کد خبر 857579
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
مایک پمپئو نمایه

پمپئو کار دشوار جذب شریکان و متحدان آمریکا را به از سرگیری تحریم های علیه ایران به امری غیرممکن تبدیل کرده است.

به گزارش مشرق، ریچارد نفیو پژوهشگر بلندپایه آمریکایی روز دوشنبه در توئیتر خود نوشت: درخواست های ۱۲ گانه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، اهداف توافق (با تهران) به شمار نمی روند، بلکه شرایط دولت واشنگتن برای تسلیم شدن ایران هستند.

بیشتر بخوانید:

پمپئو: قوی‌ترین تحریم‌ها در تاریخ را علیه ایران اعمال می‌کنیم

نفیو که عضو هیات آمریکا در مذاکرات برجام با ایران بوده است، افزود: کشورهای هم پیمان واشنگتن و دیگر شریکان پیشین مذاکرات، به درخواست های مطرح شده پمپئو به صورت شرایط مذاکره نگاه نمی کنند.


وی ادامه داد: پمپئو در سخنرانی امروز خود درباره سیاست های جدید واشنگتن علیه ایران که در بنیاد هریتیج در واشنگتن اعلام کرد، کار دشوار جذب شریکان و متحدان آمریکا را به از سرگیری تحریم های علیه ایران به امری غیرممکن تبدیل کرده است.


پمپئو در این سخنرانی، خواستار محدود شدن نفوذ منطقه ای و متوقف شدن برنامه دفاعی موشکی ایران و حمایت ادعایی تهران از تروریسم شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    22 28
    چیز دیگه ای هم موند نخواد ؟ ببین وزارت خارجه چه کرده این طور طمع کردن به امتیاز گیری ! سخنرانیش در کل این بود کلا اسلام رو بزارید کنار (تغییرات بنیادین ) ! یا اسلام نگه دارید و سرنگون بشید!
  • ارمین IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    37 23
    اونموقع که گفته شد شما اگه یه قدم در مقابل دشمن عقب نشینی کنید او ده قدم به جلو بر میداره عده ای خندیدند و گفتند شما زبان دنیا رو نمی فهمید شما بی سوادید دلواپسید اینم نتیجش که کدخدا حالا اش و با جاش می خواد تحویل بگیرید کدخدا پرستا وقتی هسته ای و نیمه تعطیل می کنید وقتی فضایی رو تعطیل می کنید وقتی بعد از قریب یکسال از اخرین تست موشکی میگذره و خبری از تست جدید نیست نتیجش میشه این که با وقاحت تموم برجام و به هم می زنن و 12 شرط میزارن که پذیرش هر کدوم یعنی ذلت کشور و مردم ایران
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    55 49
    این شروطی که این خر مطرح کرده شامل حال کشوری میشود که در جنگ شکست خورده و تحت اشغال درآمده نه ایران . این آمرییکاییها کی میخواهند آدم بشوند
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    15 15
    خود آمریکایی ها به خوبی می دانند که ایران چنین شروطی را به دلایل بسیاری قبول نخواهد کرد.من فکر می کنم که آنها با هماهنگی اعراب و اسراییل به دنبال راه اندازی یک جنگ به خرج عربستان هستند.جنگی که تنها محدود به بمباران تاسیسات هسته ای نخواهد شد.بمباران تاسیسات می تواند فقط یک تحریک مهم برای شروع جنگی تمام عیار باشد.تنها همراه ایران در این جنگ حزب ا... لبنان خواهد.نه روسیه و نه هیچکس دیگر.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    15 6
    امیدوارم آخر کار هم کتک نخوریم ؛ هم پیاز و هم جریمه بشیم. میدونید که جریان چیه؟
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    6 11
    دفاع‌موشکی‌اس‌۳۰۰هست‌نه‌موشک‌بالستیک
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    10 9
    این هم کله ش باد داره.
  • باغبان پیر FR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    25 16
    پاسخ یک ایرانی به حرفای پومپئو طبق توافق هسته ای راکتور آب سنگین تعطیل شده است و فعالیت های هسته ای ان تحت بازرسی بازرسان بین المللی اتمی میباشد در این زمینه نمیتوانید دروغگویی و مردم فریبی بوجود بیاورید بازرسان طبق توافق هسته ای در ایران حضور داشته و دارند , برسی ها لازم انجام گرفته است تا اینکه توافق هسته ای ۵+۱ اجرایی شد و قعطنامه شورای امنیت را به همرا آورد بعد از توافق هسته ای هم آژانس بین المللی گزارش های خود را ارائه داده است که طبق این گزارش ها فعالیت های ایران در چارچوب توافق هسته ای تایید شده است ایران تا بحال هیچگونه پرتاب مشکی با قابلیت کلاهک هسته ای آزمایش نکرده است که امروز بخواهد متوقف کند امریکا ازفرستادن جاسوسان تحت عنوان شهروند آمریکایی خوداری کند وقابل توجه است که کسانی که با پاسپورت ایرانی بدون ویزا وارد ایران میشوند شهروند ایرانی میباشند امریکا دخالتی به عنوان شهروند آمریکای نمیتواند داشته باشد امریکا مداخله خود را در امور کشور های دیگر متوقف کند و دست از حمایت گروه های تروریستی مثل منافقین و غیره را بردارد ( سخنرانی جولیانو و جان بولتون برای منافقین که حدود ۱۷ هزار ترور در ایران انجام دادند وبا دشمن متجاوز ایران یعنی صدام همکاری کردند چه معنی دارد؟ امریکا باید پایگاه های نظامی خود و ائتلاف خودشان را از سوریه بیرون بکشد و در امور سوریه دخالت نکند حشد الشعبی مردم عراق میباشند که در مقابل هجوم داعش که از طرف دولت های مورد حمایت دولت امریکا تقویت و حمایت می شوند برای دفاع از تمامیت ارضی عراق به وجود آمد و سرنوشت ان هم به خود مردم عراق بستگی دارد به دنبال راه حل سیاسی برای یمن نباشید, جنگی را که به وسیله عربستان و ائتلافش با پشتیبانی امریکا به راه انداختید متوقف کنید, آرامش به یمن باز خواهد گشت امریکا باید به قوانین بین الملی احترام بگذارد , توافقات بین المللی را زیر پا نگذارد, در امور کشور های دیگر دخالت نکند. مردم ایران خود سرنوشت خود را رغم میزنند نیاز نیست که امریکا دستور العمل بپیچد , از دخالت در امور کشور ما دست بردادید و به منشور حقوق بشری که خودتان نوشتید اید احترام بگذارد و آرامش و امنیت و استقلال و پیشرفت ملت ها را به خطر نیاندازید
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    7 6
    دم ترامپ بزرگ گرم..کابوس مشرقی ها
  • SE ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    2 3
    برای پاسخ درخور به این شیاطین باید لوبیا و نخود و سیر فراوان خورد و رودهها را به زحمت انداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس