کد خبر 858762
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
فیلم/ فرار مغزها از دولت ترامپ!

با نزدیک شدن به نشست تاریخی رهبران کره شمالی و آمریکا برخی منابع از پیشنهاد اعمال تحریم‌های شدید از سوی ترامپ علیه کره شمالی خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، با توجه به تردید درباره سرنوشت دیدار میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در سنگاپور به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی به کاخ سفید پیشنهاد داده‌اند تا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه هسته‌ای کره شمالی اعمال کند؛ اقدامی که ممکن است با ناراحتی و بی میلی کشورهایی چون چین و کره جنوبی همراه شود.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت که راه دیگر آمریکا و متحدانش افزایش فشار بر کره شمالی و افزایش تلاش ها برای ردیابی کشتی‌هایی است که مشکوک به نقض محدودیتهای بین‌المللی تجاری علیه پیونگ یانگ است. به گفته وی کشورهای بیشتری علاقمندند تا به این راهکار بپیوندند.

بیشتر بخوانید:

سیاست «بله، خیر و شاید» ترامپ در مذاکره با کره شمالی

هدف از این اقدامات تحت تاثیر قرار دادن کیم جونگ اون است که با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجه است؛ به خصوص اگر پس از اتفاقات روز پنجشنبه ترامپ، رهبر کره شمالی نیز تصمیمی تحریک آمیز اتخاذ کند.

درحالی که برگزاری این نشست در هاله‌ای از بهام قرار گرفته، یکی از چالش‌های بزرگ برای آمریکا چین به شمار می‌رود. پکن که مهمترین شریک تجاری کره شمالی به شمار می‌رود بیش از پیش از نحوه توافق ترامپ با پیونگ یانگ ناراحت شده است.

با اینحال یک مقام کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود گفت چین تضمین داده که تحریم‌ها علیه کره شمالی را حفظ کند. باید دید درصورت انجام نشدن نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی، واشنگتن تا چه زمان قصد دارد به فرمول "حداکثر تحریم‌ها" ادامه دهد.

دو دیدار اخیر رهبر کره شمالی با رئیس جمهوری چین  حاکی از بهبود روابط میان دو کشور بود و همین مسئله همراهی چین با آمریکا برای اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی را سخت‌تر می‌کند. از سوی دیگر کره جنوبی نیز حاضر نیست بهبود روابط اخیر خود با کره شمالی را قربانی تحریم‌های جدید آمریکا کند و دوباره با همسایه شمالی خود سرشاخ شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    1 0
    چین هواشا داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس