کد خبر 857765
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
حمایت از کالای ایرانی

وزیر کار نتایج یک نظرسنجی جدید در خصوص تمایل ایرانی ها به خرید کالای ایرانی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس نظر سنجی های­ انجام شده 63 درصد مردم به شرط بالا رفتن کیفیت و قیمت مناسب آمادگی دارند کالای ایرانی مصرف کنند. در کار فرهنگی ما باید روی این 63 درصد تمرکز کنیم تا آنها را به خرید کالاهای ایرانی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس نظر سنجی ها 25 درصد مردم اعلام کرده اند که صرفا از کالای ایرانی استفاده می کنند افزود: 9.1 درصد از مردم نیز اظهار کرده اند کلاً تمایلی به خرید کالای ایرانی ندارند.

ربیعی با بیان اینکه تصمیمات کلان و مثبتی برای حمایت از کالای ایرانی گرفته شده است گفت: ما کالاها را به سه دسته تقسیم کرده ایم . دسته اول کالاهایی است که توان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد و در حال حاضر نیز این کالاها تولید می شود. دسته دوم کالاهایی که توان تولید وجود دارد اما وارد می شود و دسته سوم کالاهایی هستند که تولید آنها در کشور مقرون به صرفه نیست و نیاز کشور از واردات تامین می شود.

وی افزود: در حال حاضر برای هر سه دسته برنامه ریزی های مشخصی انجام شده به عنوان مثال برای کالاهایی که در حال حاضر وارد می شوند و ظرفیت های تولید مناسبی در کشور ندارند قوانینی وضع کردیم تا به شرکت های وارد کننده مشروط به تولید در ایران اجازه واردات داده شود.

ربیعی با بیان اینکه این سیاست سبب می شود تا شرکت های وارد کننده تولید در داخل ­را جایگزین واردات کنند گفت: شرط ما برای ورود به بازار مصرف ایران تولید در داخل است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برخی از فعالیت های تولیدی معطوف به واردات است گفت: در حال حاضر بازار 400 میلیونی منطقه در کنار کشور ما موجود است و این مسئله انگیزه خوبی است تا شرکت های بین المللی با استفاده از ثباتی که در ایران وجود دارد تولید کالاهای خود را به داخل ایران منتقل کنند تا هم بازار ایران را داشته باشند و هم بازار منطقه را هدف قرار دهند.

ربیعی یکی از دیگر برنامه ها را بهبود فضای کسب و کار برای تولید کنندگان ایرانی دانست و افزود: در این زمینه چند کالای مهم و اساسی را به صورت موردی در دستور کار قرار داده ایم تا با اعطای تسهیلات یارانه ای و حمایت های دولتی شرایط را برای ادامه فعالیت های آنها بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه یک دسته از تصمیم های حمایتی باید بر روی فرهنگ مصرف تمرکز کند گفت: در این زمینه نیز کالا به کالا و مورد به مورد به صورت جزیی شرایط را رصد می کنیم و در خصوص هر کدام از آنها به صورت جداگانه تصمیماتی گرفته شده است .

ربیعی با بیان اینکه برای تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی باید ذائقه و نوع تفکر مردم را تغییر داد گفت: باید همانند کشورهایی نظیر ژاپن ومالزی یک جنبش اجتماعی خرید کالای ایرانی راه اندازی شود و تولید ملی به نماد هویت ملی مردم تبدیل شود تا همانند پرچم، خرید کالای ایرانی نیز برای مردم قابل احترام و اهمیت باشد.

وی با بیان اینکه در این زمینه اقدامات بسیاری خوبی در رسانه ملی آغاز شده است گفت: برای کار فرهنگی با صداوسیما تعامل خوبی صورت گرفته و امیدواریم این اقدامات به نتیجه مشخصی ختم شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    15 9
    من که هر چی جنس باکیفیت تر و ارزون تر باشه اونو می خرم کاری هم به ملیت اجناس ندارم
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      0 1
      اشتباه شما همینه که دامپینگ رو نشناختید
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      واقعا کارت درسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس