کد خبر 859168
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
مسکن مهر

مدیران ادارات پرند دلیل تأخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر را عدم رعایت استانداردهای لازم از سوی شرکت عمران می‌دانند، شرکت عمران هم دلیل تأخیرهای مکرر را به گردن نبود زیرساخت‌ها می‌اندازد.

به گزارش مشرق، این شهر با حدود 100 هزار واحد مسکن مهر لقب پایتخت مسکن مهر را یدک می‌کشد  اما وعده‌های محقق‌نشده مسؤولان، نداشتن امکانات زیربنایی مانند آب و برق و افزایش بسیار بالای قیمت‌ها به‌عنوان بخشی از بی‌مهری‌ها به مسکن مهر پرند، کام مردم را تلخ کرده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت تعاونی‌های مسکن مهر

هزاران واحد مسکن مهر آماده‌ افتتاح در پرند نیازمند تأمین زیرساخت است، جمله‌ای که به شعار اول شرکت عمران پرند در ماه‌ها و روزهای اخیر تبدیل شده است، شرکتی که مدیرعامل پیشین آن علی‌اکبر طاهری خود را بزرگ‌ترین ملاک دولت در این منطقه توصیف می‌کرد و نگاهش تنها فروش واحدهای مسکن مهر به متقاضیان بود بدون اینکه به داشتن زیرساخت‌های لازم آموزشی، فرهنگی ورزشی و ... آن بیندیشد.

در روزهای اخیر که زمانی تا تابستان گرم 97 باقی نمانده است، محسن وطن‌خواهی مدیرعامل جدید شرکت عمران هم گویا قصد دارد سخنانش را شعارمحوری بر ریل همان قطار وعده‌ها پیش ببرد و هر روز از افتتاح هزاران واحد مسکن مهر یا ساخت ورزشگاه و پارک ملی مشاهیر در پرند سخن می‌گوید اما این بار با تعیین شرط و شروطی که شرکت عمران پرند نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم در این امر است و تا این زیرساخت‌ها آماده نشوند مسکن‌های مهر ساخته شده تحویل متقاضیان آن داده نمی‌شود!

*زیرساخت‌هایی که فراموش شده‌اند

براساس مصوبات قانونی که در دفترچه سفیدرنگ 200 صفحه‌ای که روی میز مستطیلی شرکت عمران قرار دارد دولت مکلف است که زیرساخت‌های لازم را تأمین کند، حال چه شده است که شرکت عمران اداراتی همچون آبفا، برق و یا گاز را زیر چتر انجام وظیفه می‌کشاند، خود سؤالی است که بدون پاسخ مانده است.

گویا مدیرعامل جدید عمران هم مطلع شده است که همچون مدیرعامل قبلی برخی عناوین را می‌تواند تیتر رسانه‌های منطقه‌ای و سراسری کند و خودی نشان دهد و نیازی هم به اجرا ندارد، چراکه کسی پیگیر نیست و دولت محترم هم این شعارهای بدون اجرا را گزارش کار مفید تلقی می‌سازد!

*لزوم فراهم ساختن استانداردهای لازم از سویی شرکت عمران برای خدمات‌دهی به مهرنشینان

محمدباقر شیخ‌رضایی، مدیر اداره برق پرند با اشاره به اینکه کم‌کاری‌های خدماتی به خود شرکت عمران پرند برمی‌گردد، می‌گوید: شرکت عمران به رسانه‌ها دسترسی دارد و برای اینکه کم‌کاری‌های خود را به دیگر مسائل معطوف سازد از همراه‌نبودن خدمات زیرساختی مثل برق، فاضلاب و گاز برای تحویل‌ندادن پروژه‌ها سخن می‌گوید.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات برق به بخش‌های مهرنشین مستلزم رعایت استانداردهای لازم است، می‌افزاید: ارائه خدمات برق در فازهای مختلف مهرنشین براساس نقشه‌ها و پروژه‌ها دارای استاندارد و ارتفاع خاصی است و این مستلزم آن است که شرکت عمران این امر را در ابتدا فراهم سازد؛ جدول‌کشی مسیرها و ساب‌گریت‌کردن آنها از شرایط اولیه ورود پروژه‌های خدماتی به فازهای مهرنشین پرند است که شرکت عمران پرند از این امر سرباز می‌زند.

شیخ‌رضایی ادامه می‌دهد: شرکت عمران پرند به همان دلیل اول که عنوان کردم موجب شد تا به برخی پروژه‌ها بدون داشتن ساب‌گریت و معیارهای استاندارد لازم پوشش خدمات برق بدهیم اما در طول زمان شاهد از بین‌رفتن تأسیسات برق توسط طراحان و مهندسانی بودیم که شرکت عمران برای ساخت مسیرها و جدول‌کشی آنها مشخص کرده بود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی از مسیرها و جاده‌های فاز 6 و 4 پرند از داشتن برق عمومی برخوردار نیستند، گفت: فازهای مهرنشین به‌دلیل پراکنده بودن نیازمند تأمین اعتبارات لازم برای این موضوع است مثلاً تا مهرنشین پرندی بخواهد به فاز 6 برسد باید یک مسیر سه کیلومتری از بلوار جمهوری تا منزلش در فاز شش را طی کند که این امر هم با همکاری شرکت عمران و تأمین اعتبار می‌تواند محقق شود.

*داشتن مخزن و پمپ از شروط قانونی آبدارشدن برج‌های مهرنشین است

سعید احمدی، رئیس اداره آب و فاضلاب پرند با اشاره به اینکه درخصوص پروژه‌های مسکن مهر عقب نیستیم، می‌گوید: در بحث ایجاد زیرساخت آبفای پرند اداره مطبوع ما عقب که نیست بلکه در خدمات‌دهی به مهرنشین حتی جلوتر هم قرار گرفته است، صحت این مطلب را می‌توان در نشست اخیر اعضای کمیسیون عمران مجلس که اخیراً در پرند برگزار شد مشاهده کرد که هم مدیران عمران و هم وزارت مطبوع از انجام تعهدات آبفای پرند تشکر کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر عقب‌ماندگی در برخی پروژه‌های مهرنشین دیده می‌شود به‌دلیل نبود ساب گریت است، می‌افزاید: شاید برخی پروژه‌های مسکن مهر از نداشتن آب گله‌مندی کنند و این به‌دلیل نبود استانداردهای لازم از سوی تعاونی‌های متولی مسکن مهر یا خود برج‌های مسکونی است، مثلاً برج مسکونی که مخزن یا پمپ آب نداشته باشد به آن کنتور نمی‌دهیم، چراکه نبود پمپ یا مخزن موجب می‌شود که ساکنین بالایی برج‌های بلندمرتبه از داشتن آب بی‌بهره بمانند، هر جا استاندارهای لازم صورت گرفته است ما تمام تعهدات خود را مبنی ارائه خدمات را در آن پروژه‌ها انجام داده‌ایم و با رعایت استانداردها هیچ مشکلی برای ایجاد دیگر انشعابات نداریم.

*مسؤول جان مردم هستیم نه وعده‌های شرکت عمران

سید هادی صادقی، مدیر اداره گاز پرند، هم با اشاره به اینکه در خدمات گازرسانی به مهرنشینان پرند کم و کاستی نداریم، می‌گوید: اگر مشکلی در فازهای مهرنشین دیده می‌شود از خود تعاونی‌ها یا شرکت عمران است، شرکت گاز هیچ‌وقت درجایی که استانداردهای لازم صورت نگرفته و خندق‌های زیادی را برای عبور طرح‌های خود می‌بیند ورود نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما مسؤول جان مردم هستیم، می‌افزاید: حتی در بخش دیگری از خدمات گازرسانی ما علمک‌های گاز تا برج‌های مسکونی رفته است اما چون واحدهای مهرنشین دارای تأییدیه نظام مهندسی نیستند اشتراک‌پذیری انجام نشده است که می‌توان در پروژه پایاپاسارگارد آن را مشاهده کرد که مدیران پروژه‌ها باید نسبت به گرفتن تائیدیه و استانداردهای لازم اقدام کنند تا گاز منازل وصل شود.

*از 66 هزار انشعاب مسکن مهر پرند، تنها 50 هزار پرونده آن ثبت شده است

صادقی با بیان اینکه از 66 هزار انشعاب مسکن مهر پرند، تنها 50 هزار پرونده آن ثبت شده است، تصریح کرد: شرکت عمران پرند در فازهای مهرنشین از اداره مطبوع ما 66 هزار انشعاب گرفته است اما 16 هزار پرونده ناقص دارد.

*مجلس هم واگذاری 23 هزار واحد مسکن مهر را به تأمین زیرساخت‌ها منوط کرد

صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در حاشیه بازدید اعضای این کمیسیون از شهر پرند اظهار کرد: چنانچه مشکلات مسکن مهر پرند حل نشود تحقیق و تفحص در تصمیم‌گیری کمیسیون عمران مؤثر خواهد بود، موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد عمرانی سازمان برنامه و بودجه هم درحال بررسی است، این تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان برنامه و بودجه وزارتخانه‌های خدماتی در حوزه مسکن مهر تأثیر زیادی در رفع موانع تکمیل واگذاری واحدهای مسکونی مهر خواهد داشت.

وی با اشاره به وجود 100 هزار واحد مسکونی مهر در پرند بیان کرد: تاکنون ۶۵ هزار واحد به متقاضیان واگذار شده و امسال هم در صورت تکمیل زیرساخت‌ها و به‌دنبال آن محوطه‌سازی‌های مجتمع‌های مسکن مهر ۲۳ هزار واحد مسکونی دیگر واگذار خواهد شد.

*کلکسیون وعده‌ها در پارک مشاهیر پرند

علاوه بر این موارد، نباید فراموش کرد که شرکت عمران پرند تاکنون ده‌ها هکتار زمین به نیروی انتظامی، اداره ارشاد، کمیته امداد، بیمارستان، بهزیستی، اداره ورزش، آتش‌نشانی و.. واگذار کرده است که تنها به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده و هنوز حالت اجرایی یا جانمایی به خود ندیده و علاوه بر این نزدیک به دو سال است که به‌دنبال نردبان بلندمرتبه برای حوادث غیرمترقبه و آتش‌سوزی در فازهای مهرنشین است که هنوز ناموفق مانده است.

شرکت عمران پرند علاوه بر این وعده‌ها یک پارک باعنوان مشاهیر را در دست ساخت دارد، دو سالی می‌شود از ساخت سینما، پارک بانوان، پارک کودکان، و کتابخانه، ورزشگاه و ... در این پارک بزرگ پرند سخن می‌گوید؛ پارکی که با گذشت دو سال هنوز درختی و بوته‌ای سبز در خود ندیده است و به گفته خود مدیران طرح این پارک تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان هزینه زیرساختی داشته است!

حال باید دید مدیرعامل شرکت عمران پرند تا کی این‌گونه شعارهای غیراجرایی را مطرح می‌کند و متقاضیان مهر که بیش از هشت تا 10 سال است که مبالغ میلیونی بابت یک واحد در پروژه‌های مختلف مانند سنگسر، گستر اوج، اسکان‌سازان، مپسا و ... به این شرکت داده‌اند، چه زمان شاهد تحویل‌گرفتن مسکن‌های خود خواهند بود و بهانه‌های بعدی شرکت عمران در تحویل یا تأمین زیرساخت‌های لازم برای مهرنشینان چه خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس