حمید استیلی

گل حمید استیلی در بازی تیم های ملی ایران و آمریکا در مرحله گروهی جام جهانی ۱۱۹۸ فرانسه، در زمره گل‌های تاریخی اهالی فوتبال آسیا در تاریخ جام‌های جهانی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی 5 گل به یاد ماندنی، تاریخی و نمادین فوتبال قاره کهن در ادوار مختلف جام‌های جهانی پرداخته و گل حمید استیلی، در پیروزی 2 بر یک تیم ملی ایران مقابل آمریکا در مرحله گروهی جام جهانی 1998 را در این لیست قرار داده است.

AFC درباره گلی استیلی نوشته است: جمهوری اسلامی ایران در 12 بازی‌اش در 4 دوره حضور در جام جهانی تنها یکی را برده اما همان برد به یکی از به یاد ماندنی‌ترین پیروزی‌هایش در تاریخ جام جهانی مبدل شد. بازی ایران مقابل آمریکا یکی از بازی‌هایی که بود که بیشترین انتظار و اشتیاق برای رسیدن موعد آن وجود داشت و نمایش تحسین‌برانگیز دو تیم قدرت فوتبال را برای نزدیک کردن مردم به تصویر کشید اما با این حال آن بازی، باز هم مصافی بود که هر یک از دو تیم برای بردنش سراپا انگیزه بودند. لحظه شکسته شدن قفل دروازه‌ها در  آن بازی یکی از تصاویر به یاد ماندنی جام جهانی 19998 فرانسه شد وقتی که هافبک ایران حمید استیلی بلند شد تا یک ضربه سر مواج را وارد دروازه حریف کند و در ادامه در حالی که چهره‌اش مملو از احساس بود، طوری شادی کرد که نشان می‌داد این برد برای تیم ملی ایران به عنوان یک ملت و نه فقط یک تیم چقدر اهمیت دارد.

استیلی که گل او با گل دوم ایران توسط مهدی مهدوی‌کیا زمینه ساز پیروزی 2 بر یک ایران شد، گفت: «امروز همه مرا به یاد آن گل می‌اندازند. مردم، از 5 تا حتی 90 ساله مرا به خاطر زدن آن گل تحسین می‌کنند. ایرانی‌های زیادی که خارج از این کشور زندگی می‌کنند، اکنون با افتخار اعلام می‌کنند که ایرانی هستند. آن پیروزی همه ما ایرانی‌ها را متحد کرد.»

گل‌های پارک دو یک برای کره شمالی مقابل ایتالیا در جام جهانی 1966، سعید ال‌اویران برای عربستان سعودی مقابل بلژیک در جام جهانی 1994، آن جونگ هوان برای کره جنوبی مقابل ایتالیا در در جام جهانی 2002 و تیم کیهیل مقابل هلند در جام جهانی 2014 نیز در فهرست گل‌های نمادین بازیکنان آسیایی در جام‌های جهانی قرار گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس