کد خبر 858065
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
بیرانوند

بر اساس گزارش یک شبکه تلویزیونی آمریکا تنها یک راه برای شکست دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان وجود دارد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی «CBS» آمریکا در گزارشی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران برای اولین بار برای دو دوره متوالی جواز حضور در مسابقات جام جهانی را کسب کرده، تیمی که با سرمربیگری کارلوس کی‌روش، سرمربی پیشین رئال مادرید و پرتغال در گروه B جام جهانی 2018 با اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه است.

ایران تاکنون پنج بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده که بهترین نتیجه مربوط به جام جهانی 1978 می‌شود که در رده‌بندی پایانی به عنوانی چهاردهمی دست یافت. آخرین حضور ایران در این تورنمنت معتبر هم به سال 2014 بازمی‌گردد.

بهترین بازیکن تیم ملی ایران، سردار آزمون است. با وجود اینکه او در تیم باشگاهی‌اش ثبات زیادی نداشته، اما از زمانی که در سال 2014 اولین بازی‌اش را برای تیم ملی انجام داد، مهاجمی گلزن بوده است. مهاجم 23ساله تیم ملی فوتبال ایران تاکنون در 31 بازی تیم ملی 23 گل به ثمر رسانده است. قدرت فیزیکی آزمون این توانایی را به او می‌دهد تا در نبردهای هوایی عالی عمل کند و به‌خصوص در محوطه جریمه تأثیرگذار باشد.

در جام جهانی 2018 همچنین باید بازی علیرضا بیرانوند را دید. قد دروازه‌بان تیم ملی ــ یک متر و 95 سانتی‌متر ــ یک مزیت عمده برای او حساب می‌شود، اما همان‌طور که انتظار می‌رود با این فیزیک بدنی شیرجه سریع روی زمین برای او کمی دشوار خواهد بود، ازاین‌رو شوت زمینی و پرقدرت بهترین راه شکست دادن بیرانوند است. این فیزیک بدنی به دروازه‌بان تیم ملی این اجازه را می‌دهد تا مهار توپ‌های بی‌نقصی داشته باشد و اگر بتواند عملکرد خوبی در توپ‌های زمینی هم داشته باشد، ایران این شانس را خواهد داشت تا در یک یا دو بازی به امتیاز برسد.

سخت است که بشود تصور کرد ایران به مرحله حذفی جام جهانی 2018 راه پیدا کند. شاگردان کی‌روش در بازی اول خود در تلاش برای شکست مراکش خواهند بود تا بر شانس خود برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی بیفزایند. یک پیروزی با تفاضل گل خوب این فرصت را به ایران خواهد داد، اما این تیم احتمالاً به دردسر خواهد افتاد به‌خصوص در تقابل با اسپانیا. هر اتفاقی ممکن است بیفتد، اما چیزی که احتمال رخ‌دادنش بسیار است، حذف زودهنگام ایران از جام جهانی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • هادی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    4 3
    ایشالا باوحدت و همدلی بچه ها و تدبیر سرمربی باهوش و دعای مردم از گروه مون صعود می کنیم
  • علی IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    0 0
    خیلی خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس