وزارت ورزش

به نظر می‌رسد هنوز مدیران در ورزات ورزش معنا و مفهوم واقعی حمایت کردن را درک نکرده‌اند و شاید هم برای از دست ندادن فرصت سفر، ترجیح می‌دهند معنای کلمات را به نفع خود تغییر دهند.

مشرق- هرچه به زمان شروع جام جهانی نزدیک می‌شویم به جای اینکه حواشی تیم ملی به حداقل برسد، اخبار ضد و نقیض و اظهارنظرهای مختلف می‌شنویم که آرامش تیم را برهم می‌زند. جدا از اینکه شکست مقابل ترکیه نگرانی‌ها را نسبت به عملکرد تیم ملی افزایش داده، آینده سرمربی تیم ‌ نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این در شرایطی است که آقایان وزارت ورزش برای روحیه دادن به ملی‌پوشان برنامه‌ریزی کرده‌اند که با سفر به روسیه از نزدیک همراه تیم ملی باشند و به اصطلاح روحیه تیم را بالا ببرند!

به نظر می‌رسد هنوز مدیران در ورزات ورزش معنا و مفهوم واقعی حمایت کردن را درک نکرده‌اند، شاید هم برای از دست ندادن فرصت سفر به کشوری دیدنی ترجیح می‌دهند معنای کلمات را به نفع خود تغییر دهند. در این برهه حساس به جای اینکه فکری به حال مشکلات تیم ملی شود، مدیران تقسیم‌بندی می‌شوند که هر هفته یک نفر به کشور روسیه سفر کند تا به خیال خود به تیم کرش روحیه دهند. ‌ای کاش کسی پیدا شود و به آنها گوشزد کند که برای روحیه دادن لزومی ندارد که هزینه سنگینی از جیب بیت‌المال پرداخت کنند و خودشان را به محل برگزاری جام جهانی برسانند.

باید بپذیریم که تیم ملی در این دوره در گروه مرگ قرار دارد و همگروهی با اسپانیا، پرتغال و مراکش هر تیمی را به دردسر می‌اندازد. عملکرد بازیکنان ایران در مصاف با ترکیه نگرانی‌ها را بیشتر از قبل کرده تا جایی که حتی کادر فنی نیز دغدغه نتایج تیم را در جام جهانی دارد. در چنین شرایطی برخی‌ها به جای کمک کردن به حل مشکلات و کم کردن حواشی موجوددر فکر اوکی کردن بلیت‌هایشان به مقصد روسیه هستند. باید به این آقایان مسئول یادآوری کرد که از همین‌جا هم می‌توان به تیم روحیه داد. البته اگر عزمی جدی برای روحیه دادن و حل مشکلات باشد. جام جهانی بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیاست که اتفاقاً تیم کشورمان نیز یکی از تیم‌های حاضر در آن است. به همین خاطر است که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

اینکه از نزدیکی مسیر و رابطه خوب دیپلماتیک برای سفر به روسیه استفاده شود تفکری غیرحرفه‌ای است، چراکه به جای آن می‌توان همانند میلیون‌ها ایرانی دیگر بازی‌ها را از تلویزیون تماشا کرد و در عوض در جهت مرتفع کردن موانع قدم برداشت. اخبار عدم تمدید قرارداد کارلوس کرش همه جا منتشر شده و اتفافاً حواشی زیادی هم در پی داشته است. کیست که نداند سرمربی پرتغالی پس از جام جهانی می‌رود!

معلوم نیست چه آینده‌ای در جام ملت‌های آسیا در انتظار فوتبال ملی خواهد بود. گزینه‌های ایرانی که برای جانشینی مرد پرتغالی مطرح می‌شوند، قطعاً نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای کرش باشند. بدون شک دغدغه اصلی فدراسیون فوتبال باید این مسئله باشد و در روزهایی که تاج و همکارانش توجهی به این مسئله ندارند و فقط به ابهامات دامن می‌زنند، این وظیفه وزارت است که به این مسئله ورود کند.

برنامه‌ریزی سفر به روسیه در حالی انجام می‌شود که خود آقایان بر کاهش هزینه‌های غیرضروری تأکید دارند و از شیوه‌های مختلف برای برخورد با ریخت و پاش‌ها حمایت می‌کنند. در چنین شرایطی چطور می‌توان پذیرفت که سه نفر از مدیران وزارت عزم همراهی تیم ملی را داشته باشند!

شفاف‌سازی در این باره انتظاری است که مردم و رسانه‌ها از وزارت ورزش دارند، چراکه باید معلوم شود معاونان وزیر چگونه و از چه طریقی می‌خواهند انگیزه بازیکنان کرش را افزایش دهند، در حالی که سرمربی پرتغالی خودش استاد روحیه دادن و بالا بردن انگیزه است. او در این سال‌ها نشان داده که در شرایط سخت و پیچیده با اقداماتی منحصر به فرد می‌تواند جو را به نفع تیم ملی ایران تغییر ‌دهد. با این حساب بهتر است هزینه سفر هیئت معاونان به محل برگزاری جام جهانی برای حل مشکلات موجود و برطرف کردن کمبودها صرف شود. از طرفی روشن کردن تکلیف آینده کادر فنی تیم ملی نیز باید با فوریت در دستور کار قرار گیرد و تا زمان طلایی از دست نرفته فکری به حال این قضیه شود.

* شیوا نوروزی (تحلیلگر روزنامه جوان)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    5 0
    همچین آدمهایی اگه موقعیت جور باشه اختلاس هم میکنن هیچ رحم و مروتی ندارن یعنی اصلا وجدان ندارن
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    4 1
    خدایا به تو پناه میبریم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس