کد خبر 858238
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
پلیس فتا

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از عملیات پیچیده دستگیری یک هکر حرفه‌ای که قصد نفوذ به شبکه سراسری بانکی در اصفهان و سرقت ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال را داشت خبر داد.

 به گزارش مشرق، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: پیش‌بینی و خنثی‌سازی هک و نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای شرکت‌ها، بانک‌ها و سازمان‌ها یکی از اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذار مجموعه پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان به شمار می‌آید که این اقدامات، تاکنون ناکامی مجرمان حرفه‌ای در رسیدن به اهداف خود را نیز به همراه داشته است.

وی افزود: در همین رابطه کارشناسان پلیس فتای استان در یک اقدام پیش‌دستانه، توانستند از وقوع یک سرقت بزرگ و بی‌سابقه در شبکه سراسری یکی از بانک‌های استان جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

هک ۳۶۵ حساب بانکی توسط پسر ۲۲ ساله تهرانی

این مقام مسئول عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اشرافیت اطلاعاتی و همچنین رصد و پایش خود در فضای سایبری دریافتند هکری حرفه‌ای اقدام به طراحی نرم‌افزار "هک و نفوذ به سیستم‌عامل داده‌های رایانه‌ای" کرده و قرار است در هفته جاری همدست وی نرم‌افزار را از طریق یک حافظه جانبی برای چند دقیقه به یکی از رایانه‌های بانکی در شهر اصفهان متصل کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: متهم بر اساس نقشه از پیش طراحی‌شده قرار بود از راه دور به شبکه سراسری بانک نفوذ کرده و مبلغ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از حساب‌های مشتریان را سرقت و به چندین حساب در یکی از مؤسسات مالی واریز و ظرف چند ساعت این مبلغ را به‌حساب‌های ارزی خود در خارج از کشور منتقل کند.

سرهنگ مرتضوی گفت: پس از تحقیقات گسترده، رصد روابط و فعالیت‌های مجرمانه این هکر و اقدامات پیچیده علمی و تخصصی کارشناسان سرانجام مخفیگاه متهم شناسایی و طی هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در ادامه ۱۰ نفر از همدستان متهم نیز در عملیات ضربتی مأموران پلیس فتای استان دستگیر و حافظه جانبی حاوی نرم‌افزار هک و نفوذ به سیستم‌عامل رایانه‌ای شبکه بانکی نیز کشف شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان تحویل مراجع قضائی شده و با قرار صادره روانه زندان شدند.

سرهنگ مرتضوی در پایان سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهای آموزشی پلیس فتا اعلام و آمادگی کارشناسان متخصص و فنی به عنوان پشتیبان سایت را جهت دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران اعلام کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قریشی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    2 1
    مرحبا به این امنیت بالای شبکه بانکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس