کد خبر 855937
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
اردوغان و نتانیاهو

اردوغان گفت: نتانیاهو نخست‌وزیر یک رژیم آپارتاید است که بیش از ۶۰ سال قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض و سرزمین مردمان بی‌دفاع فلسطینی را اشغال کرده و دستش به خون مردم فلسطین آلوده است.

به گزارش مشرق، به دنبال کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین توسط نظامیان غاصب صهیونیستی، جنگ توییتری رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با محوریت فلسطین آغاز شده است.

نتانیاهو پس از واکنش‌های شدید اردوغان علیه اسرائیل که این رژیم را یک دولت تروریستی نامیده بود، در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: اردوغان یکی از حامیان بزرگ حماس است. به همین خاطر خودش ترور و قتل‌عام را خیلی خوب بلد است. به وی توصیه می‌کنم که به ما درس اخلاق ندهد.

اردوغان نیز در واکنش به این اظهارات نتانیاهو در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر یک رژیم آپارتاید است که بیش از 60 سال قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را نقض و سرزمین مردمان بی‌دفاع فلسطینی را اشغال کرده است. نتانیاهو دستش به خون مردم فلسطین آلوده است و نمی‌تواند گناهانش را با حمله به ترکیه پنهان کند. اگر نتانیاهو می‌خواهد درس انسانیت یاد بگیرد، ده فرمان را بخواند.

در ادامه این جنگ توییتری، نتانیاهو که توسط اردوغان به عنوان لیدر یک حکومت آپارتاید معرفی شده بود، نوشت: این شخص معلوم‌الحال که برای تداوم اشغال قبرس هزاران سرباز به آنجا فرستاده است و خاک سوریه را به اشغال خود درآورده است، به ما که در حال دفاع از خود در برابر اقدامات حماس هستیم درس اخلاق می‌دهد. اردوغانی که دستش به خون تعداد بی‌شماری از کردهای ترکیه و سوریه آلوده است، آخرین شخصی می‌تواند باشد که در مورد اخلاق نظامی ما را موعظه کند.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: دست‌های نتانیاهو آلوده به خون فلسطینیان است

واکنش اردوغان به انتقال سفارت آمریکا

اردوغان هم بلافاصله در جواب نتانیاهو نوشت: حماس یک گروه تروریستی نیست و مردم فلسطین هم تروریست نیستند. حماس یک جنبش مقاومت است که از سرزمین فلسطین در مقابل اشغالگران محافظت می‌کند. همه دنیا با مردم فلسطین علیه کسانی که به آن‌ها ظلم می‌کنند اعلام همبستگی می‌کند.

گفتنی است که اردوغان دیروز با واکنش شدید نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، سه روز عزای عمومی در ترکیه اعلام کرد، اسرائیل را به عنوان دولت تروریستی معرفی کرد، سفیران ترکیه را از تل آویو و واشنگتن بازگرداند و سپس سفیر اسرائیل در آنکارا را اخراج کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    26 39
    خارج از هر تعصبی اردوغان بهترین واکنش را دارد .منظورم فحش دادن واکنش نیست ولی ما فقط فحش دادن را یاد گرفته ایم.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      34 29
      واکنش؟ از داشتن رابطه دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی! خفت و ننگی بزرگتر وجود داره؟ آیا میشه این ننگ رو صرفا با یک دعوای ساده توئیتری ماست مالی کرد؟ هرگز! عردوغان منافقه
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    9 18
    ای کاش خیال اردوغان را از کردها راحت کنیم تا با ما متحد تر شود ... البته واقعا تفکرات غربی و خوی دیکتاتوری اش اگر بگذارد ...
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      23 25
      این حرفها فقط ژست سیاسی اردوغان برای انتخاباته. وگرنه همین امروز حزب اردوغان لایحه مقابله با اسرائیل رو که حزب کردها و حزب کمالیستها به مجلس بردن رو جلوشو گرفت. چند بار هم در مناطق کردنشین کالاهای اسرائیلی رو تحریم کردن ولی اردوغان مخالفت کرد.
  • سیدحامد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    21 14
    فاز این اردوغان هم معلوم نیست چیه؟ یه روز با داعشه یه روز علیه اسراییله یه روز با ایرانه... رجب جان زنگ کدوم واحدو زدی...سرایداری همکفه عزیز....
  • کرمانشان IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    34 17
    جفتتان از نادرسای عالمین.چند سال پیشم اردوغان این ژست و گرفت آخرشم دست انداختن گردن هم
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      28 33
      عجیب نیست برخیها واقعا کینه قومیتی دارند از اردوغان هر کاری بکنه ازش راضی نمیشوند
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    12 11
    به نظر میاد خیلی احساسی یا خیلی عقلیه بستگی داره در اون زمان خاص کدوم قسمت مغزش فعاله به خاطر همین نمیتونی حدس بزنی که اردوغان با کیه؟؟؟
  • احمد IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    5 10
    نباید فراموش کنیم که اردوغان ونتانیاهو دریک جبهه با سوریه حامی فلسطین ودشمن اسراییل می جنگد .دشمن دوست ما دشمن ماست
  • یاسین DK ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    31 57
    من نمیدانم شما فارسها به چه صراطی مستقیم هستید کردها که همیشه ۳۶۰ درجه می چرخند چنانکه سرشان گیج رفته و زمین خورده اند
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      44 32
      اتفاقا صراط شما بوزگوردهای بی ریشه کملا مشخصه! لجن پراکنی قومیتی-قوم گرایی-نژاد پرستی-جعل تاریخ و هویت و در نهایت مزدوری صهیونیسم؛ لعنت بر صهیونیسم و مزدورانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس