کد خبر 859493
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
معاملات املاک

در حالی کمیسیون عمران مجلس از برنامه مجلس برای راه‌اندازی سامانه تعیین قیمت مسکن خبر داده بود که مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی ضمن مخالفت با این طرح آنرا عاملی برای افزایش قیمت‌ها ارزیابی کرده است.

به گزارش مشرق، هفته گذشته رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که افزایش قیمت مسکن شرایط را بر مردم به ویژه تهرانی‌ها سخت کرده است، گفت: از وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌کنیم نظارت بر بازار مسکن را بیشتر کنند.

محمدرضا رضایی از ارائه پیشنهاد ایجاد سامانه تعیین قیمت مسکن خبر داد و افزود:‌ پیشنهاد داده‌ایم سامانه‌ای تعریف شود تا بر اساس آن مشخص شود در محله‌های مختلف تهران واحدهای مسکونی متناسب با کیفیت و سن بنا قیمت‌گذاری شوند. برای اجاره‌بها نیز این کار اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مردم از کدام واحدهای مسکونی استقبال می‌کنند؟

این در حالی است که مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه ضمن مخالفت با این اقدام آنرا عاملی برای افزایش غیرقابل کنترل قیمت مسکن ارزیابی کرده است.

علی چگنی با بیان این‌که تعیین قیمت برای مسکن به‌عنوان کالایی ناهمگن خاصیتی ندارد، گفته است:‌ اگر قیمت تعیین شده و تولیدکننده از آن ناراضی باشد وارد بازار نمی‌شود و با کمبود عرضه مسکن مواجه می شویم و این مسئله قیمت‌ها را به شدت افزایش می‌دهد.

وی راهکار کنترل قیمت‌ها را سیاست‌گذاری صحیح در بخش زمین عنوان کرده که تعادل در بازار مسکن یکی از تبعات مثبت آن است.

وی با اشاره با بیان این‌که مسکن در مقایسه با سایر دارایی‌ها قیمت پایین‌تری دارد، گفت:‌ تعیین سقف قیمت مسکن تجربه شکست خورده‌ای در دنیاست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    1 0
    معلومه چون برج ساز اعظم وزریره و برج ساز سیری نداره...
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    2 0
    کاخ نشینان چه خبر از حال کوخ نشینان دارند
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    0 0
    ایشون گفته مسکن در مقایسه با سایر دارایی‌ها قیمت پایین‌تری دارد؟!!!!! یعنی پالسی برای گرانی بیشتر!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس