کد خبر 855987
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
ارتش سوریه

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های استراتژیک در جنوب دمشق، کنترل کامل منطقه استراتژیک «الحجر الاسود» را، که در اشغال داعش بود، به دست گرفت.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه روز گذشته دستاوردی استراتژیک و مهم در پایان دادن به حضور تروریسم در جنوب دمشق، پایتخت محقق ساخت و توانست کنترل کامل منطقه الحجر الاسود، که اصلی‌ترین پایگاه گروه دمشق محسوب می‌شد را به دست بگیرد.

منابع میدانی به روزنامه «الوطن» سوریه اعلام کردند، نیروهای ارتش و نیروهای همپیمان به عملیات نظامی در بخش جنوبی دمشق و مناطق تحت اشغال داعش ادامه می‌دهند تا هر چه زودتر تامین امنیت کامل پایتخت را تضمین کنند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری نشست بین‌المللی درباره سوریه در سوچی

این منابع تأکید کردند، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن توانسته‌اند عناصر گروه تروریستی داعش را از منطقه «الجزیره»، که آخرین پایگاه آنها در محور شمال غربی الحجر الاسود محسوب می‌شد، بیرون برانند و بدین ترتیب کنترل کامل این منطقه را بعد از درگیری‌های شدیدی، که از 19 ماه گذشته میلادی در جریان داشت، به دست بگیرند.

مدیر گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»- وابسته به معارضان- نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، تأیید کرد که ارتش سوریه کنترل کامل محله الحجر الاسود در جنوب دمشق را در دست گرفت.

مدیر این مرکزِ وابسته به معارضان سوری، تصریح کرد که در صورت پیشروی ارتش سوریه، نیروهای دولتی می‌توانند داعش را محاصره کنند و در نتیجه داعش مجبور به توافق برای خروج خواهد شد.

ناظران بر این باورند که سیطره ارتش بر پایگاه اصلی داعش در جنوب دمشق، به فروپاشی این گروه تروریستی در دیگر مناطق تحت اشغال منتهی خواهد شد.

ارتش سوریه پیش از این نیز کنترل محله «القدم» در مجاورت با الحجر الاسود را در دست گرفته بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • RU ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    4 6
    داعش چقدر سر سخته ؟؟ یعنی رحم بر داعش جفای در حق بشریت است .... بی ناموس ها تا می تونند جشن پیروزی رو عقب میندازند زیر بار گفت و گو و مصاحمه هم اصلا نمیروند پس گفت و گو فایده است چون زیر بار ترک منطقه نمیرند
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    4 6
    تا کجا می خای مقاومت کنی دولت اسلامی ؟ یعنی فقط باید شما رو مثل گوسپند معدوم کرد حیوانات انسان نما
  • احمد US ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    3 6
    لعنت بر داعش این گروه شیطانی وهابی تندرو ترین شاخه القاعده سمج ترین و پیکار جو ترین گروه مقاوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس