کد خبر 860570
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
صندوق رفاه دانشجویان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تشکیل کمیته تحقیق و بررسی وضعیت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، از تشکیل کمیته تحقیق و بررسی وضعیت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خبر داد و اظهار داشت: اخباری مبنی بر عقد قراردادهای خارج از چهارچوب در این صندوق و سخت کردن روند ارائه تسهیلات به دانشجویان به مجلس رسیده بود که اعضای کمیسیون را به این نتیجه رساند که این مسئله را پیگیری کنند.

وی افزود: بر این اساس حدود ۶۰ نفر از نمایندگان درخواست اعمال ماده ۲۳۶ آئین‌نامه داخلی مجلس را در این خصوص مطرح کردند که این درخواست در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد و در نتیجه آن بنده و آقایان محمود صادقی، فرهاد فلاحتی و جبار کوچکی نژاد به عنوان اعضای کمیته تحقیق و بررسی مسائل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم انتخاب شدیم.

این نمایند مجلس خاطرنشان کرد: در اولین نشست کمیته که امروز برگزار شد، بنده به عنوان رئیس و سخنگوی کمیته انتخاب شدم و احکام اعضا نیز صادر شده است تا پس از تعطیلات مجلس وارد جمع‌آوری اطلاعات و تحقیق از صندوق رفاه شویم.

ساداتی نژاد همچنین از ارائه تقاضای دیگری با امضای ۶۰ نماینده به کمیسیون آموزش و تحقیقات برای اعمال ماده ۲۳۶ آئین نامه در خصوص مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی خبر دا د و گفت: گزارش های کارشناسی نشان می دهد که برخی از این مراکز شاخص های کیفی و کمی لازم را برای جذب دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری ندارند ولی اقدام به جذب این دانشجویان می کنند و این منجر به کاهش کیفیت و مشکلات بعدی در بازار کار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این درخواست نیز در کمیسیون مطرح شد و بنده به همراه آقایان احمدی لاشکی، سلیمی، نگهبان سلامی، اختیاری و عبادی به عنوان اعضای این کمیته انتخاب شدیم و در این میان، بنده با رأی اعضا به عنوان رئیس کمیته انتخاب شدم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در این مورد نیز پس از تعطیلات هفته آینده مجلس وارد کار شده و به بررسی موضوع می‌پردازیم.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت این دو مجموعه به معنای تحقیق و تفحص نیست و در واقع یک اقدام نظارتی برای روشن شدن موضوع است که گزارش آن به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه می‌شود و نتیجه بررسی گزارش نیز به صحن مجلس منعکس خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس