کد خبر 856053
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
مینی بوس ساخت ایران

در سال حمایت از کالای ایرانی طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی تحویل ۵۰۰ دستگاه خودروی مینی بوس ساخت داخل از محل طرح نوسازی و اشتغالزایی با وام ۴ درصد آغاز شد.

به گزارش مشرق، عبدالهاشم حسن‌نیا در مراسم آغاز تحویل 500 دستگاه خودروی مینی بوس از محل طرح نوسازی و اشتغالزایی با وام 4 درصد، اظهار کرد:‌ اهمیت کشور به کامیون و مسافر گره خورده است، به  خصوص این‌که در این بخش حدود 600 هزار نفر راننده فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حدود 20 هزار میلیارد تومان گردش مالی نوسازی 5000 خودرو است، تصریح کرد: برای امنیت کشور توجه ویژه ای به حمل‌ونقل جاده‌ای داسته باشیم. 

بیشتر بخوانید:

آیا کرایه‌های تاکسی و اتوبوس در تهران گران می‌شود؟

وی بیان کرد:‌حدود 18 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور داریم که باید توجه ویژه‌ای برای تعمیر و نگهداری آنها داشته باشیم.

صدرالله بمانا نیز در این مراسم با بیان این‌که در بخش نوسازی مینی بوس  کار چندانی انجام نداده‌ایم اما در بخش اتوبوس و سواری اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر 57 هزار دستگاه مینی بوس کشور به سن اقساط رسیده‌اند. سن متوسط این خودروها حدود 25 سال است و فرسودگی بسیار بزرگی داریم.

وی با بیان این‌که عمر متوسط ناوگان ما در سواری 10 سال، اتوبوس 12 سال و کامیون‌ها 16 سال است، افزود: اقشاری که از مینی بوس استفاده می‌کنند کم درآمد هستند، امیدواریم نوسازی بتواند بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کند.

وی با یادآوری این‌که بر اساس طرح سازمان راهداری  از محل منابع داخلی سیستم مسافربری را برعهده دارد، تصریح کرد: طرح دوم نیز مربوط به نوسازی کامیون است که در حال حاضر 9 قرارداد امضا شده که از 65 هزار دستکاه تا کنون 18 هزار دستگاه امضا شده است. طرح سوم نیز طرح موسوم به کلید به کلید است که قرار است 2500 دستگاه خودرو نوسازی می‌شود که قرار است حدود 10 میلیارد دلار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت سرمایه‌گذاری شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    5 0
    10 میلیارد دلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار؟ مگه میخان هواپیما بدن به تاکسیرانی؟
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      17 0
      زیاد این رقم هاار باور نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس