و آحاد جامعه، موفقیت و اقتدار شما در سایه توجه به ارتباط مستحکم امت با امام خویش است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه نباید در جامعه اسلامی فقیر وجود داشته باشد تصریح کرد: باید دست یکدیگر را بگیریم و به کمک نیازمندان بشتابیم. در جامعه اسلامی نباید مظلوم وجود داشته باشد و باید برای این کار، از تمام ظرفیت نظام استفاده کنیم. دستگاه قضایی کشور تمام هویتش به دفاع از مظلم است. مظلوم در کشور باید احساس امنیت کند و ظالم احساس ناامنی. 

وی، امام(ره) را نماد صبر در کنار حق عنوان کرد و تصریح کرد: امام در دوران جوانی تصمیم گرفت که قیامش برای خدا باشد و تا پایان عمر هر کاری کرد برای خدا انجام داد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: وحدت امروز دنیای اسلام دستاورد قیام ۱۵ خرداد امام است.

ابوترابی‌ فرد در ادامه خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه در دهه پنجاه، بزرگترین قرارداد تسلیحات و جنگ‌افزار، بین شاه و رژیم آمریکا با ۱۱ میلیارد دلار تنظیم شد خاطرنشان کرد: این در راستای خلق یک ژاندارم در منطقه و رشد اقتصادی آمریکا و تولیدکنندگان تسلیحات نظامی بود.

وی، حمایت رژیم شاهنشاهی از رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه را، لکّه ننگی در تاریخ دودمان پهلوی دانست و اظهار داشت: آن رژیم به اصطلاح مقتدر دیروز، با حمایت مزدوران منطقه‌ای آمریکا و با حمایت کامل و صریح ایالات متحده، ۳۳ روز مقاومت اسلامی را در لبنان مورد تهاجم قرار داد تا اهداف خود را پیش ببرد و نقشه خاورمیانه را تغییر دهد.

ابوترابی فرد ادامه داد: نتیجه به نفع امت اسلامی شد. آمریکا ۷ تریلیون دلار در منطقه و جنگ با عراق هزینه کرد تا شاید یک پایگاه مهم نظامی دیگر به ۹۰۰ پایگاهی که در ۵ قاره دارد اضافه کند. امّا در نهایت با هزینه سنگین و با ذلّت، در برابر اراده ملت شجاع و مقتدر عراق و مرجعیت دینی ناچار به ترک عراق شد.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا شاهد دریافت سیلی های متعدد از امت اسلامی است تصریح کرد: چگونه بر دشمنی این کشور، با امت اسلام و ملت ایران که پرچمدار این حرکت است افزوده نشود؟

وی ادامه داد: امروز، جمهوری اسلامی با قدتی متفاوت از بدو تولد و با موقعیتی برتر و ممتاز در جامعه جهانی ایستاده است و به سمت اهداف والای انقلاب که امام بزرگوار و رهبر معظّم انقلاب تبیین کرده‌اند حرکت می‌کند.

امام‌جمعه موقّت تهران با بیان اینکه آمریکای امروز، علاوه بر ضعف جدّی و ناتوانی در منطقه جنوب غربی آسیا، اسطوره دموکراسی‌اش در جهان شکست خورده است تصریح کرد: اسطوره دموکراسی آمریکا، جای خود را به نفرت، تفرقه، نژادپرستی، زورگویی و فرقه‌گرایی داده است. حمله به عراق و افغانستان و جنگ‌های نیابتی در منطقه، زوال آمریکا را سرعت داده است.

وی خاطرنشان کرد: برژنسکی می‌گوید جنگ یک سویه آمریکا با عراق، غیرقانونی بودن مشی سیاست خاجی آمریکا را نشان داد. امروز سیاست خارجی‌آمریکا در دنیا مورد تنفر قدرت‌های بزرگ و کوچک است. 

ابوترابی فرد، اقدامات جنایتکارانه آمریکا در جهان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: آمریکایی‌ها امروز در جهان به عنوان یک مجرم شناخته می‌شوند. 

وی افزود: شاهد زوال تدریجی سلطه آمریکا و اقتدار ملت‌های منطقه هستیم و اینها واقعیت‌ هایی است که کارشناسان، به طور فراوان به آن پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه بدهی دولت فدرال آمریکا ۲۰ تریلیون دلار؛ یعنی پنج برابر بودجه سالانه این کشور است افزود: امروز آمریکا توان ایستادگی در برابر امت اسلام را از دست داده است.

ابوترابی فرد با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام مبنی بر اینکه نباید در ارتباط با برجام، دوقطبی ایجاد کرد تصریح کرد: این نباید، به معنای تبیین مسیر حرکت امت اسلامی برای انجام یک وظیفه روشن دینی و خلق قدرت در برابر دشمن است و ده‌ها آیه و روایت ما را به این حقیقت توصیه می‌کند.

وی تصریح کرد: نشست اخیر رهبر انقلاب با دانشجویان و شنیدن سخنان آنان، کلاس درس برای مسئولان کشور بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    29 0
    بعد از انتخاب مردم و رای مردم به اشرافی گری این حرفها خیلی غیر قابل قبول است.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      16 16
      حرفت درست نیست . شوراهای شهر را ببین و انتخاب نماینده در شهرستانها را ببین. خلاصه مردم عصاره خودشون را انتخاب میکنند. یعنی اگر ملت دزد شوند خوب طبیعتا دزد را انتخاب خواهند کرد
    • پزشک اعصاب و روان IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      4 3
      احسنت
    • US ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      2 0
      حاج آقا این فقر خیلی بی تربیت هست. ما هم هی بهش میگیم تو نباید توی جامعه اسلامی باشی ولی بی تربیتی میکنه و باز هم هست.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    24 0
    قدیما یه معلمی داشتیم که می گفت وقتی که جبهه بود یه روز موقع ناهار فرمانده گردان شون یه گونی نون خشک که توی زباله ها بود گرفت اورد پرتاب کرد توی جمع وسط سفره و داد و هوار که های ملت! تا وقتی این طور برکت خدا رو حروم می کنین هیچ وقت عدالت توی جامعه بر قرار نمیشه!...بعد سی سال شما می بینین که چقدر دزدی و بخور بخور زیاد هست. گوشت تن یکی دیگه کنده شد ناقص شد یکی دیگه شکمش هی پر تر و پر تر شد!
  • سهراب IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    21 1
    حاج آقا تقبل الله دوصدگفته چون نیم کردار نیست ! کو عمل ؟؟!!!!
    • ناشناس IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      15 2
      اصلا فقیر نداریم!کجاست فقر؟همه در رفاه هستیم!پس عمل لازم نیست....
    • US ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      1 0
      حاج آقا در سال 1391 فتنه ارزی اتفاق افتاد... تا مردم در سال 1392 و 1396 تکلیفشان را بدانند پس تقبل الله سر پل صراط یادگاری زیاد خواهیم داشت ؟؟؟؟
  • یاسین DK ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    21 1
    لازم نیست به فکر امت اسلامی باشید مسئله حل است امروز سازمان همکاری توسعه اسلامی اعلام کرده سخت کوش ترین ملت دنیا ملت ترکیه است و ترکیه مقام اول را کسب کرده
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    18 1
    این حرفها یعنی چه که نباید فقیر باشه. لابد بنده حقیر سبب شدم پزشکان روزانه چند میلیون درامد داشته باشن و ماهانه حدود صد میلیون که خود این کار هر روز داره فقر تولید میکنه. لابد بنده حقیر سبب شدم برخی کارمندان بانک ها و حتی غیر بانک ها از انواع و اقسام حقوق و کارانه و پاداش و وام کلان برخوردار باشن و بقیه مردم در فقر و فلاکت . لابد بنده حقیر سبب شدم این همه زن و دختر شاغل باشن و به جاش مردان بیکار و شرمنده خانواده. از امام جمعه محترم موقت تهران میخوام توضیح بدهند منظورشون چیه تا ماهم بفهمیم.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    24 2
    تا کی با باید و نباید گفتن مردم را میتوان مشغول کرد؟؟
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      15 2
      تا عصر امروز
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    19 1
    مشرق هر وقت تونستی تعداد نظرات غیر قابل انتشار را صفر کنی اونوقت برو سراغ مسایل مهم تر از قبیل معیشت مردم. واقعا جای تاسف داره.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    7 0
    خخخخخخخ
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    17 5
    لعنت بر مشرق . اگر راست میگی کل متن حرف هاش رو بزن
    • پزشک اعصاب و روان IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      5 5
      هرهرهرهرخندیدم
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    5 0
    افرین، حرف درستی زدی. ادامه بده. منم موافقم
  • یاسین DK ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    17 2
    مشرق به شرف قلم و احترام بگذار خواهش میکنم سانسور نکن یک مدتی از سانسور کردن پرهیز کن ببین چه نتیجه میدهد و اگر به فلسفه علم و قلم ایمان دارید سانسور نکنید چون نیمی از کامنتهای مرا حذف میکنی که حاوی هیچ توهین نیست و بر ضد حاکمیت ملی هم نیست و خدا با همین علم به انسان قرآن را نازل کرده و اگر شما به آن احترام نگذارید یعنی ضعف دارید چون من اگر نتوانم در سایتهای داخلی چیزی بنویسم مجبور میشوم با توهین در سایتهای دیگر که خارج از کشور هست بنویسم گویا شما از ما ترکها می ترسید که حرف های ما را قیچی میکنید
    • پزشک اعصاب و روان IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      0 15
      ههههههههههه
  • ahad IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    2 0
    حاج آقا نباید فقر باشه یا نباید فقیر؟ خیلی فرق میکنه ها .!
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    1 0
    والا اگه خیرین هکم تو مملکت ما نبودن نصف جمعیت ایران گدا بودن...
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    3 0
    تا در این مملکت قانون حکم فرما نباشه و قانون را حاکم نکنیم و قانون وقتی به هر کسی می رسه نسبت به اون عوض می شه هر کسی را حاکم کنید باز بهتر از این نمیشه
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    2 0
    کو فقیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس