کد خبر 857618
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
حجت الاسلام حسنی

داماد مرحوم حجت الاسلام حسنی و مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: پیکر مرحوم حجت الاسلام غلامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه روز چهارشنبه تشییع می شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیدمحمد فخری با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت حجت الاسلام غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اظهارداشت: پیکر مرحوم حجت الاسلام حسنی روز چهارشنبه با حضور مقامات کشوری و استانی در ارومیه تشییع می شود.

بیشتر بخوانید:

آیت الله حسنی امام جمعه سابق ارومیه دار فانی را وداع گفت

وی با بیان اینکه تنها ساعاتی از درگذشت مرحوم حجت الاسلام حسنی می گذرد ادامه داد: هنوز جزییات دقیق تشییع و مراسم خاکسپاری مشخص نیست و فردا طی نشست با حضور استاندار آذربایجان غربی، امام جمعه ارومیه و جمعی از مسئولان استان در این خصوص هم اندیشی خواهد شد.

حجت الاسلام فخری با اشاره به اینکه هم اکنون تنها زمان تشییع پیکر حجت الاسلام مرحوم حسنی روز چهارشنبه مشخص است گفت: پس از برگزاری نشست فردا جزییات دقیق مراسم خاکسپاری و مراسم ترحیم امام جمعه سابق ارومیه اطلاع رسانی می شود.

حجت الاسلام غلامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه ساعاتی پیش در بیمارستان امام رضا (ع) به دلیل کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

وی غلامرضا حسنی متولد ۲۹ تیر ۱۳۰۶ در بزرگ‌آباد ارومیه بود و  تا ۲۴ دی ۱۳۹۲ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعهٔ شهر ارومیه بود.

۱۴ فروردین ۱۳۹۰ و در جلسه اعضای هیئت دولت، مرحوم حجت الاسلام حسنی «نشان درجه یک شجاعت» را از محمود احمدی‌نژاد دریافت کرد.

 این نشان به‌خاطر سوابق مبارزاتی حسنی پیش از انقلاب ۵۷، مبارزات مرزی در سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب و حضور در جنگ ایران و عراق به او داده شده‌است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    21 4
    پرورگار متعال این بزرگ مردرا رحمت نماید.
    • IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      9 3
      رحمت بیکران الهی بر آن مرد شجاع و بصیر که هم با دشمنان مبارزه میکرد و هم دوستان را انذار میداد که آسیب احتمالی برای جریان اصلاح طلبی خیانت و سازش با بیگانگان است و آسیب جریان اصولگرایی در حماقت برخی هاست!
  • مهدی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    20 4
    بزرگ‌ مرد تاریخ تورک روحت قرین رحمت الهی
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    12 5
    خدایش رحمت کند که یک انقلابی تمام عیار بود و با هیچ کسی بر سر اعتقادات خالصش معامله نمیکرد. او مصلحت اندیشی مرسومه را نمیپسندید که مثل پسر آن مغروق در استخر با آن همه خباثت و خیانت بنا بر مصلحت بیرون زندان برای خودش روزگار میگذراند. آن مرحوم فتنه را خوب میشناخت و بر خوردش با یکی از سران فتنه که روزگاری متاسفانه رییس جمهور بود زبانزد است.
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    12 2
    پدیده ای بود.
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    13 4
    خدا رحمتشان کند من از نزدیک دیده بودمشان و شجاعتی مثال زدنی در چهره این عالم مجاهد دیده میشد . بی شک حضور ایشان چون خاری بود در چشم دشمنان اسلام و ایران و انقلاب . روحش با امام شهیدان محشورباد.
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    12 4
    حضور او باعث خوابیدن قائله ضد انقلاب در ارومیه و آذربایجان غربی شد وگرنه باید هزینه زیادی برای کنترل اوضاع در اوایل انقلاب می شد. روحش شاد.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    2 1
    اوج بی احترامی به ایشون در زمان اصلاحات نشون میده که ایشون انسان حقیقتا بزرگی بودندو ایمانشان فقط زبانی نبوده و در عمل هم(جایی که خیلی ها لغزیدند)جاری بوده.زندگی نامه ایشون رو مرکزاسناد سالهاست چاپ کرده.از دست ندید
  • مجید IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    1 1
    مردی صادق،دانا و خواری در چشم تروریستهای جنایتکار بود. راهش ادامه داشته و بیشتر از همیشه با تروریستها ی کثیف چون پژاک و پپ کا مبارزه خواهد شد.
  • علیسا IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    1 1
    خدا رحمتش کنه
  • سعید IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    0 0
    به حق باید این روحانی مبارز و انقلابی را مجاهد فی سبیل الله نامید. روحش قرین رحمت و محشور با شهدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس