کد خبر 857042
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
سردار یعقوب زهدی

اولین جلسه از مصاحبه با سردار یعقوب زهدی فرمانده توپخانه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس و از هم‌رزمان شهیدان حسن طهرانی مقدم و حسن شفیع‌زاده روز گذشته در این مرکز برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین منابع برای تاریخ‌نگاری دفاع مقدس و آگاهی جامعه از چیستی، چرایی و چگونگی جنگ تحمیلی به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد تاریخ معاصر ایران است. به همین منظور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با عنایت به فرامین و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین تاریخ‌نگاری این دوران سعی بر آن داشته تا وقایع تاریخ جنگ را از دیدگاه فرماندهان و بر اساس دانسته‌ها و ناگفته‌های آن‌ها در کنار اسناد موجود، ثبت و ضبط نماید و در قالب کتب تاریخ شفاهی فرماندهان در اختیار پژوهشگران، محققان و همچنین علاقه‌مندان به عرصه دفاع مقدس، بگذارد.


در این راستا، مرکز اسناد تاکنون توانسته است تاریخ شفاهی چهار فرمانده دوران دفاع مقدس ازجمله محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی از فرماندهان اصلی سپاه در این دوران، سردار علی اسحاقی مسئول جنگ الکترونیک درصحنه نبرد و سردار سرتیپ پاسدار مهدی شیرانی نژاد جانشین مخابرات سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس را منتشر نماید و در قدم بعدی به دنبال تدوین و انتشار تاریخ شفاهی سایر فرماندهان است.


اولین جلسه از مصاحبه با سردار یعقوب زهدی فرمانده توپخانه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس و از هم‌رزمان شهیدان حسن طهرانی مقدم و حسن شفیع‌زاده روز گذشته در این مرکز برگزار شد. مروری کلی بر نقش توپخانه سپاه پاسداران که شامل اولین آتشبارهای توپخانه و شکل‌گیری اولین گردان‌های توپخانه سپاه و توسعه‌سازمانی و نقش این واحد در نبردهای دوران جنگ تحمیلی، ازجمله موضوعاتی است که در این جلسه به آن‌ها پرداخته‌شده است نتیجه گفتگو با سردار زهدی، در قالب کتاب «تاریخ شفاهی سردار یعقوب زهدی فرمانده توپخانه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس» پس از اتمام روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس