کد خبر 859922
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
بیرانوند و چشمی

تیم ملی فوتبال ایران در حالی مقابل ترکیه شکست خورد که دو بازیکن نقش پررنگتری در این باخت داشتند.

به گزارش مشرق، نکته‌ای که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از بازی‌های تدارکاتی با الجزایر به آن اشاره کرد، یک پیام واضح داشت. کی روش گفته بود که به  هیچ عنوان بازیکنان داخلی ما برای حضور در جام جهانی آماده نیستند و برای همین آنها نیاز به برنامه‌ آماده‌سازی ویژه‌ای در چهل روز آینده نیاز دارند تا به سطح مطلوب برسند: «بازیکنان داخلی نیاز دارند برای دوئل‌های بهتر آماده شوند. آنها احتیاج دارند قوی‌تر و سریع‌تر باشند. آنها نیاز دارند تا فکر کردن و بازی کردن سریع را تمرین کنند و به همین خاطر آنها احتیاج دارند با من کار کنند.»

در واقع کی روش بعد از بازی با تونس و الجزایر پیامش را شفاف به مسئولان فوتبال ایران رساند و تاکید کرد که برای آماده سازی بازیکنان در راه جام جهانی نیاز به برنامه ویژه و در اختیار داشتن ملی پوشان دارد.

با این حال بعد از درخواست کی روش واکنش های مختلفی از سوی سرمربیان و کارشناسان رخ داد. مربیانی که ادعا می کردند سطح بازیکنان لیگ ایران چیزی کمتر از لیگ سایر کشورها ندارد و تیم ملی با نفرات داخلی هم می تواند موفق باشد.

شاید اولین و تندترین واکنش به صحبتهای کی روش، از سوی برانکو ایوانکوویچ  سرمربی پرسپولیس مطرح شد. برانکو گفته بود: «کی‌روش از کجا می‌داند آنها آماده نیستند، از کجا می‌داند که بازیکنان داخلی ما ناتوان هستند و آماده نیستند چند بازی او بوده است که بازیکنان داخلی را دیده؟ اگر خوب متوجه شده باشم منظور این است که بازیکنان و مربیان ایرانی خوب نیستند یعنی اگر این گونه است پس علی دایی هم مربی خوبی نیست؟ اگر بازیکنان داخلی خوب نیستند چطور استقلال و پرسپولیس کاندیدای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا هستند؟»

وینفرد شفر سرمربی استقلال هم بعد از درخواست کی روش، موضعی همانند برانکو ایوانکوویچ اتخاذ کرد اما ملایم تر پاسخ سرمربی تیم ملی را داد: «من می‌توانم فقط در مورد تیم خودم صحبت کنم. من مربی سایر تیم‌ها مثل سایپا و پرسپولیس نیستم و فقط در مورد استقلال صحبت می‌کنم ... در شش هفته گذشته بازیکنان ما در استقلال، چیزهای زیادی یاد گرفتند و بازیکنان استقلال برای جام جهانی آماده هستند. آن‌ها برای تورنمنت‌های بزرگ آماده‌اند.»

با این حال ترکیب شب گذشته تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی با ترکیه حامل پیام ویژه ای برای سرمربیانی بود که درخواست کی روش را نادیده گرفتند. در ترکیب تیم ملی به جز علیرضا بیرانوند، تنها بازیکن لیگ داخلی روزبه چشمی مدافع تیم استقلال بود که وی در هر دو گل دریافتی، نقش پررنگ‌تری داشت. هرچند تعدادی از لژیونرها هم از سطح ایده آل دور بودند ولی شاید بتوان تغییر پست آنها را دلیل اصلی افت کیفیت آنها عنوان کرد.

باوجود تمام انتقاداتی که از روزبه چشمی بعد از باخت به ترکیه می شود، کی روش بازهم پشت این بازیکن را خالی نکرد و در نشست خبری گفت که اگر بخواهیم با یک اشتباه همه تقصیرها را گردن یک بازیکن بیندازیم نشان می دهد دیدگاهمان نسبت به فوتبال اشتباه است.

علیرضا بیرانوند هم نمایش دور از انتظاری داشت. او روی هر دو گل خورده نمایش یک گلر در حد جام جهانی را نداشت تا نشان دهد که کی روش باید به فکر تصمیم جدیدی در مورد مرد شماره یک تیم ملی باشد.

به هر حال شاید حالا وقت مناسبی برای منتقدان برنامه های آماده سازی کی روش باشد تا عمیق تر به سطح بازی های بین المللی و کیفیت بازیکنان داخلی بیاندیشند، برنامه ای که البته به خاطر بی درایتی کنفدراسیون فوتبال آسیا و عدم حمایت فدراسیون فوتبال عملیاتی نشد تا دل هواداران تیم ملی بابت عملکرد خوب در جام جهانی قرص نباشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    50 33
    وقتی پست بازیکن عوض میشه چه انتظاری ازش دارین. دروازه بان وظیفش مشخصه و عملکرد بیرانوند قابل دفاع نیست مخصوصا روی گل دوم. روزبه چشمی برای اولین بار در کنار پورعلی گنجی بازی کرد که پست اصلیش هم هافبک دفاعیه. به مسعود شجاعی نگاه کنین عملکرد اون خوب بود؟ یا کریم انصاری اون تو بازی کجا بود اصلا؟ مگه هافبک دفاعی نباید جلوی دفاع رو پوشش بده؟ دفاع راس رضاییان که اتوبان برای ترکیه درست کرده بود. طارمی خوب بود؟ حاج صفی افتضاح بود. اینکه بازیکنا تو پست خودشون نباشن باید این انتظارو داشته باشیم
    • GB ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      61 10
      تعویض پست ها برای گمراه کردن تیمهای رقب هست ولی بازیکن لیگ ابکی ایران را باید چهل روز قبل در اختیار می گرفت
    • GB ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      14 6
      تنها ایرادی که به کیروش می گیرم این هست که اگر می خواست از تیم های سرخابی کم دعوت کند کند باید این بازیکن ها را قبل از باشگاهای ابکی اسیا به اردو می برد تا این تیم هایی که اول و اخرش به یک کشور یک وجبی می بازند ، بدون این بازیکن ها بازی کنند
  • پدرام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    32 16
    کاری به لژیونرها ندارم که گند زدن حالا به هر دلیلی ولی اینکه بیرانوند رو مقصر بدونیم مسخرس چون وقتی باهاش تک به تک میشن چند درصد دروازبانها میتونن بگیرن؟ اشکال از عمق دفاعمون بود چشمی یه دفاع نیست ولی کیروش زورکی میخواد بزاردش اونجا جام جهانی لیگ ایران نیست که روزبه رو دفاع آخر بزارن اکثر تیم های جام جهانی مهاجم های سرعتی و قدرتی دارن پس روزبه جواب نمیده رامین رضائیان اصلاً آماده نیست دفاع راستمون تو جام جهانی اتوبان میشه دفاع چپ تخصصی غیر از میلاد محمدی نداریم خود میلاد هم آماده نیست همه رو هم توی هافبک دفاعی امتحان کردیم هیچکی جواب نمیده فقط تا حدودی امید ابراهیمی ولی کیروش هی جای بازیکنا رو عوض میکنه تا تیمهای دیگه نفهمن ترکیب اصلی ایران رو در کل این ممکنه چند درصد جواب بده ولی از طرفی بازیکنای اصلی با این روش کمتر کنار هم قرار میگیرن و تست میشن و توی بازی اول با مراکش کلی طول میکشه تا با هم هماهنگ بشن چون هماهنگی توی بازی درست میشه نه توی تمیرین با همه ی این اوصاف دیگه الان وقت تست کردن ترکیب و بازیکنا نیست کیروش باید به فکر یه ترکیب ثابت می بود و برطرف کردن ضفعهای اون ترکیب
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      1 3
      قیاس صحیحی نیست ولی در حالت کلی مقایسه بشه میشه گفت ترشتگن در بارسلونا چندتا از تک به تک گل خورده به نظرت ؟؟
  • ایرانی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    29 34
    چقدر از این مربی بی ادب و بی نزاکت حمایت می کنی! مشرق! مگر اشتباهات حاج صفی روی گل اول و شجاعی روی گل دوم را ندیدی؟ آیا این دو بازیکن پیر و کم تحرک و بدرد نخور و البته به قول شما بازیکن خارج از کشور، بهتر از بازیکن های داخلی هستند؟
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    39 14
    بیرانوند بیچاره که نیمه اول سه تا گل را خرید، به فکر دفاع افتضاحتون باشید....
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    11 33
    اتوبان کی روش اماده بهره برداری
  • محمد صادق IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    22 14
    مشکل تیم ملی ظاهرا فقط پیر بودن سید جلال (در مقابل جوانانی همچون شجاعی، منتظری، دژاگه، قوچان نژاد!!!) و تغییر پست وریا غفوری (چون بازیکنان باید پیستهای تخصصی خودشون بازی کنند مثل روزبه چشمی!!!) بود و بس
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    11 14
    ترکیه رحم کرد فقط دو گل زد. تک تک بازیکنانشان مثل یوزپلنگ می دویدند و خیلی کم خطا کار می کردند. البته گل سردار آزمون را هم داور کلنگ آسیایی به غلط خطا تشخیص داد. اینکه توپ داخل گل به صورت دروازه بان بخورد که خطا نیست. روزبه چشمی از نظر بدنی خوب است اما از نظر ذهنی و بازیخوانی آماتور هم نیست. من هم می توانم بازی که او کرد بکنم.
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      0 0
      میتونی ولی توخواب وخیالت جوجه
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    8 18
    واقعا خبر مسخره آیه. اتفاقا بازی دیشب ثابت کرد که انتخابهای مربی بسیار اشتباه بوده.رضاییان در تیم سطح پایینش هم افتضاحی.اما به ور یا ترجیح داده میشه.کریم تابحال و سنگر راست نبوده،اما دعوت میشه.این مربی فقط قسط دارد بازیکنان و مربیان داخلی را تحقیر کند و بسیار عقده ای هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس