کد خبر 127878
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴

هشتمین همایش سراسری توپخانه، موشكها و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه از امروز به مدت 2 روز آغاز شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، هشتمین همایش سراسری توپخانه، موشكها و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه با حضور سردار محمد پاكپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان عملیاتی توپخانه نیروی زمینی سپاه از امروز سه‌شنبه به مدت 2 روز آغاز شد.

سردار محمد پاكپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهیدان تهرانی مقدم، شفیع زاده و جان نثاری و سایر شهدای توپخانه اذعان داشت: واحد توپخانه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و پس از آن در ماموریت های محوله نقش خود را به خوبی ایفا كرده است.

وی با بیان اینكه راهبردها و اقدامات نیروی زمینی سپاه همواره بر اساس منویات و رهنمودهای فرمانده معظم كل قوا طراحی می شود در خصوص ماموریت های این نیرو در مقابله با اشرار و ضد انقلاب تاكید كرد: نیروی زمینی سپاه اجازه هیچ گونه اقدام نا امن كننده یی را به اشرار و ضد انقلاب نمی دهد و ثابت شده است كه اشرار و ضد انقلاب همواره از اقدامات این نیرو هراسان می باشند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به برگزاری سلسله رزمایش های تخصصی نیروی زمینی سپاه در سال 90 وضعیت توپخانه این نیرو را مطلوب توصیف و تصریح كرد: در رزمایش های سال گذشته آتش های توپخانه بسیار حساب شده و موثر اجرا شد و فرماندهان و نیروهای عملیاتی در راستای ارتقای دقت آتش تمام تلاش خود را به كار بستند.

وی با بیان اینكه شیوه استفاده از ابزار و تاكتیك ها در نبرد ناهمطراز اهمیت بالایی دارد خاطر نشان كرد: در نبرد ناهمطراز با استفاده از شیوه‌های به كارگیری مطلوب و خلاق از توان زرهی و توپخانه به خوبی می‌توان استفاده كرد.

سردار یعقوب زهدی پیشكسوت نیروی زمینی سپاه نیز در این همایش با بیان اینكه تكنولوژی و تكنیك را نباید با روشی كه دشمن دنبال می كند به كار گرفت اظهار داشت: در نبرد ناهمطراز بر روی توانمندی هایی می توان حساب كرد كه برای دشمن ناشناخته و مبهم باشد.

وی با یادآوری نقش تعیین‌كننده سردار سرلشكر شهید تهرانی مقدم و سردار شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه گفت: از شهید تهرانی مقدم می توان به عنوان ایده‌پرداز و هدف‌گذار توپخانه سپاه از بدو راه‌اندازی یاد كرد و شهید شفیع زاده نیز مسئولیت سازماندهی، توسعه و پردازش را بر عهده داشت.

سردار زهدی آموزش و تمرینات را از تدابیر مهم و مورد تاكید در توپخانه سپاه توصیف و تاكید كرد: جایگاه كنونی توپخانه سپاه مرهون تجربیات ارزنده دوران دفاع مقدس، تدبیر فرماندهان و تلاش مستمر نیروها می باشد.

سردار زهدی در بخش دیگری از سخنانش به بیان مطالبی پیرامون عملكرد موفق توپخانه در عملیات والفجر 8 پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس