رهبر انقلاب و سحر مهرابی - کراپ‌شده

مجموعه سخنان اعتراضی یک دانشجوی دختر در حضور رهبری، که هم منتقدان وضع موجود و هم مخالفان نظام از آن استقبال فراوان کرده‌اند، یک قضیه و رخداد خوب است.

به گزارش مشرق، مجموعه سخنان اعتراضی یک دانشجوی دختر در حضور رهبری، که هم منتقدان وضع موجود و هم مخالفان نظام از آن استقبال فراوان کرده‌اند، یک قضیه و رخداد خوب است، به شرط اینکه متن چنین بیانیه‌هایی با ورود به مصداق‌ها و جزئیات، هم منطقی‌تر و غیراحساسی‌تر شود و هم بتواند با تعیین مصادیق واقعی نقدهای کلی، از شائبه پیروی و کپی‌برداری از کلی‌گویی‌های مخالفان سنتی فاصله بگیرد، در غیر این صورت این پرسش مطرح می‌شود که چنین بیانیه‌هایی که محصول فکر مشترک افرادی با تخصص‌ها و اطلاعات گوناگون و جمع‌آوری آن زمان‌بر است و مبلغ این‌چنین بیانیه‌هایی شاید خود با بسیاری از مفاهیم آن بیگانه باشد، در کجا و به دست چه کسانی تهیه شده که با برخی کلی‌گویی‌ها، همان اتهامات بدون مصداق مخالفان سنتی را برجسته می‌کند؟!

بیشتر بخوانید:

قرآن، جایزه آقا به دانشجوی منتقد

متن کامل سخنرانی جنجالی سحر مهرابی در دیدار با رهبری

روحانی اجازه نداد؛ رهبری اجازه داد! +عکس

بسیاری از آنچه درباره گسترش فقر و بی‌عدالتی و تبعیض در جامعه در این بیانیه دانشجویی می‌بینیم، اساساً محصول مدیریت دولتی است و جزو مطالبات همیشگی رهبری از دولت‌ها بوده است. در واقع حرف‌های درستی است که دانشجویان باید آنها را از مسئولان دولت‌های بیست، سی سال گذشته مطالبه کنند.


برخی از مفاد بیانیه هم به واقع مبهم و غیرقابل‌درک است‌. مثلاً آن بند از بیانیه که درباره خصوصی‌سازی است، یک ادعای غلط دارد که خصوصی‌سازی را امری انجام شده در ایران می‌پندارد، در حالی که خصوصی‌سازی در ایران به کلی پیش نرفته است و یک مقایسه غلط دارد، آنجا که خصوصی‌سازی به بهانه اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی را، کار اقتصادهای نئولیبرال می‌داند و به همین خاطر نتیجه غلطی هم گرفته است: «از مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن این وضعیت (بی‌عدالتی و تبعیض)‌، سه دهه اجماع بر خصوصی‌سازی افسارگسیخته به بهانه اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی بوده که در کنار نبود ساز و کارهای حمایتی و رفاهی و بازتولید فساد سیستماتیک، نتیجه‌ای جز تعمیق شکاف طبقاتی نداشته است. ساختارهای معیوب و فسادزا در نبود قوای نظارتی سالم و مستقل و جامعه مدنی قدرتمند و پرسشگر، کارآمدی نظام را نشانه رفته است. تجمیع گسترده سرمایه در دست نیروهای برخوردار از رانت و قدرت، طبقه جدیدی را به وجود آورده. گویی که جای سرداران دیروز در میدان‌های جنگ را، برج‌سازان و زمین‌خواران و مفسدان اقتصادی امروز تنگ کرده‌اند.

حال سؤال اینجاست که با وجود محوریت سیاست‌های خصوصی‌سازی در اقتصاد نئولیبرال، چرا جنابعالی سه دهه از اجرای این سیاست‌ها حمایت کرده‌اید؟»


بخش‌های دیگری از این بیانیه نیز به واقع بی‌انصافی و حتی غیرواقعی است و بیشتر تکرار ادعاهای اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر است، مثلاً درباره تبعیض در تحصیل دختران و تعیین معیارهای یکسان برای تحصیل آنان‌، آن هم درحالی که هم کنکوری‌های دختر از پسر بیشتر است و هم دانشجویان و هم چیز دندانگیری به عنوان معیار غیر یکسان نمی‌توان سراغ گرفت:‌ «زنان به عنوان نیمی از جامعه در موقعیتی برابر با مردان قرار ندارند؛ راهکار ایجاد فرصت‌های برابر از جمله تعیین شرایط و معیارهای یکسان برای تحصیل، استخدام و اشتغال زنان به ویژه در مناصب دولتی و فراهم کردن امکان مشارکت در قدرت و ایجاد فضایی امن و برابر، برای حضور و فعالیت اجتماعی زنان است.»‌


اگرچه دور از انتظار نیست که چنین بیانیه‌هایی سرشار از واژه‌های برابری و رفع تبعیض و شعارهایی از جنس آرمان‌های نهضت‌های چپ مارکسیست باشد و به یکباره همه آرزوهای بشری برای رفع بی‌عدالتی و رانت و تبعیض و استقرار کامل آزادی را در خود بگنجاند اما فرق بیانیه‌ای که با همفکری نوشته می‌شود با بیانیه‌های احساسی دانشجویی باید در همین واقعگرایی آرمانگرایانه با هیجان‌گرایی آرمانپندارانه باشد.


مثلاً ‌ای‌کاش آن خانم دانشجوی گرامی توضیح بیشتری می‌داد که وقتی می‌گوید «مداخلات غیرقانونی نیروهای نظامی - امنیتی در وظایف نهادهای منتخب ملت»، دقیقاً منظورش چیست و از کدام مداخلات صحبت می‌کند؟ لطفاً مصادیق آن را بگویید تا ببینیم آیا امر بر شما واضح است، یا این گزاره کلی مبهم که یک قضیه ثابت بیانیه‌های مخالفان سنتی جمهوری اسلامی است، به شکل کپی‌وار به بیانیه دانشجویان وارد شده است؟! خوب این ادعا را از برخی افراد دولت هم می‌شنویم اما آنها هر روز یک جور حرف می‌زنند و گاهی از این جور مداخلات به صورت سربسته چیزهایی می‌گویند و فردای آن روز در نقض حرف خود تعریف و تمجیدهایی هم می‌کنند. باید دید یک دانشجوی جوان چه تجربه‌ای از این مداخلات در مشاهدات و مطالعات و تعمقات زندگی کوتاه دانشجویی خود داشته که آن را در بیانیه خود برجسته می‌کند؟!


همچنین وقتی گفته می‌شود: «تضییع حق انتخاب مردم با ردصلاحیت‌های سلیقه‌ای و دخالت‌های فراقانونی قوه قضائیه در وظایف دیگر قوا» می‌توان پرسید لطفاً «سلیقه» را در این جا دقیقاً از منظر یک دانشگاهی تفسیر و معنی کنید و بگویید چگونه تشخیص دادید که مثلاً فلان رد صلاحیت، قانونی نبوده و بر اساس سلیقه بوده است؟ آیا با متن قانون انطباق دادید یا صرفاً چون این رد صلاحیت با «سلیقه» شما جور نبود، به آن معترضید؟!


بخش دیگری از سخنان این دانشجوی عزیز، صرف بیان آن نقیض خود است! کسی با گروهی از هم‌صنفی‌ها در حضور رهبری «تجمع‌» کرده و در حال «بیان‌» شدیدترین انتقادات است و احتمالاً خبر از اعتصابات و تجمعات مختلف حال حاضر کشور و تریبون‌های مختلف که هیچ حرفی را برای گفتن باقی نگذاشته‌اند، دارد اما می‌گوید آزادی بیان و تجمعات نداریم: «نقض حق برگزاری اجتماعات، تعرض مکرر به حق آزادی بیان، محدودسازی روزافزون حق دسترسی آزاد به اطلاعات با اعمال فیلترینگ غیرقانونی و برخورد با مطبوعات، همه و همه فضایی را به وجود آورده که اعتراض مدنی و قانونی به عنوان انتخابی ساده و ممکن، از دسترس شهروندان خارج شده است.»‌


یعنی آیا به واقع اعتراض مدنی از دسترس خارج شده است اما شما در حضور رهبری، اعتراض مدنی می‌کنید؟! پس آن قدرها هم از دسترس خارج نشده است! شاید منصفانه‌تر آن است که از معترضان مدنی بخواهید چارچوب یک اعتراض قانونی را رعایت کنند و در واقع رعایت قانون که چکیده بیانیه شماست از متن دانشگاه شروع شود. این برای باور به ادعای شما مقبول‌تر است.


به هر حال بیشتر بخش‌های آن بیانیه، قابل قبول و قابل تأمل است و راهکاریی هم که ارائه داده شده مورد پذیرش همگان است یعنی «تعمیق دموکراسی». به شرط آنکه دانسته شود که «تعمیق» کار یک روز و دو روز نیست و البته بهترین پاسخ را هم رهبری به آن دادند: «فردای کشور به دست شمایی که امروز انتقاد می‌کنید، فردای روشنی خواهد بود.» ‌یعنی اگر شما دانشجوی عزیز از امروز پشیمان شده‌اید، تلاش کنید تا فردا را برای خود بسازید. امروز را مدیرانی ساخته‌اند که در ۴۰ سال پیش در حضور شخص اول مملکت امکان انتقاد نداشتند، پس شما که چنین امکانی یافته‌اید، حتماً از مدیران فعلی مملکت، مدیر بهتری برای فردای ایران زمین خواهید بود. پس به انتقاد معقول ادامه دهید که این انتظار رهبری از شماست:‌ «بسیاری از اعتراض‌هایی که شما می‌کنید وارد است، اما فرق است بین شمای جوان پُرشور با ما که روزگاران را گذرانده‌ایم. تفاوت این است که شما آرزوها را خیلی راحت بیان می‌کنید اما بنده فاصله‌ آرزو را به‌تجربه می‌بینم و لمس می‌کنم. برای رسیدن به این آرزوها خیلی چیزها لازم است که یکی‌اش همین گفتن‌های شماست.»

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 31
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    لطفا ماله کشی نفرمایید
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      53 21
      صدا و سیما را وزارتخانه کنید که بشه روی مدیریتش نظارت کرد الان به هیچکس پاسخگو نیست
    • محمد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      35 16
      تا یکی میاد نقد میکنه سریع بهش نپرید! مثلا توی این متن شما گفتید چرا سه ده از اقتصاد نئولیبرالی حمایت کردید! این بابا اصلا سه دهه عمر نگذرونده که بخواهد سه دهه حمایت کنه!!
    • حامد IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      12 1
      دوستمون گفتن صدا و سیما رو وزارت کنید که پاسخگو باشه! مگه الان وزارت خانه ها پاسخگو هستند؟ قطار آتش می گیره می گن عادی است. هواپیما سقوط می کنه می گن تقصیر خلبان بود. رانندگان جاده ها رو می بندند می گن به ما مربوط نیست. مسکن مهر رو تعطیل کردند . نه راه ساختند نه مسکن. گند زده شده به نظام مهندسی. وزارت مسکن رو می گم. پاسخگوست؟ وزارت اقتصاد برای افزایش قیمت دلار و سکه و همه چیز پاسخگوست؟ وزارت نفت و صنعت پاسخگو هستند؟ تنها کسانی که می تونن از وزارت سوال بپرسند نمایندگان هستند که اکثرا دست نشانده و طرفدار خود دولتیان هستند و بقیه رو هم نوبخت گفت نماینده ملت نیستند که دنبال سوال از وزرا و رئیس جمهور هستند.
    • حامد IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      7 3
      نان این دانشجو تو روغن است. اصلاح طلبان و دولتیان جایزه و جایگاه خوبی بهش خواهند داد.
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    باید دندانهای این دخترک را تو دهنش خرد کرد گستاخ
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      71 17
      چطوری داعشی
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      71 10
      ولی دندانهای اصلاح طلبان مسبب ویرانی اقتصاد و زندگی مردم برق بزنه !
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      11 26
      داداش چرت نگو . من خودم راستی هستم اما از چپی ها خوشم میاد
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      28 9
      دوستان امنیتی حواسشون هست؟ این آقا یا خانمی که این گیام رو گذاشتن قطعا یا داعشی هستن یا از ارادتمندان داعش!!!
    • جواد IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      13 7
      جان بابا یک کمی آهسته تر تاکه آخر افت وخیزت کم شود رهروآن نیست که گه تندوگهی خسته رود! رهروآن است که آهسته وپیوسته رود. بنابه فرمایش حضرت امام بایدهمه درنظام جمهوری اسلامی بتوانند نظرات خودراآزادانه بگویند اما چه کنیم که باتحمیل جنگ مارا 20سال به خودمان مشغول کردند. الان هم دیرنشده هرایرانی ساکن در داخل مرزهای خاکی آبی کشورحق انتقاد اظهارنظر وراهنمایی دارند این حق را انقلاب اسلامی به ما ارزانی داشته است زمان رژیم سابق می گفتند دیوارموش دارد وموش هم گوش دارد چون ساواک همه جا حتی خانه رخنه کرده بود.. اما امروز به یمن انقلاب اسلامی درداخل اتوبوس نانواییودرمکانهای اجتماعی همه بسته به فرهنگشان انتقادکلامی وغیره می نمایند. بیایید جوانانمان را دریابیم!!! بازنشستگان دولت ومجلس وقوای نظامی رادوباره سر 5کارنیاوریم وجوانانمان و....
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      14 14
      دیکتاتور
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      14 4
      چطوری ابلهِ نابکار !!
    • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      7 2
      حرف حق
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      24 8
      ای نفهم حزب الله دندانای تو رو خورد خواهد کرد نه آن بانوی پاک را
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      6 0
      چیطوری ایرانی !!!!
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      5 0
      حرف حق تلخه
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      7 2
      رهبر که مشکلی نداشت تو چته کاسه داغتر از اش میشی
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    آفرین بر جرات این خانم
    • محمد IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      و هزاران آفرین بر رهبری که بارها و بارها مصادیق آزادی بیان و مطالبه گری را برای مدعیان دروغین روشن کرده اند.
  • ناشناس IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    اللهم حفظ سیدنا امام الخامنه ای
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      33 6
      خدایا مردم ما را به لطف خود حفظ بفرما
  • ایرانی GB ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    شعار آزادی رو رئیس جمهور میده رهبری معظم حفظه الله اجرا میکنن دنیای غریبی شده.
    • ایران IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      16 0
      بله شعار میده و خودش بعد جلوشو میگیره
  • احسان IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    رهبری وارسته ای داریم که جهان تاکنون به خود ندیده است و دوم این خانم دانشجو میدانسته رییس جمهور و مدعیان اصلاحطلبی چون خودشان باید پاسخگو باشند اجازه انتقاد به ایشان نمیدهند.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      18 7
      کاملا موافقم
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    58 31
    بیاید تو جامعه اوضاع رو ببینید، مردم وضع خوبی ندارن، زندگی سخت شده
  • محمد ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    45 3
    با سلام، اگر ملت منتقد دولت بودند و به صورت منسجم مطالبات خودشونو پیگیری میکردن، الان اوضاع بسیار بهتر بود. هر جا دولت ها خرابکاری کردند با طرفداران معدود خود موج سازی و جامعه رو دو قطبی کردن و این امر مانع شده از اینکه مردم صدای واحدشون به گوش برسه. به امید پایان بازی های سیاسی.
  • ممد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    23 20
    بله لطفا با پاشیدن خاک پاشیدن به روی آفتاب ، همواره درجا خواهیم زد پیش خدا و شهدا مسول هستید . بگذارید تا زبان صدیق بچه ، پدر را متوجه خواسته بر حقش کند وشما دایه دلسوز تر از مادر برایش نشوید
    • ایرانی GB ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      37 5
      متاسفانه چیزی که تو ایران جا نیفتاده و حتی نخبگان دانشجویی هم نمیدانند این است که، چه سوالی رو باید از چه کسی پرسید؟ و کدام مطلب را از کدام مسوول باید مطالبه کرد؟ تا مشخص نشه یعنی دانشجوی محترم یا محترمه بلندگوی جریان خاصی است که با این سوالها فرار به جلو میکند به جای پاسخگویی. برخی اوقات هم دانشجو پول میگیرد تا با این سوالات فضا را ملتهب کند که بحث جدایی دارد.
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      13 0
      دم از شفافیت می زند و از دولت محرمانه ها حمایت می کند. این آدم شعور دارد؟
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    82 26
    2030 اجرا شد در کشورهایی نظیر آلمان فرانسه و آمریکا و انگلیس پس چرا فساد و فحشا بیشتر شده و طلاق و فروپاشی خانواده ها بیشتر شده
    • .. IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      1 61
      من خودم آنجا بودم. شما از کجا میدونی بیشتر شده است؟ اتفاقا الان دیگر کسی اصلا زادواج نمیکند و از همجس بازی گرفته تا حیوان بازی و قتل و .. همه چیز دارند و پیشرفته شده اند.
    • ناشناس IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      27 1
      بهتر. بزار نابود شود همه جهان ستمگران
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    10 29
    باز هم سناریو نخ نمای اینکه هر منتقدی حتما از طرف اجانب تحریک شده ! بهتر نیست دیگه از این تفکر غلط دست برداریم
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    36 10
    جایگاه رهبر رو اینقدر پایین نیارین
  • مندل IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    37 8
    احسنت به این خانم وجود همچون این زنانی نشانه هایی از انقلاب فرهنگی دیگر در ایران است
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    0 46
    من خودم انگلستان بودم. شما از کجا میدونی فساد آنجا بیشتر شده است؟ اتفاقا الان دیگر کسی اصلا ازدواج نمیکند و از همجنس بازی گرفته تا حیوان بازی و قتل و طلاق .. همه چیز دارند و پیشرفته شده اند.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      9 0
      دقیقا کجای انگلستان زندگی میکردی ؟
    • ج IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      7 2
      میشه بپرسم این پیشرفتشون چیه؟ یک طویله ساختن با توالت فرنگی و اینترنت پرسرعت و خوکهای کراواتی.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    25 19
    کدام ساختار دموکراتیک واقعی رو در دنیا سراغ د ارید . همه دموکراسی یک دروغ بزرگ است و سرمایه دارها میتوانند رای و حتی محبت مردم را هم با پول خرج کردن به دست بیاورند/ نامه تمام
  • سالی زاده IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    14 49
    باور کنید این دختر دیگر جایی در دانشگاه ندارد کلی براش برنامه در میارن حقیقت را گفتهبزرگان مملکت که نیازی به چیزی ندارن بچه هاشون خارج عشق میکنن و مردم در حال مریض شدن همه بیماری اعصاب گرفتن
  • مفلوک CH ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    26 44
    کارد به استخوان رسیده چه شما قبول داشته باشید چه نه!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    7 46
    من خودم راستی هستم اما از چپی ها خوشم میاد. سایت مشرق ! به شعور مردم توهین نکن
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    10 59
    داداش چرت نگو . من خودم راستی هستم اما از چپی ها خوشم میاد و مردم به ستوه آمده اند از اختلافات خدارو شكر كه مردم عاقلند و مي خواهند دوره گذار با كمترين هزينه و با آرامش طي شود. اميدوارم ايراني سربلند، پويا، پيشرفته و متكي بر تمامي اقشار جامعه سر بر آورد. اميدوارم
    • یک ایرانی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      1 4
      من از راستی ها بدم می آید ولی چون حزب دیگری در مملکت نیست به چیها چسبیده ایم.
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      3 0
      دوره گذار یعنی دوره رزیم بعدی!! و تو هم راستی هستی از جنس راستهای لیبرال اول انقلاب.
  • متاسفم واقعا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    15 44
    واقعا تاسف باید خورد بر تو نویسنده که سرت را در برف کرده ای . قران به افرادی اینچنین ننگ و نفرین میفرستد .اینگونه افراد را کافر می داند همانطور که قران خیلی از مسلمانان را کافر نامید چون حق را می پوشاندند .مواظب نانی که در سفره ات می بری باش آقای نگارنده ی متن. یا اهل کتاب لمن تلبسون حق بالباطل و تکتمون الحق و انتم تعلمون
  • حسن مبشر IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    46 8
    هرچند انتقادات مطرح شده فراتر از عقل و درک این دانش جوست و چراکه بسیاری از این ها همان مطالبات رهبری از دولتهای حال و پیشین میباشد و طرح چنین انتقادات صریح یا تند در حضور شخص اول دینی و ساسی مملکت ، نشانه بارز آزادی فراگیر در جامعه ما دارد.
  • رمضانی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    9 6
    حدس میزنم به زودی این خانم به خارج پناهنده بشه
  • سید حسین گوهریان IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    2 6
    ضمن تایید اظهارات این دانَشجو فهیم باید گفت یک جامعه به بهشت تبدیل میشود که پیروان رهبری و رهبران پیروی کنند
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    8 10
    وقتی بعضی کامنتهارو میخونم میبینم هر بلایی سرمون میاد مسببش خودمونیم. اقای بهشتی میگه انتقاد از شخص اول مملکت و اوضاع جامعه یک امر عادیه. این حق مردمه که اوضاع نابسامان کشور رو به چالش بکشند!!! تا زمانیکه خوب گوش ندیم به جایی نمیرسیم. اعتراض مسالمت امیز باعث اصلاحات کشور میشه. یا حق
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      8 4
      مشروط بر آنکه انتقاد از روی عقل و منطق باشد نه از روی جهل و فحاشی. کسی که خودش طرفدار محرمانه ترین دولت تاریخ ایران است ولی دم از شفافیت می زند عقل دارد؟
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    12 18
    این زن رسما نشان داد که عروسک کوکی است. دم از قانون می زند و از فتنه گران قانون شکن حمایت می کند. دم از شفافیت می زند و از دولت محرمانه ها حمایت می کند. دم از حمهوری اسلامی می زند اما خواستار آزادی عمل و بیان ضد انقلاب است. و این چنین فرصت طلایی صخبت با رهبری به راختی از دست می رود. هیج مساله واقعی طرح نمی شود.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    3 4
    امام در پاسخ دیگری فرموده بودند: آیا من می‌توانم به کوفه بروم و دنبال رفاه خودم باشم در حالی که بسیاری از مردم ایران در سیاه‌چال‌ها به سر می‌برند
  • 0941501140 IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    11 23
    احسنت. آفرین کاملا موافقم . این دختره به جرات قسم می خورم ۹۰درصد حرفا ش رو خودش معنایش رو نمیفهمه. باید پیگیری کنن ببینن این اراجیف رو که به خوردش داده. فعلا تو امنیت و آزادی کامل زندگی میکنن حرف مفت هم میزنن. خدا به راه راست هدایتشون کنه ان شاءالله
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    10 9
    ایکاش در ان جلسه از این خانم سوال می شد که منبع و مصادیق این حرف ها کجاست؟ بنده با ازادی بیان مخالف نیستم ولی با بی دلیل صحبت کردن مخالفم. ایشان خودش را قربانی حرف های عده ای کرده که احتمال می رود به ایشان دیکته شده است. بعضی ها فکر می کنند هر حرفی زدند و در جامعه صدا کرد ، باعث مشهوریت انان می شود. صدای بعضی وقایع مثل صدای گوساله سامری است که برخی را گمراه می کند
  • یک شهروند IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    13 9
    با سلام، لطفا از این خانم بپرسید متن را چه کسی یا چه کسانی نوشتند؟
    • من IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      5 5
      هر کس که ساندیس دوست ندارد
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    10 6
    مرگ بر آمریکا
  • امیر AE ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    11 6
    و سلام بر آزادمردترین رهبر دنیا بودن انتقاد خیلی خوبه اما ای کاش بدونیم که از چه کسی باید انتقاد بشه. رهبری با جان و دل به وظیفه خودشون عمل می کنن ای کاش بقیه هم همینطور بودن
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    7 4
    این فرد ابزاری در اختیار یک عده ورشکسته سیاسی بود تا بیانیه ای ناجوانمردانه علیه نظام قرائت نماید . به نظر می رسد باید در یک زمان مشخص در صداوسیما ( با اعلام قبلی) به مطالب خلاف واقع وی پاسخ داده شود
  • RU ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    3 4
    اونهایی که میگن انتقاد بده، برند سوریه.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    3 4
    این دختره میخواست یه جوری خودش رو مطرح کنه و ممکن است شاید هم تهش سر از سفارت یه کشور اروپایی سر درآورد!! الله اعلم!
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    10 2
    آنها که ادعای آزادی خواهی را سر داده اند(اصلاح طلبان قلابی و تدبیچیان بی تدبیر) آزادی و حراست از آزادی بیان را از رهبر معظم انقلاب یاد بگیرند نه اینکه منتقدان را کاسبان تحریم ، بیسوادو... بخوانند و انها را به جهنم حواله دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس