به گزارش مشرق به نقل از فارس، کاپیتان هادی غلامی ظهر امروز در نشستی خبری که در محل هتل همای مشهد برگزار شد، اظهار داشت: هوانوردی شامل 3 بخش خطوط هوایی مسافربری، نظامی و هوانوردی عمومی است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین فروند هواپیماها در کشورهای پیشرفته مربوط به خطوط هوانوردی عمومی است، ادامه داد: این در حالی است که به هوانوردی عمومی در کشور کم توجه شده است.
مدیرعامل شرکت توسعه هوانوردی پارس آموزش خلبانی، بازرسی هوایی، امداد و نجات، حفظ محیط زیست، انتقال اعضای بدن انسان و جنگلداری را از جمله کاربردهای هوانوردی عمومی در کشور دانست.
به گفته وی تمرکز در فعالیتهای هوانوردی عمومی کشور از جمله اهداف راهاندازی مراکز هوانوردی عمومی در کشور است.
غلامی با بیان اینکه باید مراکز هوانوردی عمومی در فاصله بیش از30 مایلی فرودگاههای شهرها احداث شوند، یادآور شد: بیشتر هواپیماهای به کارگرفته شده در هوانوردی عمومی، هواپیماهای سبک، فوق سبک، آموزشی و شخصی است.
وی تعداد هواپیماهای سبک و فوق سبک کشور را 200 فروند دانست و تصریح کرد: ایران از تواناییهای زیادی در ساخت هواپیماهای سبک و فوق سبک برخوردار است.
وی با اشاره به فعالیت 160 شرکت در زمینه هوانوردی عمومی در سطح کشور، گفت: باید به ازای هر 1250 نفر یک وسیله هواگرد در بخش هوانوردی عمومی در کشور وجود داشته باشد.
کاپیتان غلامی گردش مالی سالانه هوانوردی عمومی در کشور را بالغ بر 600 میلیارد تومان دانست و بیان داشت: در سند چشم انداز 20 ساله کشور و در افق 1404 بر هوانوردی عمومی تاکید ویژهای شده است و برای تحقق این اهداف باید 100 مرکز هوانوردی عمومی در کشور راهاندازی شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس استاندارهای جهانی آمار سوانح در هواپیماهای مسافربری، یک سانحه در یک میلیون ساعت پرواز است، ادامه داد: این میزان در هواپیماهای سبک و فوق سبک 7 سانحه در 100 هزار ساعت پرواز است.
غلامی با تاکید بر اینکه با راهاندازی مراکز هوانوردی عمومی در کشور قادر خواهیم بود تا انواع هواپیماهای بدون سرنشین را تولید کنیم، افزود: طراحی، ساخت و تولید انواع هواپیماهای مدل شامل هواپیمای کنترل از راه دور، پرواز ازاد و تهیه و توزیع لوازم از جمله خدمات هواپیماهای بدون سرنشین در مراکز هوانوردی عمومی در کشور است.
وی آموزش هواپیماهای فوق سبک، ارائه نمایشهای هوایی، تفریحی و اموزشی، ارائه خدمات زمینی و هوایی جهت سرویس، تعمیر و نگهداری هواپیما برای اشخاص حقیقی و حقوقی و ارائه خدمات ویژه درخواستی از سوی ارگانهای دولتی را از خدمات هواپیماهای سرنشین دار در بخش هوانوردی عمومی دانست.
مدیرعامل شرکت هوانوردی پارس (پاتکو) خاطرنشان کرد: قیمت هواپیماهای سبک و فوق سبک در ایران بین 80 تا 250 میلیون تومان است که برابری با قیمت ماشینهای لوکس در کشور است.
نظر شما
نظرات
- انتشار یافته: 1
- در انتظار بررسی: 0
- غیر قابل انتشار: 0
-
پس چرا به اسرائيل حمله نميكنيم؟؟؟