کد خبر 851414
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
مایک پمپئو / نتانیاهو

وزیر امور خارجه آمریکا که به سرزمین های اشغالی سفر کرده در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهاراتی را علیه ایران و برجام مطرح کرد.

به گزارش مشرق، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری گفت که آمریکا نگران اقدامات منطقه ای ایران است.

وی افزود که ایالات متحده از حق اسرائیل برای دفاع از خود دفاع می‌کند.

بیشتر بخوانید:

پاسخ قاسمی به اظهارات ضد ایرانی پمپئو

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنانش توافق هسته‌ای را بسیار ناقص توصیف و عنوان کرد که دونالد ترامپ دولت را به تلاش برای اصلاح آن مأمور کرده است، و اگر ما نتوانیم آن را اصلاح کنیم، وی از توافق خارج خواهد شد. این یک مسئله سر راست است.

طبق گفته پمپئو، پیوندهای مستحکم با متحدانی همچون اسرائیل برای تلاش‌های آمریکا برای مقابله با فعالیت های بی‌ثبات‌ساز و بدخیم ایران در سرتاسر خاورمیانه و در واقع سرتاسر جهان امری حیاتی است.

پمپئو مدعی شده است که واشنگتن بر تهدیدهای غیرهسته‌ای ایجاد شده از سوی ایران همچون سیستم‌های موشکی، حمایت از حزب‌الله، نیروهای آن در سوریه و کمک به حوثی‌ها در یمن نیز متمرکز است.

پمپئو در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود در خصوص مسئله فلسطین گفت که مرزهای حاکمیت اسرائیل در بیت‌المقدس موضوع گفتگوها بین طرف‌ها است.

وی افزود که واشنگتن متعهد به دستیابی به یک سازش پایدار و جامع است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که واشنگتن بابت گشایش سفارت جدید آمریکا در بیت‌المقدس در ۱۴ مِی شدیدا مفتخر است، با شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و مقر حکومت، ما واقعیت را به رسمیت می‌شناسیم.

وی در خصوص سوریه مدعی شد که هدف اصلی آمریکا شکست داعش، ممانعت از استفاده از تسلیحات شیمیایی و به دست آوردن یک توافق دیپلماتیک برای پایان‌بخشیدن به جنگ داخلی چندساله‌ در این کشور است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس