کد خبر 858682
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
داتو

دبیرکل فدراسیون فوتبال آسیا گفت: ما در عصر خوبی در AFC قدم می‌زنیم، این هدف ماست چون اگر اعضای این اتحادیه خوب عمل کنند AFC نیز خوب عمل خواهد کرد، ما از تمام اعضای این اتحادیه حمایت می‌کنیم.

به گزارش مشرق، داتو وینسور جان، دبیرکل فدراسیون فوتبال آسیا به سوالاتی از قبیل عملکرد ایران در جام جهانی، فوتسال بانوان در آسیا و رقابت استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا پاسخ داد.


 شما اطلاعات زیادی از ایران مخصوصاً طرفداران پرشمار ما دارید. می‌خواستم بدانم که AFC چه نظری در رابطه با فوتبال ایران دارد؟

جدای از نظر و عقیده من، ایران در رده نخست آسیا در رنکینگ فیفا قرار دارد و این مسئله نشان می‌دهد که کیفیت فوتبال ایران در سطح بالایی قرار دارد و دیگر اینکه ایران اولین تیمی بود که به جام جهانی 2018رسید و این مسئله هم از عملکرد بالای فوتبال ایران سخن می‌گوید و خب مشخصاً شما ۲ تیم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا دارید. در فوتسال نیز بسیار خوب عمل می‌کنید و جزء رده‌های بالای جهان قرار دارید. همچنین فوتسال بانوان شما نیز به مقام قهرمانی آسیا رسید و همه این دلایل سطح فوتبال شما در بهترین رده قرار دارد.
 

 شما همیشه از فوتبال ایران حمایت کرده اید.به عنوان مثال؛ برای برگزاری مراسم قرعه کشی جام ملت های آسیا از علی دایی به عنوان یکی از اسطوره های ایران دعوت کردید تا وی در مراسم حضور داشته باشد. اولین کنفدراسیونی هستید که نوروز را به ایرانیان تبریک می گویید یا تبریک برای تولد اسطوره های ایران را فراموش نمی کنید، ولی با تمام این اتفاق‌ها یک فاصله‌ای بین ایران و AFC افتاده و عده ای مخالف شما صحبت می کنند.

ما در عصر خوبی در AFC قدم می‌زنیم، این هدف ماست چون اگر اعضای این اتحادیه خوب عمل کنند AFC نیز خوب عمل خواهد کرد، به همین دلیل ما از تمام اعضای این اتحادیه حمایت می‌کنیم تا مطمئن شویم که به چشم‌انداز AFC کمک می‌کند.توسعه و پیشرفت فوتبال در تک تک کشورهای اسیایی مدنظر ماست و در مورد ایران نیز با همین هدف و چشم انداز پیش رفته و خواهیم رفت.

 یعنی شما بین فدراسیون‌ها فرقی نمی‌گذارید؟

نه،نه هرگز. ما همه اعضای ای اف سی به یک اندازه همه فدراسیون ها را حمایت می‌کنیم چون همیشه از ما خواسته شده که باعث ارتقاء فوتبال شویم و فدراسیون فوتبال ایران نیز بسیار فعال است. شما همیشه در تمامی رقابت‌ها و برنامه‌ها شرکت می‌کنید، همیشه با AFC در ارتباط هستید تا بتوانید به تمامی برنامه‌های ما و تیم‌های آسیایی منفعتی برسانید. من معتقدم فدراسیون ایران بسیار فعال عمل می‌کند.


 پس چرا برخی اینطور استنباط می کنند که ای اف سی با ایران نیست؟

نه؛ من مطمئنم همانگونه که شما دیدید ما علاقه‌ای جز حمایت از فدراسیون های تحت حمایت AFC نداریم. شما به درستی از دعوت علی دایی به مراسم قرعه کشی سخن گفتید. ایران سال قبل جایزه گرفت و مردم باید با چیزی که AFC انجام می‌دهد این مسئله را قضاوت کنند و به سخن‌های دیگر توجهی نکنند. آنها باید AFC را با کاری که در خصوص توسعه فوتبال انجام داده مورد قضاوت قرار دهند.

 در خصوص برنامه‌های آتی AFC توضیح بدهید.

ما چشم‌اندازهایی داریم. اولین آنها این است که می‌خواهیم به بهترین کنفدراسیون جهان بدل شویم. AFC می‌خواهد حرفه‌ای عمل کند و اعضا نیز قصد دارند به توسعه فوتبال کمک کنند و همه ما می‌خواهیم که تیم‌های آسیایی در سطح جهانی با ثبات به موفقیت برسند. فوتبال زنان در سطح بالایی است، فوتسال هم با همکاری ایرانی‌ها خوب شده است ولی بالاتر از اینها ما می‌خواهیم که باشگاه‌های ما و تیم‌های ملی آسیایی در فوتبال جهانی خوب عمل کنند که این دومین چشم‌انداز ما در AFC است. در مورد چشم‌انداز سوم هم ما می‌خواهیم فوتبال را به ورزش شماره یک در آسیا بدل کنیم به همین علن قصد داریم فوتبال را در هند و چین گسترش بدهیم. در ایران فوتبال شماره یک است و ما از این موضوع بسیار خرسند هستیم. همانطور که رئیس فدراسیون هم بسیار خوب اشاره کردند ما اکنون در آخرین مرحله از هدف‌گذاری هستیم و این زمان برای AFC بسیار مهم است. امیدوارم بتوانیم از اعضای اتحادیه نیز حمایت بیشتری کنیم که این مسئله تمرکز کنونی ما است. آسیا همیشه در همه چالش‌ها متحد است.


 سوال بعدی در خصوص فوتسال زنان است. شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان پس از قهرمانی از AFC بسیار قدردانی کرد چون معتقد بود حمایت آنها بسیار کامل بوده است. این امکان وجود دارد که فوتسال بانوان ایران بتواند در مسابقات المپیک شرکت کند؟

هر فدراسیون یک تیم می‌فرستد و این یک قانون است، این مسئله به AFC یا FIFA ربطی نداشته و قانون المپیک است و ما باید از این قانون پیروی کنیم اگر می‌خواهیم در آن شرکت کنیم. ما می‌دانیم فوتسال در ایران بسیار خوب است و از قهرمانی بانوان ایرانی نیز تعجب نکردیم، آنها سال قبل هم این کار را انجام دادند. فقط می‌خواهیم این موقعیت‌ها را ایجاد کنیم که افراد بیشتری بازی کنند.
 

در خصوص رقابت‌ کنونی لیگ قهرمانان آسیا و باشگاه‌های ایرانی صحبت کنید.

بعد از مدت ها دو تیم از ایران به چهار تیم پایانی غرب آسیا رسیدند و اکنون رقابت بسیار سخت و دشوار است. در این سال‌ها علاقه زیادی به لیگ قهرمانان آسیا شده و باشگاه‌ها نیز بسیار پول خرج می‌کنند و برای خرید با
زیکن و مربی بزرگ سرمایه‌گذاری می‌کنند. اکنون رسیدیم به مرحله آخر حذفی و دو بازی مانده تا به مرحله بعد بروند. دو باشگاه ایرانی به دو باشگاه قطری خوردند و این برای زمینه ملی هم خوب است که بهترین تیم به مرحله نهایی برسد.


 در ایران و در لیگ قهرمانان اسیا خیلی‌ها از دربی آسیایی سخن می‌گویند.

شما هیچوقت نمی‌دانید هر اتفاقی ممکن است صورت بگیرد و من مطمئنم اگر در مرحله بعد استقلال و پرسپولیس بازی بزرگی خواهد شد.

 در خصوص جانم جهانی ۲۰۱۸ است. پیش‌بینی شما از عملکرد آسیایی‌ها در روسیه چیست؟

امیدوارم تیم‌ها و نمایندگان ما از اسیا خوب عمل کنند و اصلاً گروه‌ها نیز ساده نیست چون این رقابت جام جهانی است. بازیکنان بسیار فعال و خوب عمل می‌کنند و بهترین عملکردشان برای کشور انجام می‌دهند. امیدوارم تیم‌های آسیایی بهترین عملکرد خودشان را داشته باشند و در مقایسه با جام جهانی ۲۰۱۴ نتیجه بهتری بگیرند و به مرحله بعد صعود کنند. اما این جام جهانی بوده و بسیار رقابت سختی است. ۳۲ تیم برتر به این جام می‌رسند. هر تیم باید در بهترین روزش باشد. اگر این اتفاق افتاد اشتباهات کمتری صورت گرفته و شانس بیشتری برای بازی بهتر در آن روز خواهد داشت. شما می‌توانید آماده‌سازی کنید و همه شرایط آن بازی را در نظر بگیرید و این مهم است که تیم‌ها این مسئله را در نظر بگیرند.

 شما می‌توانید بگویید کدام تیم به مرحله بعد صعود می‌کند؟


AFC می‌خواهد که همه تیم‌ها به مرحله حذفی برسند زیرا تمام تیم‌های آسیایی فوق‌العاده کار کردند. مطمئنم که فشار روی ایران بسیار زیاد است زیرا شما تیم اول آسیا هستید و در بالاترین سید در آسیا قرار گرفتید. فشار همیشه روی ایران است که عملکرد خوبی باید داشته باشد زیرا که به عنوان بهترین تیم آسیایی راهی جام جهانی شدید. در بازی افتتاحیه نیز یک تیم آسیایی قرار دارد که این مسئله بر روی کل تیم‌های آسیایی اثر خواهد گذاشت. اولین بازی برای ما بسیار مهم بوده و ما امیدواریم که تیم‌هایمان عملکرد خوبی در روسیه داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس