کد خبر 860654
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
هواشناسی طوفان

سخنگوی سازمان آتش نشانی از آماده باش این سازمان به همراه شهرداری تهران و ستاد مدیریت بحران خبرداد.

به گزارش مشرق، جلال ملکی با اشاره به احتمال وقوع طوفان در تهران گفت: روز گذشته شاهد وقوع طوفان در تهران بودیم و پیش بینی هایی مبنی بر وقوع طوفان برای ساعات آینده می شود و بهتر است با رعایت جوانب احتیاط و آماده کردن خود برای باران شدید، شیرینی لطافت باران بهار را به کام خود و خانواده مان تلخ نکنیم.

 وی افزود: خبرهایی مبنی بر وقوع طوفان در تهران گفته می شود که صرفا در حد یک احتمال و به منظور اماده سازی شهروندان است و این به معنای ایجاد نگرانی در جامعه نیست و صرفا برای آماده سازی مردم است.

ملکی از آماده باش کامل شهرداری تهران خبرداد و گفت: شهردای تهران ،سازمان آتش نشانی و ستاد بحران در آماده باش کامل هستند و تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم می کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهارداشت: در ساعات عصر گاهی احتما ل اینکه هوا به یکباره منقلب شده و تعییراتی به وجود بیاد هست واگر می خواهیم از منزل خارج شویم و می بینیم احتمال وقوع طوفان و افزایش شدت باد وجود دارد، جوانب احتیاط را لحاظ کنیم.

وی با اشاره به احتمال سقوط اجسام در بلندی ها در زمان وقوع طوفان، گفت: در این لحظات بهتر است به محل مسقف برویم و به هیچ وجه  کنار ساختمان های در حال ساخت و داربست ها قرار نگیریم.  

ملکی خطاب به شهروندان تاکید کرد: مردم حتی در منزل برای تماشای صحنه های طوفان و رگبارها به کنار پنجره و بالکن نروند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص احتمال وقوع سیلاب گفت:حتی چند دقیقه رگبار در ارتفاعات  می تواند سیل ایجاد کند.

 ملکی افزود:اگر اتفاقی برای شهروندان رخ دهد ضمن حفظ خونسردی با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند و اگر تجهیزات ندارند در محل وقوع حادثه به عنوان مثال گودال ها نروند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    0 3
    خدا تهران و مردمشو دوست داره نگران دهات خودتون باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس